anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotem pieniędzy za zwrócony towar

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes oczywista sprawa idziesz do sklepu kupujesz coś dajesz im zarobic- ktoś Ciebie źle traktuje itp to przestajesz robić tam zakupy.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Szczęśliwego nowego roku 🥳

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

wzajemnie

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Napisałem do innego sprzedającego te same nagrzewnice na allegro że prowadzę JDG i czy można gdzieś sprawdzić czy moje PKD ma powiązanie z przedmiotem przy zakupie fv. Zobaczymy co napisze bo miał lepiej opisana sytuację że zwrotami

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes @az1rael @vonNogay @LEW433  

Chatgpt i jego opinia:

Powiązanie PKD (Polska Klasyfikacja Działalności) z nagrzewnicą olejową a obróbką metali jest mało prawdopodobne, ponieważ PKD obejmuje klasyfikację działalności gospodarczej, a nie konkretnych produktów. Nagrzewnica olejowa, jako produkt, nie jest bezpośrednio związana z obróbką metali.

Prawo do zwrotu pieniędzy zwykle wynika z przepisów o ochronie konsumenta i gwarantuje prawo do zwrotu w określonych sytuacjach, takich jak fabryczne uszkodzenia czy niezgodność towaru z umową. Powoływanie się na PKD w kontekście zwrotu pieniędzy jest niezwiązane z podstawowym prawem konsumenta do reklamacji w przypadku wadliwego towaru.

Jeśli nagrzewnica olejowa jest uszkodzona lub nie działa zgodnie z umową, to zazwyczaj masz prawo do reklamacji i ewentualnego zwrotu pieniędzy. Sprzedawca powinien dostarczyć Ci sprawny produkt zgodny z umową, niezależnie od jego ewentualnego powiązania z PKD.

Jeśli sprzedawca odmawia zwrotu pieniędzy, mimo że towar jest wadliwy, warto sięgnąć po pomoc organizacji konsumenckiej lub skonsultować się z prawnikiem w celu obrony swoich praw konsumenta.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

problem z czatem gpt jest taki że odpowiedź dostaniesz taką na jaką go naprowadzisz ai jest głupie. Jeśli chcesz wywalczyć traktowanie cię jako konsumenta to niestety ale bez prawnika się nie obejdzie.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael nie traktuje tego jako dowód, a pytanie napisałem obiektywne bezstronne. Chat sam odpisał by kierować pytanie do prawnika ale ja zrozumiałem że mam prawo do zwrotu 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael sprzedający powinien dostarczyć sprawny produkt zgodny z umową niezależnie od powiązania z PKD.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

No i pytanie było o JDG

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael 

Ostatnie pytanie i zgłaszam tą gwarancje.

Co w sytuacji kiedy ich argumentację można obrócić przeciwko nim? Czyli potwierdzając że urządzenie ma charakter zawodowy i jest niezbędne do prowadzenia działalności bo nie mogę pracować w niskich temperaturach?

"Działalność gospodarcza może korzystać z tych samych przepisów, o ile zakupiony produkt ma charakter niezbędny do prowadzenia działalności."

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u gwarancję składa się do gwaranta, a wiec zwykle to producent lub wskazany przez producenta podmiot gospodarczy w gwarancji, który wykonuje uprawnienia z tytułu gwarancji i to nie będzie ten sprzedawca

oznacz moderatorów

drekenzes
#16 Inspirator#

@ya4u Nie jesteś konsumentem Chatgpt zaprzeczył sam sobie w kilku miejscach, zresztą sam wygrzebał informację o reklamacji. Od początku zgłaszanego problemu otrzymałeś kilkanaście czy tez nawet kilkadziesiąt postów - "złóż reklamację". Miałeś nawet możliwość wysłania nagrzewnicy na reklamacje na serwis producenta - nie skorzystałeś, bo w imię sprawiedliwości ruszyłeś na krucjatę z motyką na słońce, co próbowałem ci wytłumaczyć na różne sposoby od wyjaśnień po prowokację. A zaszkodziłeś tylko sobie, to wszystko nie było tego warte i nadal przedłużasz ten stan.

Na wypłatę z AP bym nie liczył, bo nawet sprzedawca zaproponował wysyłkę na serwis do producenta.

Gdyby olali ci reklamację, to wtedy wniosek do AP miałby duże szanse na akceptację.

Reklamacja!

 

_________________________________________________________
1.07.2024____Allegro ---> Kolekcje...RIP...
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes @az1rael @przestań już z tą krucjata. Trafiłem na kijowy okres święta i nowy rok, czekam na odpowiedź prawnika

A sprzedający napisał:

"witam, reklamacja jest wylaczona zgodnie z regulaminem sprzedajacego

moze natomiast realizowac uprawnienie z tytulu gwarancji.

firma nie moze zglosic reklamacji z tytulu rekojmi, moze zglosic uprawnienie z tytulu gwarancji"

oznacz moderatorów

Monika__L
#15 Entuzjasta#

No to zgłoś z gwarancji 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael reklamacja towaru kupionego na firmę na zasadach ogólnych

Poza wymienionymi powyżej podstawami odpowiedzialności sprzedawcy za wady towaru, kupujący przedsiębiorca może jeszcze skorzystać z ogólnej zasady odpowiedzialności kontraktowej. Zgodnie z przepisem art. 471 Kodeksu cywilnego, dłużnik (tj. sprzedawca) obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które dłużnik odpowiedzialności nie ponosi. 
 
Przesłanki odpowiedzialności sprzedawcy są następujące:
  • niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy (np. dostarczenie wadliwego towaru),
  • powstanie szkody (np. brak możliwości korzystania z maszyny i produkcji),
  • związek przyczynowo-skutkowy między niewykonaniem/nienależytym wykonaniem umowy a szkodą,
  • brak okoliczności zwalniających sprzedawcę z odpowiedzialności (np. siła wyższa).
Dochodzenie roszczeń w tym reżimie odpowiedzialności jest trudniejsze niż w opisanych powyżej, ponieważ kupujący musi udowodnić spełnienie wszystkich przesłanek. Nie istnieją domniemania jak w przypadku reklamacji przez przedsiębiorcę-konsumenta, nie ma też jasno opisanych przypadków wad towarów ani uprawnień kupującego. Zobowiązany do odszkodowania ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła. Przy czym, to kupujący powinien dowieść, jakiej konkretnie szkody doznał. 
 
Reklamacja towaru przez przedsiębiorcę na podstawie zasady ogólnej może mieć miejsce przykładowo, gdy przedsiębiorca nie ma statusu konsumenta, a rękojmia została wyłączona lub ograniczona. Wtedy pozostaje właśnie odpowiedzialność kontraktowa.
  
 
oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@az1rael to co podałeś 

Kiedy i jak mikro przedsiębiorca może dokonywać zwrotu towaru?

to jakiś bełkot - ustawa konsumencka nie używa pojęcia mikroprzedsiębiorca

tylko "osoba fizyczna"

a to duża różnica

mikroprzedsiębiorcą może być spółka z o.o.

osoba fizyczna może mieć firmę która nie jest mikro

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@RED @az1rael 

Kim jest mikroprzedsiębiorca? Mikroprzedsiębiorca to przede wszystkim osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą w bardzo ograniczonym zakresie. Dwa najważniejsze wyróżniki mikroprzedsiębiorcy to: Niskie zatrudnienie – do kategorii mikroprzedsiębiorstw zaliczymy firmy, które zatrudniają do 10 osób.

Czy jednoosobowa działalność gospodarcza to mikroprzedsiębiorstwo? Na ogół to właśnie osoby fizyczne prowadzące jednoosobową firmę uzyskują status mikroprzedsiębiorcy.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@RED działalność prowadzę od września tego roku i nie zatrudniam pracowników.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u @RED ja tylko dodam że w dyrektywie „konsument” oznacza osobę fizyczną, która w przypadku umów objętych niniejszą dyrektywą działa w celach nie związanych z działalnością handlową, gospodarczą, rzemieślniczą ani wykonywaniem wolnego zawodu; Czyli pytanie podstawowe czy zakup związany jest z działalnością jdg kupującego? Powiem tak za duże pole do użycia wymienionego urządzenia by ocenić czy uzyskuje przychód dodatkowy poprzez poprawę warunków pracy ogrzaniem pomieszczenia. Moim zdaniem nie skoro może spawać bez komfortu cieplnego to ten zakup nie jest powiązany z jego jgd bo nie przekłąda się na zapewnienie lub uzyskanie dodatkowego przychodu z jdg. Jednoczęśnie kupujący tą firmę ma tak krótko że skarbówka nie dopatrzy się wrzucania sobie w koszty zakupów wykraczających poza prowadzoną działalność. 

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#16 Inspirator#

@az1rael "Rekojmi nie ma od 1 stycznia 2023 jest niezgodnosc towaru z umowa " 

 

1) jak najbardziej przepis o rękojmi nadal obowiązuje. 
2) "niezgodnosc towaru z umowa" - to prawo konsumenta a kupujący w tym wypadku jest przedsiębiorcą. 

Rękojmię jak najbardziej można też wyłączyć. 

oznacz moderatorów