Zakupiłem przedmiot z wysyłką do Paczkomatu. Po otwarciu przegródki okazało się że przedmiotu w niej nie ma. Zamknąłem przegródkę, zgłosiłem na ekranie paczkomatu "Mam uwagi do przesyłki". Zapłaciłem za przedmiot w ramach allegro pay. Zgłosiłem brak przesyłki także do Kupującego. Czy mam prawo prosić o ponowne wysłanie przesyłki, a reklamacją niech zajmie się Sprzedający? Jak to ogarnąć? Nie mam 400 zł na ponowny zakup przedmiotu, jest mi on potrzebny do pracy - więc nie chcę składać reklamacji jako kupujący i czekać aż InPost ją rozpatrzy.
Na paczkomacie masz numer na infolinie InPostu i tam mogłeś zadzwonić i zgłosić problem . Czy ty jako kupujący zgłosisz reklamację czy sprzedawca to i tak trzeba będzie poczekać na wyjaśnienie . Skontaktuj się też ze sprzedawcą ,może znajdzie lepsze rozwiązanie dla ciebie.
@mikku poinformuj proszę sprzedającego o tej sytuacji. Przesyłkę u przewoźnika reklamuje nadawca, czyli sprzedający. Jeśli konsument kupi przedmiot od przedsiębiorcy, w ramach proponowanych przez sprzedającego metod dostawy, wówczas to przedsiębiorca, czyli sprzedający odpowiada za niebezpieczeństwo uszkodzenia towaru (lub jego zaginięcia) aż do momentu, w którym kupujący odbierze przesyłkę.