anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja laptopa przez błąd w aukcji.

MAMY ROZWIĄZANIE!
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Witam. Kupiłem używanego laptopa od firmy która zajmuje się handlem poleasingowych lapków. W parametrach technicznych sprzedawca podał że laptop ma dysk SSD (co było moim głównym kryterium wyszukiwania). Laptop dotarł do mnie i po sprawdzeniu wszystkiego wyszło na jaw że zamiast SSD jest HDD. Założyłem spór, sprzedawca przyznał że w opisie był błąd i zaproponował wymianę sprzętu lub zwrot pieniędzy. Zapytałem go o możliwość wymiany dysku w tym konkretnym sprzęcie. Zgodził się i namawiał mnie na zwrot ze smartem. Pisał że mogę wysłać sam laptop, bez ładowarki. Wybrałem opcję 'wada ukryta podczas używania'. Dostałem emaila że zgłosiłem zwrot towaru i w tym mailu jest również informacja o zwrocie pieniędzy. Nie chcę zwrotu, chcę tylko ten konkretny laptop z dyskiem takim jaki był w opisie. Martwi mnie to że gdy odeślę laptopa to sprzedawca zwróci mi pieniądze i będę musiał kupić droższy. Co robić? 

oznacz moderatorów
21 ODPOWIEDZI 21
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mariusz2213 Cześć. Sprzedający nie zwrócił Ci jeszcze żadnych pieniędzy. Jeśli złożyłeś reklamację i zawarłeś w niej swoje roszczenia, to poczekaj proszę na decyzję reklamacyjną 🙂

oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

Wiem że nie zwrócił. Chodzi mi o to czy (skoro wybrałem taką opcję) będzie zwrot pieniędzy czy sprzedawca wymieni mi ten dysk? Kupiłem laptopa za konkretną kwotę i nie chciałbym teraz kupować droższego skoro zostałem wprowadzony w błąd.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@mariusz2213 
w tym mailu jest również informacja o zwrocie pieniędzy

Jak dokładnie brzmi ta informacja ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

Trochę źle napisałem. Jest informacja że gdy zwrócę laptopa to dostanę zwrot środków. A tego nie chcę i zastanawiam się czy odsyłać laptopa czy próbować inaczej się dogadać ze sprzedającym. 

oznacz moderatorów
ko_alka
Była Moderatorka
Była Moderatorka

@mariusz2213 Prześlij sprzedającemu dokument reklamacyjny, w którym jasno sprecyzujesz swoje roszczenia, czyli wymianę dysku HDD na SSD. Taki dokument najlepiej dołącz do trwającej Dyskusji. 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@mariusz2213 
Trochę źle napisałem. Jest informacja że gdy zwrócę laptopa to dostanę zwrot środków.

Czy możesz po prostu zacytować (to ważne !) co jest napisane, zamiast "trochę źle pisać" ?

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#
'RAZEM DO ZWROTU699,00 zł
+ zwrot kosztów dostawy

Zwrot środków

Skorzystałeś z Allegro Pay przy tym zakupie.

Poinformujemy Cię, jeśli sprzedający zwróci nam środki i przekażemy je na spłatę Twojego zakupu.

Jeśli jednak sprzedający nie zwróci środków przed terminem spłaty lub prześle te środki bezpośrednio na Twoje konto, będziesz musiał spłacić zakup zgodnie z harmonogramem.

Czytaj więcej o zwrotachna Allegro'
Proszę- cytat wiadomości od Allegro. 
oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@mariusz2213 
I wszystko jasne.
To jest "uniwersalna" formułka Allegro zatwierdzona przez osoby, którym najprawdopodobniej zależało na wprowadzaniu kupującego w błąd. Niestety ten stan nadal trwa (i sądząc po "zapale" z jakim Allegro poprawia? swoją politykę informacyjną wobec kupującego, a cytując klasyka: "trwa mać").

Złożyłeś reklamację, żądając doprowadzenia rzeczy do stanu zgodności z opisem. Z korespondencji prowadzonej ze sprzedawcą wynika, że uznał on Twoją reklamację, a do usunięcia wady potrzebuje mieć odesłanego laptopa (ma do tego prawo).
Nie odstąpiłeś od Umowy, więc laptop pozostaje Twoją własnością, a ew. zwrot środków Tobie przez sprzedawcę - nie spowoduje utraty Twojego prawa własności do laptopa (będziesz miał prawo - nawet sądownie - domagać się zwrotu swojej własności). 
Z prowadzonej korespondencji nic nie wskazuje jednak (w mojej opinii) aby sprzedawca zamierzał nie dotrzymać danego słowa i podjętego zobowiązania.
 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

@A3dam umknęła mi Twoja odpowiedź. Dzięki, o to mi konkretnie chodziło! Czyli wysyłam bez obaw o zwror pieniędzy.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@mariusz2213 Tak, możesz napisać w reklamacji swoje żądania, ale jeżeli sprzedający uzna że nie może spełnić twoich żądań może zaproponować inne rozwiązanie, bawet zwrot środków. Poproś go o zapewnienie o wymianie tylko dysku.😊

oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

W sporze zapewnia mnie że wymieni, ale w zasadzie jak mu odeślę laptopa to może zwrócić mi pieniądze i mnie zlać ciepłym.. wiadomo czym. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Masz dyskusje otwartą? poproś go tam żeby napisal że wymieni i odeśle , zawsze jakiś dowód. Oczywiście nie jest to pewnik, ale zawsze jest. Zostanie ci zawsze "komentarz".

oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#
Dzień dobry,

dziękuje za informacje.
Niestety jest to błąd w parametrach aukcji, dyski SSD o wielkości 320GB nie są nawet produkowane.

Jest to oczywiście nasz błąd za który przepraszamy.

W obecnej sytuacji możemy zaproponować wymianę na dysk SSD 240GB lub zwrot pieniędzy za zakup.

Proszę o podjęcie decyzji.

Pozdrawiam
 
18 marca 2022 07:10
A czy może to być wymienione w tej konkretnej sztuce?
 
Sprzedający 18 marca 2022 08:24
Tak oczywiście, możemy wymienić dysk w egzemplarzu, który Pan otrzymał.
Będzie konieczne do tego odesłanie laptopa.

Można wykorzystać do tego darmową przesyłkę Allegro Smart.

Przy zakupach z darmową wysyłką w ramach pakietu Allegro SMART w ciągu 14 dni można skorzystać z darmowego zwrotu do paczkomatu lub do punktów. Przesyłam wyjaśniający link :
(Tu podaje link do zwrotów allegro)
 
18 marca 2022 08:26
A czy przypadkiem nie będzie to oznaczało zwrotu towaru i anulowania transakcji?
 
Sprzedający 18 marca 2022 08:33
Nie, chyba że wyrazi Pan taką chęć.
My korzystamy jedynie z darmowej przesyłki.
Dodatkowo może Pan w szczegółach zwrotu napisać, że jest to reklamacja i dodać kartkę z taką informacją do kartonu
 
18 marca 2022 08:34
Ok. Postaram się dziś wysłać. Czy odesłać cały zestaw czy tylko laptopa?
 
Sprzedający 18 marca 2022 08:36
Można odesłać samego laptopa.
 
 
Właśnie zapewnia mnie że odeśle. Takim małym zabezpieczeniem byłoby wysłanie samego laptopa (bez zasilacza i może bez baterii) ale przez to sprzedający może coś wykombinować na moją niekorzyść. Dlatego szukam sensownego rozwiązania tutaj.

 
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

jeżeli chcesz wymiany to musisz odesłać, a rozpatrywałeś obniżenie (negocjacie) ceny?

oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

Wiem że muszę. To logiczne. Ale martwi mnie to że może mi go już nie odesłać i zwrócić pieniądze.

Nie brałem tego pod uwagę. Zależy mi na tym dysku. Mam pół roku gwarancji więc przez pół roku musiałbym się bujać z tym hdd.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@mariusz2213 
Dopóki sam nie odstąpisz od Umowy - to nie może "nie odesłać" Twojej własności.
Przysłanie pieniędzy byłoby nierozsądne z jego strony. Miałbyś i pieniądze i prawo własności na laptopie.

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

To znaczy że wybranie zwrotu przedmiotu wcale nie oznacza rozwiązania umowy, tylko skorzystanie z darmowej wysyłki?

Wybrałem taķą opcję przy zwrocie.

'Powód zwrotu:  wada wykryta podczas używania (Dysk HDD zamiast SSD. W dyskusji zostało dogadane że nastąpi wymiana dysku w tym konkretnym laptopie.)' 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@mariusz2213 
Sam zwrot to jest odesłanie, a nie np. "rozwiązanie umowy", ale ...
Podczas wypełniania formularza zwrotu jest "ankieta" z pytaniem dlaczego odsyłasz.
Jeżeli wybierzesz odpowiedź z sekcji ODSTĄPIENIE to powstaje również formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy z Art 27 UoPK wysyłany do sprzedającego i wówczas (jeżeli kupujący jest uprawniony do odstąpienia z tego Artykułu: jest konsumentem, a rzecz nie jest wyłączona ustawowo z prawa do odstąpienia od Umowy) dochodzi do rozwiązania Umowy.
Wybranie odpowiedzi z sekcji REKLAMACJA takiego (ani żadnego innego) oświadczenia nie generuje - więc o ile sam nie oświadczysz że odstępujesz (np. z Art 560 kc) to do rozwiązania Umowy nie dochodzi. W reklamacji powinieneś jednak wpisać swoje żądanie: doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową (poprzez naprawę lub wymianę) albo ew. obniżenie ceny. 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
mariusz2213
#8 Zapaleniec#

@A3dam dzięki! Wybrałem 'wada ukryta podczas użytkowania' więc jest to reklamacja. Dzięki bardzo, problem rozwiązany. Odsyłam. Pozdrawiam.

oznacz moderatorów