Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Ile dni na naprawę rzeczy ( materac) ma sprzedający wg regulaminu allegro? Proszę o pomoc
Tu mało ważny regulamin, ważne jest prawo i w zależności jak składeleś reklamacje -z tytułu rękojmi czy na gwarancji, to może mieć znaczenie ale jak z tytułu rękojmi to 14dni od chwili zgłoszenia sprzedajacy ma na rozpatrzenie reklamacji.
Materac był używany kilka tygodni od zakupu. Pojawiły się głębokie wgniecenia i nierownosci. Złożyłam reklamacje z tyt. niezgodności towaru z umową i zazadalam wymiany lub zwrotu środków. Sprzedający narzucił mi naprawę i zasłania się 30to dniowym terminem na usunięcie wady od chwili odbioru materaca. Wczoraj 30 dni mijało. Sprzedający sprytnie wygenerował list przewozowy 3go listopada ale materaca nie wyslal, po mojej interwencji odpisał że ma 30 dni roboczych. Co chwila inna wersja. Zgodnie z prawem konsumenckim wskazalam ( cytowalam) przepis który mówi o 14 dniach a wyjątkowo trudnej naprawie 21-30 dni. Sprzedający odpisał że zawierając umowę przez Allegro zgodziłam się na termin 30 to dniowy. Stąd moje pytanie gdzie moge takie informacje znalez bo wczoraj zajrzałam w każda zakładkę na Allegro i takiego przepisu nie znalazłam.
Rozumiem i wczoraj moja walka ze sprzedającym opierała się na ustawie. Zdziwiłam się, że jakieś "regulaminy "mogą być ponad ustawą.. ale wolałam się upewnić konsultujac to z innymi Użytkownikami allegro. Dzięki za rozwianie wątpliwości 😊
mógł mieć wpisane w zakładkę reklamacje w ofercie poszukaj w zakładkach, akceptując ofertę zgadzasz się na warunki w niej zawarte. Skąd wzięłaś ten przepis bo ustawa konsumencka się zmieniła 1 stycznia 2023 i niczego takiego nie kojarzę by tam było podaj paragraf @re12345
Dzięki wielkie. Czyli nie ma żadnych 30 dni wg nowej ustawy 😞
Niepokoi mnie tylko jedno: ..... 4. Przedsiębiorca dokonuje naprawy..... bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
Fakt, że syn śpi od września na podłodze, na 2 kocach według mnie to wyjątkowe niedogodnosci. Nie mogę kupić drugiego materaca bo po naprawie tego o którym cały czas mowa nie potrzebuje 2ch. Nikt mi nie przyjmie do zwrotu używanego materaca po 30 tu dniach lub dłuższym czasie. Sprzedający również nie zabezpieczył nas w rzecz zastępczą..... i co robić??????
No to ustawodawca zadziałał na korzyść konsumenta!!!!
ustawa nie precyzuje, określa ten czas jako nie powodujący nadmiernej uciążliwości dla kupującego w praktyce jak serwis określi np że naprawią za miesiąc sprzedawcy to czekasz miesiąc bo on nie ma wpływu na działanie serwisu producenta, jak na cześć do naprawy trzeba czekać bo musi dotrzeć do sprzedawcy to czekasz. Sprzedawca nie może tylko celowo opóźniać naprawy reklamacyjnej
Ale w ustawie nie ma mowy o 30tu dniach roboczych!!! Ponad to wczoraj minąl czas 30 tu dni a materac nadal nie jest wysłany do mnie. Zero kontaktu ze strony sprzedającego w celu ewentualnego ugodowego przesunięcia terminu.
@re12345 sprawa jest prosta ale trzeba udokumentować albo przez panel allegro albo w dyskusji
1 wzywasz sprzedawcę do wskazania terminu wykonania naprawy z tytułu rękojmi czy gwarancji (pytanie co złożyłaś bo w gwarancji mogło ci pisać ile czasu zajmuje naprawa)
2 nie uzyskawszy odpowiedzi w rozsądnym czasie np do poniedziałku czy tygodnia roboczego wyznaczasz mu termin na zakończenie naprawy i odesłanie przedmiotu pod groźbą sankcji odstąpienia od umowy z skutkiem natychmiastowym (rozsądnie daje się 14dni)
3 nie ogarnie tematu wysyłasz odstąpienie i podajesz nr konta do przelewu po upływie tego terminu więcej cię nie interesuje (dodatkowo skonsultuj sobie temat z uokikiem na maila porady@dlakonsumentow.pl opisz sytuację interpretację dostaniesz do tygodnia max)