anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problem ze zwrotem pieniędzy za zwrócony towar

ya4u
#9 Pomysłodawca#

Ya4u temat został usunięty w niestety złym momencie.

oznacz moderatorów
373 ODPOWIEDZI 373

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael co zaznaczyć?

Screenshot_2023-12-28-18-07-19-352_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek przeciez to proste albo uokik potraktuje go jako konsumenta z prawem do zwrotu jak w przykladzie z lodowka i udzieli odpowiedzi albo napisza ze nie udzielaja odpowiedzi firmom czyli nie przysluguje mu zwrot. Ale reklamacja przysluguje mu i tak wiec polecalem wniesc roszczenie reklamacyjne co zrobil dzisiaj. Z jednej strony spawania nagrzewnica sie nie robi wiec na rozum jesli mozna kupic i zwracac lodowke dla pracownikow do pokoju socjalnego wedlug przykladu uokiku to tez moge kupic im do socjalnego nagrzewnice by  mieli cieplo a skoro moge zwrocic lodowke to czemu nie moge zwrocic nagrzewnicy? Z drugiej strony moim zdaniem jak sobie kupujesz cos na jdg to po to by sobie w koszty wrzucic czy lodowke by miec w lecie 2 sniadanie nie skisle czy nagrzewnice by ci w zimie z zimna tylek nie odpadl. Wiec uokik niech sie zdecyduje w odniesieniu do tego swojego przykladu albo jdg jak konsument moze robic zwroty niezwiazane z kodem pkd albo nie moze tyle mnie interesuje wzgledem interpretacji przepisow i tego co odpisza bede sie trzymal. 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael  prawnik mi powiedział żebym zastosował pismo przedsadowe że mają mi zwrócić pieniądze za zakup i dać im określony na to czas, a jak nie zwrócą to do sądu. A jak zwrócą to po problemie.

Mnie też straszyli jakimiś opłatami za magazynowanie. 

Ale nie ukrywam że rzy.gam już tą całą sytuacja.... Bo człowiek zamiast się skupić na robocie to tylko o tym myśli.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u pismo przedsądowe to typowy straszak i jeszcze w historii tego forum nikt się nie pochwalił wyrokiem (przynajmniej jak ja tu siedzę czyli jakieś półtora roku bo ponoć główny moderator jakąś sprawę przepierniczył w sądzie) mimo że odgrażali się równo jedni i drudzy, zazwyczaj używane do postraszenia konsumentów za negatywy o pomówienia. Ja bym się jeszcze rozpytał u rzecznika może zadzwoń ciekawe jak on cię potraktuje czy jako firmę w tym zakupie czy jako konsumenta. @drekenzes ja o spawach wiem chociażby przyjąłbym tok rozumowania że zakup poprawiający komfort pracy związany jest z działalnością, ja chce wiedzieć jak się uokik określi co do swojego przykładu z lodówką w kontekście tej nagrzewnicy skoro mogę jako firma kupić lodówkę dla pracowników i zwrócić bo nie jest powiązana z moim pkd to czemu nie mogę kupić czegoś co jest bardziej wydajnym grzejnikiem w kontekście ogrzania sobie tyłka lub pracownikom i móc zwrócić? Co do interpretacji na piśmie z uokik to nie na poczet sądu jest a allegro bo wszyscy wiemy jacy są konsultanci i jakie mają podejście i wiesz co prawdopodobne jest jak zobaczy taką odpowiedź od uokiku konsultant z allegro. Przypomnę ci że od początku byłem za złożeniem reklamacji nie zwrotu i wykazałem wszystkie luki prawne odnośnie robienia zwrotu towaru z usterką @ya4u poza tym napisałem mu też że pewnymi dziaąłniami się sprzedawcy podkłada sam na własne życzenie i wyjaśniłem jak. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u coś takiego jak opłaty za magazynowanie towaru istnieje ale powiem tak nie spotkałem się by ktoś zastosował i wysłał kupującemu fakturę za bezumowne magazynowanie na tym forum były natomiast przykłady na zastosowanie i utylizację towaru z protokołem po jakimś czasie i robił tak ktoś z topki na forum ale nadal nie obciążał kupującego ani za magazynowanie ani za utylizację. Przepisy nie określają tez jaka miałaby to być kwota za dzień by była racjonalnie określona raczej nie 200pln / dniówka za coś co zwyczajnie stoi. 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@az1rael Nagrzewnice w zimie są często wykorzystywane przez spawaczy (ale nie wszystkich) w pracy zawodowej, bo temperatura otoczenia ma znaczenie dla wykonywanej przez nich pracy. Można sobie wziąć przykłady pierwsze z brzegu od pudelka po tiktoka, a jak ktoś ma czas to choćby specjalistyczne książki czy też branżowe opracowania. Jest tego pełno. Oczywiście są spawy i maszyny, gdzie nie ma to znaczenia, ale przyjmuje się tylko warunki ogólne dla branży. Jak sprzedawca dobrze uargumentuje swoją decyzję (o co nietrudno), to nikt mu nic nie zrobi. Zwłaszcza gdy przepis jest nieprecyzyjny i nie definiuje najważniejszych pojęć sporu.

Co do UOKiKu - nawet jak odpiszą, to jest to tylko pomoc, a nie wykładnia. Bo firma pozostaje firmą, a ty uporem maniaka robisz z firmy konsumenta. 

@ya4u Gratuluje prawnika, fakt, to pojechał, myślisz że Sprzedawcę wzruszy takie pismo przedsądowe? No zaproponował ci pospolitego straszaka, i tyle. Jak nie wzruszy sprzedawcy to sąd, i będziecie walczyć z nieprecyzyjnymi przepisami. A prawnik skosi kasiorke aż miło.

I tak, zgodnie z prawem Sprzedawca może ci naliczać opłaty za magazynowanie, to nie jest za darmo. A jak terminy polecą i się tego uzbiera, to i nagrzewnica może pójść na pokrycie kosztów magazynowania i zostaniesz z niczym.

@ya4u Chciałeś ukarać Sprzedawcę, ukarałeś samego siebie. Nawet miałeś możliwość reklamacji bezpośrednio u producenta. Nawet jak pójdziesz do sądu to co? Sąd zapyta czemu nie skorzystałeś z przysługującego ci prawa reklamacji? I jak mu podasz swoje powody, to jeszcze możesz karę zarobić, bo to nie twoje kompetencje.

Ja rozumiem, że nic tak nie wpienia Kupującego (i słusznie), jak zakup nowego sprzętu, który się zepsuje na dzień dobry. Tak czasem bywa, że trafi się trefna część, coś nie styknie lub ukryta wada. Ale wtedy masz  swoje prawa, z których możesz korzystać. Przepisy wskazują jasno tok postępowania. Ty chciałeś dać nauczkę Sprzedawcy i mamy tego rezultaty. Trzeba było zacząć od zapoznania się ze swoimi prawami, przeczytać jak wygląda proces reklamacji, jakie decyzje wywołują określone skutki. Gdyby wtedy Sprzedawca się wypiął i olał sprawę, to miałbyś sporo argumentów by go rozliczyć za takie postępowanie. I nawet dla sądu miałbyś twarde argumenty.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@drekenzes 

1. Tak jak pisałem temperatura otoczenia nie ma najmniejszego znaczenia. Spawacz latem i zimą jest grubo ubrany ze względu na ochronę skóry i narządów płciowych, a nagrzewnica w żaden sposób nie wpływa na zwiększenie zarobku. Już to pisałem wcześniej. Do podgrzania materiału przed lub po spawaniu jest palnik acetylenowotlenowy by podgrzać materiał punktowo a nie żeby grzać całą hale

W Finlandii, Norwegii czy innych krajach też spawają a spawacz nurek który spawa pod wodą nagrzewnicy też nie potrzebuje do wykonywania swojej pracy tak jak Ty w biurze nie potrzebujesz ekspresu do kawy.

2. Co do prawnika to się nie wypowiem bo spieszył się na rozprawę i też zakładam że nie zapoznał się z cała historia dlatego też pisze o reklamacje bo po prostu nie chce mi się dłużej czekać. Ponad miesiąc temu zakupiłem nagrzewnice- ani sprzętu spełniającego swojej roli ani kasy. A Ty piszesz cały czas jakbym robił zwrot w pełni działającego urządzenia z powodu nie tego koloru czy małej rysy nie wpływającej na działanie urządzenia.

Dla mnie jest to wręcz śmieszne że można legalnie robić takie rzeczy. Dobre urządzenie sprzedamy konsumentowi a wadliwe przedsiębiorcy. Piszesz do producenta że kupisz wszystkie niedziałające urządzenia, hulaj dusza piekła nie ma. Historia jak widać bardzo realna.

Dodatkowo dla przypomnienia bo to Ty pisałeś że prowadzę działalność od kilku lat.

Screenshot_2023-12-28-20-24-12-287_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@az1rael "przeciez to proste albo uokik potraktuje go jako konsumenta" - nie potraktuje go jak konsumenta bo jest przedsiębiorcą i NIGDY nie będzie konsumentem a jeśli uważasz inaczej to proszę Cię abyś tutaj zacytował jakiś przepis który neguje Art22 KC. 

Ma teoretycznie pewne prawa które przysługują konsumentowi ale tylko wybrane i to nie w pełnym zakresie - dlaczego teoretycznie? Bo nie jest konsumentem i w spornych sytuacjach musi swoich praw bronić sam ... w sądzie. 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael 

Screenshot_2023-12-29-09-49-50-141_com.android.chrome.jpg

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek nigdy nie uwazalem ze nie jest firma chodzi mi o to zeby uokik jasno okreslil w jakiej sytuacji jgd ma prawo do zwrotu np czy towar zakupiony na fv podchodzi pod kod pkd jdg czy ogolnie czyli jak do uzytku w firmie to nie moze zwracac czy jak kupuje cos zgodnego z jdg to nie moze zwracac. Taki dali przyklad ze niby lodowke dla pracownikow firma moze zwrocic to czemu grzejnika dla pracownikow nie moze? Zwyczajnie ciekawi mnie ten problem interpretacyjny.

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@sl-aw-ek tych informacji nikt nie wyciągnął z kieszeni ani nikt z nas nie wymyślił sam, te informację widnieją w UOKiK i na gov.pl

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@ya4u @az1rael 

Jak wprowadzano zmiany w ustawie konsumenckiej, dając uprawnienia konsumenta w niektórych przypadkach jednoosobowym firmom

tłumaczenia były takie, że osoba kupująca nie musi się znać na wszystkim

następnie te przepisy zmieniono i powstał totalny chaos

kody pkd w żadnym wypadku nie definiują działalności przedsiębiorcy - nie ma żadnych kar za niewłaściwe wpisy

Przypominam, że uokik nie jest sądem - cała masa decyzji tej organizacji jest odrzucana przez sądy - patrz spory z telekomami czy nawet allegro

 

Nie widzę w całym wątku, by Kupujący uzasadnił dlaczego należy go traktować jako konsumenta w tym przypadku. Skąd sprzedawca ma to wiedzieć.

Widzę, że uoki także zmienił interpretację tych przepisów - wcześniej podawano przykład prawnika i drukarki - teraz lodówki - to dwie różne interpretacje

 

U nas - kupujący firmy jednoosobowe w większości przypadków wymuszają takie zwroty bo im towar nie pasuje lub nie udało się dalej go sprzeda, oczywiście bez żadnej wcześniejszej interpretacji

- czy tak ma wyglądać stosowanie tej ustawy?

 

 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@RED co w przypadku gdzie kupuje urządzenie i potrzebuje je natychmiast, urządzenie przychodzi z wada fabryczna i nie spełnia swojej funkcji? Nie handluje żadnymi urządzeniami.... Sprzedawca pomimo zwrócenia uwagi że urządzenie jest uszkodzone wmawia prawidłowe działanie tymbardziej że zgłosiłem wadę tego samego dnia co była dostawa. Z tego wszystkiego wynika że mogę odesłać tylko na gwarancję i przez kolejne tygodnie nie mam urządzenia.... Bez sensu, tym samym sprzedający pozostaje bez jakiej kolwiek kontroli i odpowiedzialności bo ma prawo legalnie sprzedawać wadliwy sprzęt..

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u link do oferty na ten grzejnik to raz a dwa jakiej rekojmi? Rekojmi nie ma od 1 stycznia 2023 jest niezgodnosc towaru z umowa 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael nie wiem już mam wodę zamiast mózgu bo nie jest to ani trochę dziedzina na której się znam... Tymbardziej że moim zdaniem te przepisy i te wszystkie informacje wykraczaja poza jakąkolwiek logike

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Link do oferty albo screenshhoty z zakupu zakladka zwrot i reklamacja 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

https://allegro.pl/oferta/nagrzewnica-dmuchawa-olejowa-spalinowa-kominem-30k-14483086218

@az1rael @Oferta widze że zmieniła się cenowo i bardzo możliwe że dodali inne zmiany ale to muszę poszukać ss bo zmieniałem telefon akurat i mam wymieszaną galerie. Ja kupowałem 19 listopada

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

Masz zakup na mailu i w zakladce moje zakupy z dnia zakupu warunki tam beda opisane. @ya4u wszystko rozbija sie o przepisy jak uokik stwierdzi ze nalezy ci sie prawo do zwrotu jako jdg to bedziesz traktowany jako konsument i ja w tej chwili pisze ci o przepisach z ustawy konsumenckiej poniewaz odpowiedzi z uokiku brak nie mam wiec podstaw by sadzic inaczej na przykladzie tej lodowki z zakupu dla pracownikow. Mozna przyjac 2 interpretacje albo kazdy zakup na jgd zwiazany z uzyciem w firmie nie podlega zwrotowi np kupujesz lodowke dla uzytku pracownikow albo masz jgd kupujesz zabawki dziecku ale wrzucasz w koszty daje przyklady chalupnicze na kolanie teraz, albo zwrotom nie podlega rzecz zwiazana z kodami pkd jdg czyli u ciebie spawarka nie podlega ale nagrzewnica juz by podlegala chyba zeby wnikac w to na poziomie szczegolu jak pisali ze spawy powinno sie robic w temp pokojowej to niby potrzebujesz do pracy a jak grzejesz se garaz podczas dlubania w aucie to powinienes moc zwrot zrobic. Ja nie bede szczegolowo wnikal w to czy przeznaczenie przedmiotu jest zgodne z prowadzeniem dzialalnosci czy nie jest nie mam kompetencji sadu dlatego polecalem zapytac uokik. I teraz w rozmowie telefonicznej zglosiles problem niestandardowy wymagajacy wkopania sie w przepisy zakladam ze konsultant na telefonie ci powiedzial ze nie bo tego prpblemu na kolanie nie ogarniesz a konsultacja tel ma byc szybka dlatego polecilem napisac na maila jak maja kilka dni zwykle odpisuja w tydzien to moga problem przeanalizowac i teraz albo ci odpisza to co ci konsultant odpowiedzial ze nie zajma sie problemem bo jestes traktowany jako jdg czyli zgodnie z logika ci nie przysluguja do tego zakupu zapisy ustawy konsumenckiej i trzeba grzebac w kc albo stwierdza ze masz prawo zastosowac te zapisy i jestes w tym przypadku traktiwany jako konsument odnosnie tych przepisow. Zobaczymy co odpisze uokik. Teraz tak ta odpowiedz uokiku jest tylko porada ale dla allegro bedzie potraktowana jako wykladnia ze ty masz papier instytucji na swoje racje on nie, on oczywiscie moze odrzucic wszelkie roszczenia ale pa interpretacja celuje w wyplate z protecta. Natomiast jesli uokik odpisze ze nie uwaza cie za jdg z mozliwoscia skorzystania z ustawy konsumenckiej to juz trzeba albo sie poradzic ludzi z forum z topki co sa sprzedawcami odnosnie zwrotu i reklamacji bo 99% tematow tutaj jakie ogarniam obejmuje ustawe konsumencka lub zakupy wedlug kc osoba prywatna od osoby prywatnej. 

oznacz moderatorów

ya4u
#9 Pomysłodawca#

@az1rael @RED czyli na tą chwilę pozostaje mi tylko gwarancja

A jak rozwiązać sprawę z tą śmieszna opłata za magazynowanie? Skoro spór nie byl rozwiązany przez cały ten czas tylko dyskusja a żadnego pisma dotyczącego jakiegoś magazynowania i żadnej umowy nie otrzymałem i nie podpisywalem

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@ya4u odnośnie opłaty za magazynowanie wiem jak pisałem że coś takiego jest i że nie zdażyło się na forum by ktoś zastosował ściągając tą kase z kupującego, ale jestem prawie pewny, że aby ją zastosować musiałbyś zostać poinformowany w następującej kolejności:
1 do kiedy masz odebrać ten towar co wysłałeś na zwrot czyli sprzedawca musiałby ci wyznaczyć pisemnie taki termin bo od jego upłynięcia mógłby dopiero naliczać opłatę magazynową
2 musi cię poinformować o wysokości naliczanej opłaty magazynowej np jaka stawka dzienna i jak pisałem z tyłka se nie może wygrzebac tej kwoty w rodzaju 100zł dniówka musi mieć racjonalnie przyjęte te koszty
takie se pisanie bo ja se cosik tam nalicze i to będzie dużo nijak wiążące prawnie moim zdaniem nie jest. Nie znam treści waszej korespondencji by cokolwiek określać czy zostałeś prawidłowo poinformowany o naliczaniu takich opłat tutaj to by się prawnik przydał.

oznacz moderatorów