anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Proszę o pomoc - zwrot przez INPOST

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Witam.

Chciałbym prosić o pomoc ew poradę czy jestem w stanie odzyskać swoje pieniądze.

29 .11.2020 zakupiłem na Allegro koszyk/półkę do łazienki. W dniu 01.12 odebrałem przesyłkę z paczkomatu, i okazało się że koszyk jest "pognieciony"..po kontakcie ze sprzedawcą w dniu 06.12.2020 umieściłem przesyłkę w paczkomacie. Niestety po czasie gdy sprzedawca chciał numer nadanej przesyłki, okazało się że niestety nic nie otrzymałem ani SMSa jak emaila z takowym numerem. Był to niestety mój pierwszy raz kiedy korzystałem z paczkomatu, jeśli chodzi o zwrot stąd moja nie wiedza.

Prosta instrukcja " Na ekranie maszyny wybierz opcję "Nadaj paczkę", a następnie "Mam kod zwrotu". Podaj 10-cyfrowy kod, który widzisz powyżej, zatwierdź i... gotowe. Zadbaj, aby na przygotowanej paczce nie znajdowała się żadna etykieta nadawcza, której dane mogłyby wprowadzić nas w błąd. Na przygotowanej paczce nie musisz już wpisywać adresu. Wystarczy, że markerem lub długopisem napiszesz wyraźnie 10-cyfrowy kod zwrotu" i myślałem że sprawa się na tym zakończy, lecz niestety myliłem się...

Po kilku emailach wysłanych do INPOSTU okazało się że "Zgodnie z informacją w systemie przesyłka powinna być procesowana na numerze 600000956064115019369700". Niestety na stronie jest tylko info "Przygotowana przez nadawcę. Nadawca poinformował nas, ze przygotował przesyłkę do nadania. Podróż przesyłki jeszcze się nie zaczęła" wraz z godziną - 13:23( to czas kiedy umieściłem przesyłkę w paczkomacie).

Pomoc ze strony sprzedawcy z problemem generalnie zakończyła się podaniem numeru na infolinie INPOST...

30.12 INPOST pisze"Na ten moment nie udało zweryfikować losów paczki. W imieniu firmy przepraszam za zaistniałą sytuacje oraz proszę o złożenie oficjalnej reklamacji" ... w dniu 21.01.2021 odpowiedź " W wyniku przeprowadzonego postępowania nie potwierdzono prawidłowego nadania przesyłki w Paczkomacie. System Operatora nie odnotował informacji o zarejestrowaniu reklamowanej paczki.
W związku z powyższym, reklamacja została uznana za niezasadną"

Napisałem odwołanie od takiego rozwiązania sprawy przez INPOST, lecz gdy poczytałem różne wątki  dotyczące INPOST myślę że nic to nie da.

Stanowisko sprzedawcy jest takie "Nadawca ponosi odpowiedzialność za przesyłkę nadaną, w przypadku zwrotu nadawcą jest klient, który zwraca towar, na nim ciąży odpowiedzialność za dostarczenie towaru w ramach zwrotu/reklamacji. Nadając paczkę czy to u kuriera, czy w paczkomacie, otrzymuje się potwierdzenie nadania przesyłki, jest to dowód, że paczka została nadana, i w przypadku zaginięcia takiej przesyłki można ją reklamować u przewoźnika. Nadawca paczki powinien dopilnować aby takie potwierdzenie nadania uzyskać od przewoźnika.
Sprzedawca jest nadawcą paczki do kupującego, natomiast kupujący jest nadawcą paczki zwrotnej".

Pomoc ze strony Allegro zakończyła się napisaniem"24 stycznia 2021 12:56 . Proszę kupującego o ponowny kontakt z przewoźnikiem i wyjaśnienie zaistniałego problemu"...nie wiem czy się śmiać czy płakać...

moje pytanie brzmi czy jest jeszcze możliwość odzyskać moje pieniądze? czy raczej powinienem "w majestacie prawa"(bo nie dopilnowałem pokwitowania) pogodzić się z utratą kasy..

Czy jeśli zakończe dyskusję ze sprzedawcą mogę starać się o zwrot z POK? 

Przepraszam jeśli trochę chaotycznie lecz pierwszy raz w życiu mam taki problem ze zwrotem zakupionego towaru.

 

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

_Likos_
#21 Demiurg#

ZibiK30 o ile inpost udostępni monitoring:) 

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg#

aniulka2 hmm to może po prosty kurier go nie wyjął jszecze z paczkomatu???  Jełsi był włożony wczoraj po południu to może jeszcze tam leżeć. Zmieni status kiedy kurier opróżni paczkomat

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 Masz całą korespondencję ze sprzedawcą co do uszkodzenia i zwrotnej wysyłki w celu wymiany naprawy? To był z Twojej strony zwrot towaru i odstąpienie od umowy czy reklamacja? Co dokładnie napisał sprzedawca o sposobie wysłania paczki a co dokładnie zrobiłaś Ty względem porad czy instrukcji wysłania tej paczki? Jeśli nadany nr do wysyłki został wygenerowany przez allegro lub sprzedawcę a Ty jedynie go wpisałaś i włożyłaś paczkę do paczkomatu? Tam są kamery monitorujące. Składałaś jakąś reklamacje do impostu poprzez ich formularz reklamacyjny lub w inny sposób?

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Tam mam , wszystko jest w dyskusji z nim. To była reklamacja ponieważ otrzymałem przesyłkę uszkodzoną.

Odpowiedź sprzedawcy na reeklamację "04 grudnia 2020 11:49 Dzień dobry,Informujemy, że Pani reklamacja została uznana, półkę należy dostarczyć w ramach reklamacji.Jeżeli posiada Pani wykupioną usługe Smart na Allegro, prosimy o zwrot towaru w ramach darmowego zwrotu Smart."

Numer przesyłki otrzymałem po kolejnym zapytaniu INPOST "Zgodnie z informacją w systemie przesyłka powinna być procesowana na numerze 600000956064115019369700."

numer na zwrot do paczkomatu dostałem z Allegro "

Allegro InPost
1. Kod do Paczkomatu
798 466 379 5 

Ważny do 19 grudnia 2020 13:29 (pozostało 14 dni)
Kod otrzymasz też SMS-em oraz e-mailem.Sprawnie poszło! Oto Twój 10-cyfrowy kod zwrotu: 7984663795
Użyj go, aby odesłać paczkę o numerze 664100566026300128439679 do sprzedawcy Allegro. Teraz zanieś zwracaną paczkę do dowolnego Paczkomatu.
Na ekranie maszyny wybierz opcję "Nadaj paczkę", a następnie "Mam kod zwrotu". Podaj 10-cyfrowy kod, który widzisz powyżej, zatwierdź i... gotowe.
Zadbaj, aby na przygotowanej paczce nie znajdowała się żadna etykieta nadawcza, której dane mogłyby wprowadzić nas w błąd.
Na przygotowanej paczce nie musisz już wpisywać adresu. Wystarczy, że markerem lub długopisem napiszesz wyraźnie 10-cyfrowy kod zwrotu.

To tyle z mojej strony było do wykonania...zapakować ponownie, kod na paczkę i w drogę..tak się wydawało..

Odpowiedź z reklamacji INPOST

"Szanowni Państwo,
w związku z reklamacją IPR11065957
dotyczącą przesyłki o numerze:
600000956064115019369700, pragniemy poinformować, że po otrzymaniu zgłoszenia
o problemie, który wystąpił, podjęliśmy interwencję w celu wyjaśnienia sytuacji opisanej
w reklamacji.
W wyniku przeprowadzonego postępowania nie potwierdzono prawidłowego nadania
przesyłki w Paczkomacie. System Operatora nie odnotował informacji o zarejestrowaniu
reklamowanej paczki.
W związku z powyższym, reklamacja została uznana za niezasadną."

Tyle że tak jak teraz to czytam wszystko jeszcze raz przed napisaniem tutaj...okazuje się że w pierwszej informacji z Allegro jest numer przesyłki 664100566026300128439679 a gdy zapytałem INPOST gdzie jest moja paczka bo nie otrzymałem powiadomienia o nadaniu, powiedzieli że "Zgodnie z informacją w systemie przesyłka powinna być procesowana na numerze 600000956064115019369700 i może tu jest cały błąd że nie potrafią zlokalizować konkretnej paczki, bo nie wiem skąd te dwa numery...

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 Zapytaj o ten drugi nr.Potem będziesz wyjaśniał czyj i jaki nr jest prawidłowy i do czego służy, ewentualnie czyja jest wina w podaniu błędnego nr.

Tylko oni piszą o przeprowadzonym postępowaniu. Poproś ich o sprecyzowanie,.Pytając, czy postępowanie mówi o tym, ze Ciebie tam nie było i nie nadałeś żadnej przesyłki? Jeśli byłeś to powinni wiedzieć jaki kod był nadany i jaka przesyłka włożona do paczkomatu w tym czasie. Jeśli stwierdzą, że Cię tam nie było a byłeś, to .... . Jako konsument możesz masz kilka instytucji, które mają obowiązek przyjąć Twoje zgłoszenie i pomóc 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Dzięki za podpowiedź..napiszę jeszcze raz do INPOSTu..zobaczę co odpiszą..

Wiadomo ze 140zł może nie majątek lecz jak mówią piechotą nie chodzi..bardziej boli fakt ze jako klient zrobiłem wszystko jak ma być a jestem traktowany jako zło konieczne...po sporej lekturze wątków dotyczących INPOSTu zdaję sobie sprawę ze sprzedawcy również nie mają lekko..lecz na końcu kasę tracę ja...sklep swoje zarobił, Allegro i INPOST również a moja kasa?...życie by się chciało powiedzieć..

Jeszcze się odezwę..

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 No niestety zwykle każdy pilnuje swojego "interesu" W ich interesie jest robić aby zarobić a nie stracić 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@aniulka2 

Twoje odwołanie do reklamacji jest weryfikowane przez Dział Reklamacji. Odpowiedź na odwołanie zostanie przekazane tą samą drogą co odpowiedź na reklamację.


Informujemy, że 664100566026300128439679 to numer, na który paczka została pierwotnie wysłana do Ciebie przez Sprzedającego. Natomiast numer przesyłki zwrotnej, który został przypisany do kodu zwrotu 7984663795 to 600000956064115019369700.


Skierowaliśmy zgłoszenie do oddziału, w celu przeszukania Paczkomatu nadawczego za przesyłką i jej dalszego procesowania.

Przykro nam z powodu zaistniałej sytuacji i przepraszamy za powstałe utrudnienia.

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Dziękuję za odpowiedź.. pozdrawiam

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Witam

Czy już może coś wiadomo w sprawie mojej paczki??

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@aniulka2 Rozpatrzenie odwołania trwa do 30 dni.

________
Κώστας
oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 Od razu zawsze pytaj kiedy oczekiwać odpowiedzi i używaj tutaj @+nick czyli @InPost , tego co pytasz, aby miał powiadomienie, że coś ktoś tu do niego pisze. Tu napisali Ci, ze mejlem Cię powiadomią 😄

Znając życie, to teraz przeciąganie czasu, liczenie ze zapomnisz albo Ci się znudzi, a może olejesz sprawę lub umrzesz 😉

Jak byś rzecznika praw konsumenta zaangażowała w sprawę to już dawno byłaby załatwiona 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Dzięki @ZibiK30  za pomoc...raczej nie będzie chyba wyjścia , trzeba będzie skierować sprawę do RPK...bo to już nawet nie jest śmieszne.

Po poprzedniej twojej podpowiedzi co ogólnie się spytać @InPost napisałem email do Pani która odpisywała na moją reklamację, w pierwszym zdaniu pisząc "W nawiązaniu do mojego odwołania które złożyłem na nie uznaną reklamację IPR11065957" otrzymuję odpowiedź 😂 "Proszę podać numer reklamacji, abym mogła  odnieść się do zadanego pytania"...i ręce opadają. Totalne olewanie kogoś kto zwraca się z problemem który naprawdę nie zaistniał z mojej winy. Miałem cichą nadzieję że po odezwaniu się @InPost i "zgłoszeniu do oddziału, w celu przeszukania Paczkomatu nadawczego" coś może jednak uda się załatwić, ktoś może jednak zareaguje na mój problem z odrobiną empatii. Niestety przeliczyłem się...

Nie pozostaje mi nic innego jak poczekać na email z info o "odrzuceniu" zażalenia na odrzuconą reklamację i skierować sprawę do RPK.

Dziękuję wszystkim za pomoc...pozdrawiam

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 Nie poddawaj się. Jak coś to podaj mejla. Może będę mógł w czymś pomóc, z radą lub jakimiś pomysłami.

Takie odpowiedzi jaką opisałeś to standard, umyślny system aby jak najbardziej utrudnić kontakt i reklamacje. Przypuszczam że tam nawet sami pracownicy w większości nie mają dużego pola do popisu. ostateczne decyzje podejmują wyrafinowani pracownicy, którzy mają płacone za sprawy załatwiane na korzyść firmy. Niestety niemal bezkarni, bo jak im się grunt pod nogami pali to po prostu przekazują sprawę prawnikom a Ci do ostatniej chwili usiłują zrobić to samo a jak już sprawy lądują w sądach to dopiero [proponują porozumienia.

Masz racje, trzeba pisać gdzie się da, to jednak niewiele daje, najlepszymi sposobami są media. Gdyby tak kogoś zainteresować sprawą, może być na początek lokalny bo i tak później podłapują większe media sprawę. Zawsze jest dobrze mieć wsparcie i działać z innymi w podobnej sytuacji. Też to dużo pomaga bo zaczynają reagować jak większa ilość zaczyna razem walczyć o swoje.

Tak czy inaczej, życzę powodzenia i dawaj znać jak sprawa idzie. Może inni będą chcieli się do Ciebie przyłączyć 🙂

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

@ZibiK30  dzięki wielkie...dokładnie tak jak napisałeś.

Najgorsza w tym wszystkim bezkarność, ilu kupujących jak i sprzedawców w skali kraju traci kasę ew przesyłki...ciężko powiedzieć ale sądzę po sposobie załatwiania tych reklamacji oraz ilości postów tylko na Allegro..jest tego sporo.

Postaram się zebrać wszystko do "kupy" i zrobić ew jeden konkretny list ... zarówno do RPK jak i do jakichś mediów...zobaczymy może coś to da..

Od naprawdę długiego czasu kupuję masę rzeczy przez internet i z taką nonszalancją się nie spotkałem...zakup w końcu listopada -jest połowa lutego i ogólnie cisza..bez towaru jaki i kasy..

Ew kontakt cieslik.krzysztof(at)yahoo.co.uk ...będę czekał na rezultat odwołania, dam znać jaki wynik

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 Napisałem do Ciebie z mejla z moim nickiem z poczta.fm. Trzeba nawiązać kontakt z innymi pokrzywdzonymi w podobny sposób 😉

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@aniulka2 

Informujemy,  że odwołanie do zgłoszonej reklamacji jest aktualnie w trakcie rozpatrywania.  Dział Reklamacji udzieli odpowiedzi po zapoznaniu się z zgłoszeniem na adres e-mail wskazany w formularzu reklamacyjnym. Dodatkowo Dział Reklamacji został poproszony o rozparzenie odwołania możliwie jak najszybciej, należy jednak pamiętać, że Operator rozpatruje odwołanie w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia otrzymania odwołania.

Jeszcze raz przepraszamy za powstałe utrudnienia. 

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Witam

Pytanie do @InPost ew @ZibiK30 ponieważ nie miałem wcześniej do czynienia z takimi problemami..

Otrzymałem właśnie odpowiedź na moją reklamację i chciałbym dopytać o dokumenty jakie mam dostarczyć...

"WEZWANIE DO USUNIĘCIA BRAKÓW FORMALNYCH IPR11065957
Działając imieniem InPost Sp. z o.o., w związku ze złożonym odwołaniem od
odpowiedzi na reklamację
IPR11065957, numer przesyłki paczkomatowej
600000956064115019369700, zgłoszonej z tytułu nienależytego wykonania umowy
o świadczenie usługi pocztowej Paczkomaty 24/7 (dalej: Odwołanie), mając na względzie
postępowanie reklamacyjne prowadzone na podstawie art. 87 i n. ustawy z dnia 23.11.2012
r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2012 r., poz. 1529) oraz Regulaminu świadczenia usługi
Paczkomaty 24/7 przez InPost Sp. z o.o. (dalej: Regulamin) informujemy, iż reklamacja nie
może być rozpoznana z uwagi na brak kompletu informacji niezbędnych do oceny
Państwa roszczeń.
W związku z powyższym prosimy o przedstawienie następujących dokumentów:
1.- uzupełnionego Załącznika nr 1 opatrzonego podpisem reklamującego;
2.- wszelkiej dokumentacji potwierdzającej zawarcie transakcji ( potwierdzenie przelewu,
potwierdzenie transakcji Allegro);
3.- potwierdzenie odstąpienia od umowy i chęci zwrotu danego towaru."

Chodzi mi o punkt 2 oraz 3...

wystarczy zrzut ekranu w PDFie czy jakoś inaczej to ma być??

Nie widzę opcji przy moim zakupie otrzymania potwierdzenia transakcji.

Punkt 3...ja nie odstąpiłem od umowy, tylko zwracałem towar jaki otrzymałem kompletnie uszkodzony.

Rozumiem że punkt 1 - jeśli może być przesłane w formie elektronicznej to również skan z podpisem wystarczy.

Byłbym wdzięczny za pomoc

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 😂 Aż mi się przypominają stare czasy przy składaniu reklamacji gdzie zawsze trzeba coś dosyłać, to własne dane czy ja to ja, dowody własności, inne dokumenty które zwykle były już przesyłane na początku 🤣

mejlem dostałeś potwierdzenia zakupu i opłaty za towar.

Nie wiem jak jest ze zwrotem czy też dostajesz info na mejla.

Jak zwracasz towar to tym samym odstępujesz od umowy lub składasz reklamacje w celu usunięcia wad. - Ty chyba złożyłeś reklamacje i odesłałeś towar?.

Musisz napisać, ze otrzymałeś 2 różne nr chcąc odesłać przesyłkę w ramach reklamacji, napisz jakie i od kogo. Bo robiłeś to w ramach darmowego smarta?

Pisz Impostowi o zwrocie w ramach reklamacji bo oni uważają w pkt 3 , ze odstąpiłeś od umowy a nie reklamowałeś. No i reklamacja a odstąpienie od umowy to dwie różne rzeczy. Przy reklamacji zwrot jest ostatecznością jeśli nie da się usunąć wady lub wymienić na inny bez wad lub nowy a odstąpienie od umowy jest w celu samego zwrotu, czyli sprzedawca z kupującym oddają sobie co dali.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

@ZibiK30 co do wiadomości , sprawdzę czy nie usunąłem. Zakup był w listopadzie..haha...staram się trzymać porządek w skrzynce, ale może są..

Tak, była reklamacja ponieważ otrzymałem uszkodzoną przesyłkę, odesłałem w Allegro InPost..nie smart...za rzadko kupuję, a teraz to już raczej nigdy na Allegro.

Cały czas tak pisałem że zwrot uszkodzonego towaru a nie że się rozmyśliłem.

aniulka2_0-1613502573161.png

cała walka o taki zwrot

oznacz moderatorów