Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Cześć. Kupiłem buty na allegro. Rozkleily się. Zgłosiłem reklamację. Sprzedający kazał wysłać buty. Po odebraniu przesyłki powiadomił, że buty poszły do rzeczoznawcy itd. Migał się, wymyślał dni robocze i takie tam. Od zgłoszenia reklamacji minęło ponad 14 dni, więc zgodnie z ustawą należy przyjąć, że uznał reklamację. W formularzu zażądałem WYMIANY, bo to buty o podwyższonej odporności. (Ponoć). Po czasie odezwał się w dyskusji i napisał, że buty zostaną naprawione. Na co oczywiscie nie zamierzam się zgodzić. Poradzicie?
@az1rael Wskaż mi proszę te zmiany, które w przepisach dot. reklamacji wprowadzono po 1 stycznia 2023 r. Będę wdzięczna za uświadomienie.
@cieszyn5 Spotkałam się z takim stanowiskiem, że sprzedający może zdecydować o sposobie doprowadzenia towaru do zgodności z umową, nawet jeśli nie dotrzymał terminu. Skonsultuję to z prawnikiem.
Czy wymiana jest na pewno możliwa, tzn. model butów jest jeszcze dostępny?
@-Sainkho- @Model jest nadal dostępny w asortymencie sklepu. Czekam na info. 😊
07.2023 @Client:44052296
@cieszyn5 "07.2023 "
Czyli chcesz powiedzieć że chodziłeś dokładnie rok w butach, a teraz chciałbyś uzyskać nowe buty lub zwrot pieniędzy bo tak ci się po prostu należy?
W poprzednim temacie który zarzuciłeś, napisałeś że brak mi przygotowania, brak wiedzy jak takie rzeczy się robi. Przyznaję się, nie mam przygotowania do takich przekrętów, ale widzę że sam też sobie kiepsko z tym radzisz, szkoda tylko że niektórzy tutaj piszący usiłują ci pomóc.
Apeluje do Allegro o wnikliwe zbadanie tego zgłoszenia, moim zdaniem sprzedający postepuje prawidłowo, uznał reklamację, jednak sprzedający ma prawo do naprawy butów lub wymiany na podobne lecz niekoniecznie nowe.
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
A co nie wolno wymieniać towaru po 1roku użytkowania, reklamacja?
@LEW433 OK, wolno sobie kupować buty nawet co tydzień nowe. Ale czy ty też wymieniasz sobie buty co roku na nowe w ramach reklamacji?
Teoretycznie ma prawo... ale więcej nie będę komentował bo może być to obraźliwe.
@br. Idź popłacz mamie w rękaw. Tu rozmawiają dorośli.
@br. sprzedający ma 14 dni na uznanie lub odrzucenie reklamacji od momentu zgłoszenia jej przez kupującego. Jeśli produkt jest reklamowany po raz pierwszy, sprzedający w pierwszej kolejności ma prawo do naprawy produktu. W przypadku jeśli termin na decyzję minął, sprzedawca zobowiązany jest do uznania reklamacji z góry- zgodnie z oczekiwaniami klienta.
@N_Nitka28 A możesz przekazać to swoim kolegom z pracy? Bo sie upierają, a facet się śmieje prosto w twarz. Mogę się na Ciebie jakoś powołać?
Gdzie Ty wyczytałeś, że chodziłem w tych butach rok czasu? Kupiłem je w 2023 i zabierałem na wędrówki w gory. Mieszkam nad morzem, a byłem od tamtej pory w górach 3 razy. Zaapeluj jeszcze do SW. Franciszka . Przekręcie. Nie mogę oznaczyć tego użytkownika. Br
Podaj nam daty:
1. zgłoszenia przez Ciebie żądania wymiany oraz
2. udzielenia przez sprzedającego odpowiedzi na to żądanie.
Sprawdzimy, czy sprzedający dochował terminu ustawowego.
Generalnie ma prawo tak zrobić. Ale zawsze możesz zawołać dowodu iż naprawa była przeprowadzona w profesjonalnym zakładzie czyli np faktury od szewca xD. Super glue to każdy skleić umie tylko nie zawsze to dłużej niż kilka dni potrzyma. Szczerze jak były z tańszych to o ile nie psują się po miesiącu to nie ma sensu reklamować, wiekszość po prostu pada i tak już jest. Ale jak jakieś za kilka stówek to z podwyższona odpornością to jest sens powalczyć.