anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Proszę o pomoc - zwrot przez INPOST

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Witam.

Chciałbym prosić o pomoc ew poradę czy jestem w stanie odzyskać swoje pieniądze.

29 .11.2020 zakupiłem na Allegro koszyk/półkę do łazienki. W dniu 01.12 odebrałem przesyłkę z paczkomatu, i okazało się że koszyk jest "pognieciony"..po kontakcie ze sprzedawcą w dniu 06.12.2020 umieściłem przesyłkę w paczkomacie. Niestety po czasie gdy sprzedawca chciał numer nadanej przesyłki, okazało się że niestety nic nie otrzymałem ani SMSa jak emaila z takowym numerem. Był to niestety mój pierwszy raz kiedy korzystałem z paczkomatu, jeśli chodzi o zwrot stąd moja nie wiedza.

Prosta instrukcja " Na ekranie maszyny wybierz opcję "Nadaj paczkę", a następnie "Mam kod zwrotu". Podaj 10-cyfrowy kod, który widzisz powyżej, zatwierdź i... gotowe. Zadbaj, aby na przygotowanej paczce nie znajdowała się żadna etykieta nadawcza, której dane mogłyby wprowadzić nas w błąd. Na przygotowanej paczce nie musisz już wpisywać adresu. Wystarczy, że markerem lub długopisem napiszesz wyraźnie 10-cyfrowy kod zwrotu" i myślałem że sprawa się na tym zakończy, lecz niestety myliłem się...

Po kilku emailach wysłanych do INPOSTU okazało się że "Zgodnie z informacją w systemie przesyłka powinna być procesowana na numerze 600000956064115019369700". Niestety na stronie jest tylko info "Przygotowana przez nadawcę. Nadawca poinformował nas, ze przygotował przesyłkę do nadania. Podróż przesyłki jeszcze się nie zaczęła" wraz z godziną - 13:23( to czas kiedy umieściłem przesyłkę w paczkomacie).

Pomoc ze strony sprzedawcy z problemem generalnie zakończyła się podaniem numeru na infolinie INPOST...

30.12 INPOST pisze"Na ten moment nie udało zweryfikować losów paczki. W imieniu firmy przepraszam za zaistniałą sytuacje oraz proszę o złożenie oficjalnej reklamacji" ... w dniu 21.01.2021 odpowiedź " W wyniku przeprowadzonego postępowania nie potwierdzono prawidłowego nadania przesyłki w Paczkomacie. System Operatora nie odnotował informacji o zarejestrowaniu reklamowanej paczki.
W związku z powyższym, reklamacja została uznana za niezasadną"

Napisałem odwołanie od takiego rozwiązania sprawy przez INPOST, lecz gdy poczytałem różne wątki  dotyczące INPOST myślę że nic to nie da.

Stanowisko sprzedawcy jest takie "Nadawca ponosi odpowiedzialność za przesyłkę nadaną, w przypadku zwrotu nadawcą jest klient, który zwraca towar, na nim ciąży odpowiedzialność za dostarczenie towaru w ramach zwrotu/reklamacji. Nadając paczkę czy to u kuriera, czy w paczkomacie, otrzymuje się potwierdzenie nadania przesyłki, jest to dowód, że paczka została nadana, i w przypadku zaginięcia takiej przesyłki można ją reklamować u przewoźnika. Nadawca paczki powinien dopilnować aby takie potwierdzenie nadania uzyskać od przewoźnika.
Sprzedawca jest nadawcą paczki do kupującego, natomiast kupujący jest nadawcą paczki zwrotnej".

Pomoc ze strony Allegro zakończyła się napisaniem"24 stycznia 2021 12:56 . Proszę kupującego o ponowny kontakt z przewoźnikiem i wyjaśnienie zaistniałego problemu"...nie wiem czy się śmiać czy płakać...

moje pytanie brzmi czy jest jeszcze możliwość odzyskać moje pieniądze? czy raczej powinienem "w majestacie prawa"(bo nie dopilnowałem pokwitowania) pogodzić się z utratą kasy..

Czy jeśli zakończe dyskusję ze sprzedawcą mogę starać się o zwrot z POK? 

Przepraszam jeśli trochę chaotycznie lecz pierwszy raz w życiu mam taki problem ze zwrotem zakupionego towaru.

 

oznacz moderatorów
45 ODPOWIEDZI 45

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

no niestety ale wiadomości nie mam...ale czytając ponownie tą odpowiedź @InPost nasuwa mi się kurcze być może bzdurne pytanie...

Jeśli teraz piszą ze nie mogą rozpatrzyć odwołania od nie uznanej reklamacji!! bez dokumentów to jak rozpatrzyli REKLAMACJĘ ?????

Totalna porażka!!!

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 Możesz jeszcze poprosić sprzedawcę o wszelkie dokumenty związane z tą transakcją tłumacząc, ze potrzebujesz do reklamacji. 

Możesz też załączyć screeny z panelu zakupów allegro i podać ze swoim nickiem do celu weryfikacji na allegro lub poprosić allegro ponowne wysłanie tych mejli.

Poszukaj i ustal co z tymi 2 różnymi nr nadania, bo pewnie to jest sedno sprawy. Tak, czy inaczej w obu przypadkach mogli zlokalizować przesyłkę, czyja jest lub była.

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

@ZibiK30  napiszę do Allegro, a te numery to już wyjaśniał z InPost..jeden który "szedł" do mnie a ten drugi jaki otrzymałem po zapytaniu z Inpost to ten który odsyłałem.. i zaginął

oznacz moderatorów

InPost
Ekspert InPost

@aniulka2 

W przypadku szczegółowych zapytań o dokumenty wymagane do rozpatrzenia reklamacji prosimy się kontaktować bezpośrednio z pracownikiem Działu Reklamacji, który może pomóc w tym zakresie. Adres e-mail dołączony jest do odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne. Prosimy o kontakt z pracownikiem Działu Reklamacji. 

oznacz moderatorów

aniulka2
#9 Pomysłodawca#

Witam.

Otrzymałem właśnie odpowiedź na odwołanie w sprawie reklamacji..

"Szanowni Państwo,
w związku ze zgłoszeniem o oznaczeniu IPR11065957, dotyczącym przesyłki
600000956064115019369700, informujemy że w trakcie postępowania reklamacyjnego zostały
zweryfikowane dokumenty, na podstawie których ustalono kwotę odszkodowania w wysokości
129,90 zł. Dyspozycja likwidacji szkody została przekazana do Ubezpieczyciela"

Pozostaje jeszcze tylko zwrot za przesyłkę od sprzedawcy..mam nadzieję że nie będzie problemów..

@ZibiK30 oraz wszystkim co odpowiadali w tym wątku serdecznie dziękuję za pomoc i taka rada dla wszystkich..raczej się nie poddawać aby dochodzić swoich praw. 

Pozdrawiam serdecznie

Krzysztof

oznacz moderatorów

ZibiK30
#18 Luminarz#

@aniulka2 Cieszę się, że Ci się udało 👍, pisałem też to dziś @konto zamknięte że nie ma co się zrażać pierwszym nieuznaniem reklamacji, bo są czasem na "odczepnego" z własnych doświadczeń to wiem. Ważne, żeby mieć mocne dowody na swoje racje i spokojnie można wyegzekwować swoje 🙂

Opinia na Allegro może być śmieszna ciekawa lub druzgocąca


Link do pomocy Allegro Kliknij i napisz

oznacz moderatorów