anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Produkt Niezgodny z opisem - sprzedawca mnie oszukał

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

Witam ostatnio zakupiłem figurkę Lego Star Wars za 165 zł od pewnego sprzedawcy. Przed zakupem otrzymałem od sprzedawcy zdjęcia i informacje o stanie figurki. Gdy odebrałem paczkę ku mojemu zdziwieniu była tam inna tańsza (warta ok 20 zł figurka - nie w opisie i na zdjęciach jasno było widać co co kupuję nie było tam żadnego przekrętu) Otworzyłem dyskusję aby skontaktować się ze sprzedawcą i uważa on że "wywiązał się z umowy" i wysłał to co było w ogłoszeniu co jest nie prawdą. Co mam teraz zrobić Allegro w tej dyskusji nic nie pomogło wysłałem jescze maila czekam na odpowiedź ale pisze też tutaj żeby się dowiedzieć bo nie wiem co mam robić! (Jak cos kupowałem na allegro lokalnie)

oznacz moderatorów
23 ODPOWIEDZI 23

LEW433
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

No właśnie to pierwsze co zrobiłem ale mówię allegro nic nie pomogło 

oznacz moderatorów

q3qPL
#13 Ambasador#

Co to znaczy "nic nie pomogło", co odpisali z allegro?

oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

Allegro napisało w dyskusji:

"Przykro mi, że nie udało się Państwu dojść do porozumienia. Niestety muszę zauważyć, że dana transakcja ma charakter niekonsumencki. Wówczas sprzedający nie będący przedsiębiorcą nie ma obowiązku przyjęcia odstąpienia od umowy. Jako serwis nie jesteśmy w stanie zmusić sprzedającego do zmiany decyzji. Sprzedawca zamieścił w dyskusji stosowne wyjaśnienia, zatem uznajemy sprawę za rozwiązaną. Aktualnie nie mamy podstaw do podjęcia działań względem niego. Podjęliśmy zatem decyzję o oznaczeniu dyskusji jako rozwiązana."

Jest to według mnie skandaliczne bo w takim razie można bez skrupułów oszukiwać na allegro - ktoś kupuje dany produkt wysyłasz totalnie co innego i traci na tym osoba odbierająca paczkę a allegro support nic, radzi sobie. Jeżeli ta sprawa nie zostanie przez nich rozwiązana i nie otrzymam jakiejkolwiek rekompensaty to będę naprawdę rozczarowany

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#13 Ambasador#

Czegoś tutaj nie rozumiem. Jeżeli kupiłeś jedno, a otrzymałeś inne, to jak najbardziej masz prawo reklamować taki produkt.

Wysłałeś zdjęcia otrzymanego przedmiotu pracownikowi Allegro?

 

Czym się różnią te figurki?

oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

Tak, otworzyłem paczkę odrazu widziałem totalnie inną zawartość więc zrobiłem zdjęcie figurki w pudełku tak jak przyszła zapakowana aby wszystko pozostało nienaruszone. Figurki różnią się tym że jedna jest dość wartościową i starą figurką ze star wars a druga to jakaś tania nowa figurka z Marvela. Więc różnica jest duża.

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#13 Ambasador#

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  

 

Wiesz, ciężko tu cokolwiek doradzać nie widząc oferty, czy zdjęć.

Ważne co mówił opis, jak opisywał ten przedmiot, co pokazywały zdjęcia w ofercie i rzeczywistości. To tak jakby sprzedać dukata sprzed kilkuset lat, a wysłać później współczesną podróbkę.

Nie wiem też czemu tyle trwała dyskusja, czemu nie zaproponowano rekompensaty z Protect.  Pytania bez odpowiedzi póki co.

Zobaczymy co Moderacja na to powie.

oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

Screenshot_2024-09-02-22-12-38-916_pl.allegro.sale.jpgScreenshot_2024-09-02-22-12-36-399_pl.allegro.sale.jpgNie opis, zdjęcia wszystko wskazywało TYLKO I WYLACZNIE na tą figurkę, poprosiłem o więcej zdjęć w wiadomości

prywatnej również je otrzymałem nie było tam NIC co wskazywałoby na to że kupuje coś innego. Oto zdjęcia ogloszenia

oznacz moderatorów

Crow_Empire
#13 Ambasador#

Dopóki Moderacja nie zatwierdzi tych zdjęć, to my ich nie zobaczymy.

oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

A okej jescze na wypadek wyśle zdj tego co otrzymałem + zdj które wysłałem sprzedawcy. Mam nadzieję że ktoś z administracji zauważy ta dyskusje i coś z tym zrobiIMG_20240902_221943.jpgIMG_20240902_155239.jpgIMG_20240902_155359.jpg

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Client:109870626 Nie pisz w dyskusji o zwrocie tylko reklamacji, składasz na niezgodność oferty z opisem, 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Client:109870626 niekonsumencki. Wówczas sprzedający nie będący przedsiębiorcą nie ma obowiązku przyjęcia odstąpienia od umowy.

No i allegro ma rację, czemu chciałeś odstąpić od umowy czy dokonać zwrotu ???

Napisz prośbę o wznowienie dyskusji i złóż reklamację z tytułu rękojmi !!!

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

Jestem dość nowy na allegro lokalnie i nigdy mi się nic takiego nie przydarzyło więc nie wiedziałem do końca co robić. Jeżeli chodzi o tą reklamacje z tytułu rękojomi to mam wznowić dyskusje i wyjaśnić jak wygląda sprawa i że domagam się reklamacji? 

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Tak reklamuj a tu sprzedający musi odpowiedzieć i musi ja rozpatrzyć, 

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@Client:109870626 Allegro wydało decyzję zgodną z przepisami. Twoja wina to zgłoszenie zwrotu, bo osoba prywatna nie ma obowiązku przyjmować zwrotu.

Twoim obowiązkiem było zgłoszenie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową. Osoba prywatna rozpatruje reklamacje jak każdy inny podmiot. Tutaj jakby nie wyszło, miałbyś możliwość złożenia wniosku do Allegro Protect.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

Nie znam się praktycznie pierwszy raz kupowałem na allegro lokalnie nigdy w życiu takiego problemu na innych platformach nie miałem więc byłem poprostu zdziwiony. Nie wiedziałem co zrobić i nie pisałem o zgłoszenie zwrotu tylko o rozpatrzenie sprawy a z samym sprzedawca starałem się coś ustalić.

oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

Otwórz ponownie dyskusje, jak się nie da to na pomoc wezwiemy moderację. Tam zaczynasz zgłoszenie od:

Zgłaszam reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, bo otrzymałem inny towar niż był na aukcji, argumentacja i zdjęcia jak wcześniej. Piszesz jakie masz oczekiwania (najlepiej że chcesz ten produkt co był w aukcji, a nie to co otrzymałeś). Po 1 dniu wzywasz pracownika allegro, decyzja reklamacyjna ma być podjęta do 14 dni. Jak nic z tego nie wyjdzie, to pojawi się możliwość wniosku do Allegro Protect, tam opisujesz sytuacje i wysyłasz.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Client:109870626
#7 Wielbiciel#

Dzięki za pomoc, zrobiłem tak jak napisałeś. Zobaczymy jak dalej potoczy się sprawą.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

👍

oznacz moderatorów