anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Problemy z płatnościami do BNP Paribas Goonline Biznes

Client:70889577
#1 Nowicjusz#

Od niedawna mam problem z płatnościami z rachunku firmowego w banku BNP GOonline Biznes.

Wcześniej wszystko było OK, a w obecnej chwili bramka płatnicza przekierowuje od razu do płatności dla klienta indywidualnego.

Obecnie nie mam możliwości jak to miało miejsce wcześniej na allegro i jest w innych sklepach, wyboru pomiędzy klientem indywidualnym, a biznesowym. Od razu jestem kierowany do klienta indywidualnego GoOnline skąd nie ma możliwości zalogowania się do konta firmowego i dokonania płatności.

Zgłoszenia do Allegro to farsa i spychologia obwiniająca bank, a tak się składa, że identyczną sytuację przerabiałem z innym sklepie i po masie wymienionej korespondencji pomiędzy bankiem-sprzedawcą-bramką płatniczą, sprawa się wyjaśniła w niewłaściwym kierowaniu do strony banku u pośrednika płatności (bramce płatniczej).

W tamtym przypadku było to "imoje" i sprzedawca skutecznie zareagował, w przypadku allegro są to "przelewy24" i allegro nie wie jak ma sprawę załatwić.

Może ma ktoś skuteczny sposób przekazania powyższej informacji do kompetentnych osób, bo jak na razie informacje zwrotne od allegro, są albo kompletnie nie na temat, albo właśnie jako spychologia, albo też wskazujące alternatywne metody płatności niedostępne dla rachunków firmowych.

Może jak raz albo ktoś ma wiedzę gdzie słać sugestię naprawy problemu, żeby sprawa została właściwie odebrana i załatwiona, albo może się trafi kompetentna osoba z allegro czytająca tą korespondencję, która będzie w stanie załatwić prostą sprawę u podmiotu świadczącego szybkie przelewy dla allegro?

oznacz moderatorów
4 ODPOWIEDZI 4

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@Client:70889577 problem z brakiem możliwości wyboru konta biznesowego, jest nam znany. Jest to związane z tym, że bank nie udostępnia tej opcji w serwisie transakcyjnym i my jako Allegro nie mamy możliwości przekierowania na odpowiedni serwis transakcyjny. W takim przypadku mogę zaproponować skontaktowanie się z bankiem z prośbą o udostępnienie takiej opcji. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:70889577
#1 Nowicjusz#

Dziękuję za odpowiedź.

A jak to jest z tym udostępnieniem tej opcji, że wcześniej to było na allegro i że jest na innych platformach sprzedażowych?

Dodatkowo w jaki sposób my jako klient banku możemy wpłynąć na globalne ustawiania w serwisie transakcyjnym, bo nie jest to jedynie nasz przypadek?

Płatność jest realizowana za pośrednictwem "przelewy24", które to albo same skróciły drogę płatności o jedną stronę z wyborem w banku klient indywidualny-firma, albo może takie wytyczne otrzymali od banku. Ale jak my mamy dokonać niby globalnej zmiany dla wszystkich klientów allegro chcących dokonać u Państwa zakupów i płatności poprzez BNP Biznes?

Wydaje mnie się, że takie zmiany/naprawy powinny być realizowane co najwyżej przez zaangażowanie pośrednika płatności i banku, a nie klienta końcowego. To Państwo lub pośrednik płatności posiadacie stosowne umowy na świadczenie takich płatności, a nie ja.

Ja jestem klientem banku, ale nigdzie nie mam zapisu, że bank ma mi zagwarantować płatności u Państwa.

oznacz moderatorów

Sa_nova
Moderatorka
Moderatorka

@Client:70889577 jest to niedogodność związana z wdrożeniem rozwiązania technologicznego oferowanego przez banki w ramach tzw. otwartej bankowości (ang. OpenBanking).

Metoda PSD2 PIS (Payment Initiation Service) to metoda płatności, która została udostępniona przez banki w konsekwencji wdrożenia dyrektywy europejskiej PSD2. Pozwala ona na zlecenie przelewu z rachunku przez API banków i polega na tym, że gdy użytkownik wykonuje płatność, to operator finansowy zleca w jego imieniu przelew bezpośrednio z konta bankowego.

Oczywiście, przekażę Twoją sugestię do działu odpowiedzialnego za ten obszar. 

   Sandra
   Moderatorka
oznacz moderatorów

Client:70889577
#1 Nowicjusz#

Skoro operator finansowy w imieniu płatnika zleca realizację przelewu z banku płatnika i przekierowuje na stronę autoryzacji tego banku, a strona autoryzacji jest niewłaściwa to sytuacja taka powinna być chyba wyjaśniona pomiędzy operatorem finansowym, a bankiem?

Dziękuję za zaangażowanie i liczę na rozwiązanie problemu.

oznacz moderatorów