Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.
@az1rael Dlaczego wprowadzasz go na minę ze zwrotem? Nagrzewnica nie działa poprawnie, czy to może uszkodzenie w transporcie czy też wada fabryczna? Czy to ma być lekcja, jak dostałby 1 zł?
@drekenzes na jaką minę? Wyraźnie mu pisałem że jeśli uokik zakwalifikuje go jako konsumenta w tym zakupie to może zwracać / reklamować a teraz piszę że skoro wyraził się że konsumentem w tym zakupie nie jest to zostaje mu prawnik / sąd / gwarancja. Chyba ze masz na myśli ten tekst który wklejałem to zawsze może sobie tam zadzwonić i dopytać czy ta fundacja pomocy mikroprzedsiebiorcom prowadzi doradztwo prawne i czy nie zajmuje się takimi sprawami ewentualnie by mu podali dokladnie na jakich zasadach i przesłankach opierali ten artykuł. Pisalem ci że sprawdzałem to na kilku źródłach i zdania byly takie że jeśli zakup nie jest powiązany bezpośrednio z pkd to jdg traktowany jest jak konsument i może zwracać i reklamować a wklejałem ten artykuł bo jako jedyne źródlo podał odniesienia do aktów prawnych przepisów interpretacji żeby sie zapoznać z konkretami. Więc jeśli chce to nikt mu nie broni ani konsultować sie z prawnikiem ani zakładać sprawy.
@az1rael "Wyraźnie mu pisałem że jeśli uokik zakwalifikuje go jako konsumenta w tym zakupie to może zwracać / reklamować a teraz piszę że skoro wyraził się że konsumentem w tym zakupie nie jest"
To przecież 100 razy pisałem, że nie jest konsumentem bo nabył jako przedsiębiorca !!!!
"Grzecznościowo nadmieniam jedynie, że wpisuje się Pan w definicję ujętą w art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759)." - ten przepis czyli 7aa mówi o tym, że może odstąpić od umowy ... tak grzecznościowo xD to jest zdanie UOKiKu.
"konsumentem w tym zakupie nie jest to zostaje mu prawnik / sąd / gwarancja" - tak ale najkorzystniej w sądzie udowodnić brak charakteru zawodowego i odstąpić od umowy albo reklamować z tytułu niezgodności towaru z umową. Wada jest istotna ... można żądać zwrotu środków.
"Pisalem ci że sprawdzałem to na kilku źródłach i zdania byly takie że jeśli zakup nie jest powiązany bezpośrednio z pkd to jdg traktowany jest jak konsument" - tak zgodnie z art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2023 r., poz. 2759) ma prawo odstąpić od umowy i TYLE !!! NIE JEST KONSUMENTEM I NIE CHRONIĄ GO ŻADNE INNE PRAWA KONSUMENTA I UOKiK i RZECZNIK PRAW KONSUMENTA TEŻ !!! ma prawo tylko odstąpić od umowy i to wszystko ... ale jak nie dostał pieniążków to musi swoich praw bronić ... w sądzie.
Jeszcze milion razy musi Ci to ktoś napisać? Dalej nie rozumiesz?
@sl-aw-ek Czy przed 22 grudnia miałem częściowe prawa konsumenta o których mówię? I chyba źle zrozumiałeś bo nie mówiłem o wszystkich prawach konsumenta tylko o prawach do zwrotu, odstąpienia od umowy czyli to co wyczytałem w art.38a i interpretację które znalazłem w internecie. Więc trochę się zapędziłes i bez potrzeby zdenerwowałes chyba. Wyluzuj bo mi już nerwy przeszły.
Widze że tutaj też panuje podział sprzedający - kupujacy, lewica-prawica itd...
@ya4u pomiędzy 2020-02-21 a 2023-12-22 Art.38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta - nie istniał ponieważ został uchylony.
Prawo to zgodnie z cytatem wyżej przysługiwało na podstawie Art. 7aa wyżej wymienionej ustawy. (https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20200000287/U/D20200287Lj.pdf) tekst jednolity, poszukaj sobie Art.38a - przecież możesz to sprawdzić.
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200000287
Nie wiem czy miałeś bo nie mnie to oceniać ... musisz sobie to wyjaśnić ze sprzedającym.
@sl-aw-ek kupiłem 19 listopada dotarła chyba 23, 24 włączyłem sprawdziłem, próbowałem rozwiązać sprawę mailowo, 25 napisalem że chce dokonać zwrotu.
30listopada albo w pierwszym tygodniu grudnia była już u sprzedającego wysłana na mój koszt nie pamiętam dokładnie którego.
Nie chcą mi się otworzyć na telefonie te linki.
@ya4u a próbowałeś się kontaktować z tą fundacją czy udzielają porad prawnych? Odpisałeś do uokiku że odpisali nie w twojej sprawie "sprzedaż laptopa"
@az1rael Napisałem do UOKiK ale nie wiadomo jak długo będę czekał na kolejną odpowiedź, może jutro, może za tydzień.
Napisałem jeszcze do jakiegoś chyba powiatowego rzecznika praw konsumenta tutaj u mnie. O tej fundacji zapomniałem.
Nie zaszkodzi zadzwonić
@az1rael
"Pana zapytania mailowego wynika, że umowę sprzedaży laptopa zawarł Pan w tzw. obrocie B2B, a więc jako przedsiębiorca z innym przedsiębiorcą, a zatem Pana sprawa nie ma charakteru konsumenckiego, a jedynie w takich tut. Centrum udziela prostych porad prawnych drogą mailową. Co więcej, beneficjentami takich porad mogą być wyłącznie konsumenci w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, a Pan nie wpisuje się w tą kategorię zawierając umowę w ramach prowadzonej przez Pana jednoosobowo działalności gospodarczej."
laptopa możesz sobie w tej odpowiedzi zamienić na co tylko chcesz .. odpowiedź będzie taka sama tylko zmieni się przedmiot - "jako przedsiębiorca z innym przedsiębiorcą, a zatem Pana sprawa nie ma charakteru konsumenckiego"
@ya4u napisał(a):
Wiadomość od UOKiK czyli porady dlakonsumentow bo napisałem na tego maila co podałeś:
Szanowny Panie,
niestety, z Pana zapytania mailowego wynika, że umowę sprzedaży laptopa zawarł Pan w tzw. obrocie B2B, a więc jako przedsiębiorca z innym przedsiębiorcą, a zatem Pana sprawa nie ma charakteru konsumenckiego, a jedynie w takich tut. Centrum udziela prostych porad prawnych drogą mailową. Co więcej, beneficjentami takich porad mogą być wyłącznie konsumenci w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego, a Pan nie wpisuje się w tą kategorię zawierając umowę w ramach prowadzonej przez Pana jednoosobowo działalności gospodarczej.
Chyba jeszcze żyją sylwestrem.
@ya4u @az1rael Kreowanie alternatywnej rzeczywistości idzie wam nieźle. Teraz z firm robicie konsumentów, chociaż wykładnia w tym zakresie jest jednolita i powszechnie znana.
Wy się nakręcanie tak chyba dla jaj. Przypominam o opłacie magazynowej - zegar tyka tyk tyk tyk....
@drekenzes uokik udziela porad tylko konsumentom, a nie podmiotom mającym uprawnienia konsumenta, mimo, że konsumentami nie są i tyle
Trenujemy obecnie identyczny przypadek jako Sprzedawca - Kupujący firma odesłał sobie towar - oczywiście bez żadnej dokumentacji i domaga się zwrotu środków
Poprosiliśmy go dla świętego spokoju go o napisanie oświadczenia, że spełnia w/w opisane wymagania odnośnie praw konsumenta i że zaksięguje korektę - nie chce tego zrobić
w pkd ma wpisany handel hurtowy i detaliczny różnymi produktami
więc mieszczą się w nim artykuły kupione od nas - towar ewidentnie miał iść na handel, ale coś mu nie wyszło.
w dyskusji allegro pisze coś innego niż w tym temacie - kolejny przykład na odmienne zachowania serwisu w tych samych sprawach
Proste pytanie na podsumowanie tego wątku - dlaczego jako Sprzedawca mam być jakąś wróżką i Kaszpirowskim w jednym?
OD kiedy sprzedawca ma obowiązek przyjmować każdy zwrot takiej jednoosobowej firmy - ja tego w przepisach nie widzę - to na Kupującym składającym oświadczenie ciąży obowiązek wykazania jego prawdziwości - sprzedawca widzi tylko pkd
Może stary już jestem ale nienawidzę kłamców np: twierdzących, że towar Kupiony do działalności zarobkowej do niej nie służy - przypominam, że złożenie fałszywego oświadczenia woli grozi odpowiedzialność karna
lub oszustów - kiwających nasze państwo na podatkach - by fikcyjnie zaniżać koszta działalności
@RED ja już pisałem że zapłaciłem za nowy pełnowartościowy towar tak jak w opisie sprzedającego, urządzenie nie spełnia swojej funkcji jaką jest wypisana w opisie aukcji i dla mnie jest niezgodny z opisem jeśli sprzedawca pisze że wszystko działa poprawnie, a tak nie jest. Jest to nie dotrzymanie warunkow umowy.
@az1rael witajcie ponownie, pewnie teskniliscie. Wysłałem wezwanie przedsadowe do Sprzedającego.
Sprzedający przypomnę tylko odmówił zwrotu i reklamacji, poinformował mnie że przysługuje mi tylko gwarancja.
Po otrzymaniu wezwania sądowego sprzedający utrzymuje swoje stanowisko.
I napisał żebym odebrał urządzenie.
Napisałem do niego by odesłał mi urządzenie na mój koszt, żeby zapobiec ingerencji sprzedającego w urządzenie.
Sprzedający stwierdził że zgłosiłem reklamacje i że wyślę na serwis by potwierdzić ich zdanie.
Przypominam zakup dotarł do mnie 23listopada i wtedy został zgłoszony zwrot i urządzenie zostało odesłane do sprzedającego. Zgłosiłem zwrot sprzedający odmówił, zgłosiłem reklamacje sprzedający odmówił.
Teraz nagle po miesiącu stwierdził że wysyła na serwis po mojej prośbie odesłania urządzenia.
Czy to wszystko jest normalne tutaj ?
@ya4u Zrobiłeś cyrk i próbowałeś wymusić bezpodstawny zwrot, reklamacji i gwarancji nie chciałeś, bo je z premedytacją odrzucałeś, a teraz wielce pokrzywdzony.
Wkrótce zima się skończy, więc dla swoich zasad marznij sobie dalej, Twój wybór. A już 2 miesiące temu mogłeś mieć sprawną nagrzewnicę... ale nie... to nie. Skoro masz tyle wolnego czasu, to baw się dobrze.
@drekenzes Boże widzisz i nie grzmisz...
Odmówili zwrotu, później odmówili reklamacji...
Napisał mi że mogę zgłosić na gwarancję czego nie zrobiłem. Napisałem o odesłanie urządzenia do mnie to mi napisał że zgłosiłem reklamacje gdzie wcześniej czyli ponad tydzień temu mi jej odmówili.
Czytać nie umiem?
Dla Ciebie zwrot niedziałającego urządzenia jest bezpodstawny?
@ya4u tu już jest tak nasr...e że bez prawnika nie ruszysz kociokwik w przepisach, nie jest normalne zaraz się okaże że jednak wyśle to do gwaranta.
@az1rael Skoro zrobił taki zarzut sprzedawcy, to teraz serwis musi założyć plomby, sprawdzić uszkodzenia itp itd
"Napisałem do niego by odesłał mi urządzenie na mój koszt, żeby zapobiec ingerencji sprzedającego w urządzenie."
To jest poważny zarzut i Kupujący jak zwykle nie zdaje się z konsekwencji tego, co pisze.
@ya4u Jako firma masz swoje prawa i obowiązki i masz się do nich stosować. Ty stworzyłeś własne przepisy "jak to powinno wyglądać", ale to nie ty jesteś ustawodawcą.
@drekenzes to że wysłałem wezwanie przedsadowe nie oznacza że muszę wnosić sprawę, mogę ale nie muszę.
Sprzedający jak i serwis producenta są z tego samego miasta i nie wiem od ilu lat się znają więc nie wykluczam takiej opcji.
Sam dzisiaj mi napisał żebym odebrał urządzenie, po czym napisałem żeby je odesłał na mój koszt i w tym momencie stwierdził że ja reklamacje zgłaszam.
Cały czas piszesz że jestem oszustem.
Przywołałes Panie moderatorki oskarżając mnie o oszustwo. Nie widziałem żeby potwierdziły że piszę coś niezgodnego z prawdą.
@ya4u ciezko mi powiedziec co on rozumie przez ty reklamacje zglaszasz skoro wylaczyl rekojmie w ofercie w zakupie od firny to co potraktowal cie jako konsumenta? Teraz po tym czasie i wezwaniu przedsadowym odpuszcza czy jak? Musisz go dopytac co to oznacza ze ty wniosles reklamacje