Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_
Witam. Kupiłem używanego laptopa od firmy która zajmuje się handlem poleasingowych lapków. W parametrach technicznych sprzedawca podał że laptop ma dysk SSD (co było moim głównym kryterium wyszukiwania). Laptop dotarł do mnie i po sprawdzeniu wszystkiego wyszło na jaw że zamiast SSD jest HDD. Założyłem spór, sprzedawca przyznał że w opisie był błąd i zaproponował wymianę sprzętu lub zwrot pieniędzy. Zapytałem go o możliwość wymiany dysku w tym konkretnym sprzęcie. Zgodził się i namawiał mnie na zwrot ze smartem. Pisał że mogę wysłać sam laptop, bez ładowarki. Wybrałem opcję 'wada ukryta podczas używania'. Dostałem emaila że zgłosiłem zwrot towaru i w tym mailu jest również informacja o zwrocie pieniędzy. Nie chcę zwrotu, chcę tylko ten konkretny laptop z dyskiem takim jaki był w opisie. Martwi mnie to że gdy odeślę laptopa to sprzedawca zwróci mi pieniądze i będę musiał kupić droższy. Co robić?
@mariusz2213 Cześć. Sprzedający nie zwrócił Ci jeszcze żadnych pieniędzy. Jeśli złożyłeś reklamację i zawarłeś w niej swoje roszczenia, to poczekaj proszę na decyzję reklamacyjną 🙂
Wiem że nie zwrócił. Chodzi mi o to czy (skoro wybrałem taką opcję) będzie zwrot pieniędzy czy sprzedawca wymieni mi ten dysk? Kupiłem laptopa za konkretną kwotę i nie chciałbym teraz kupować droższego skoro zostałem wprowadzony w błąd.
@mariusz2213
w tym mailu jest również informacja o zwrocie pieniędzy
Jak dokładnie brzmi ta informacja ?
Trochę źle napisałem. Jest informacja że gdy zwrócę laptopa to dostanę zwrot środków. A tego nie chcę i zastanawiam się czy odsyłać laptopa czy próbować inaczej się dogadać ze sprzedającym.
@mariusz2213 Prześlij sprzedającemu dokument reklamacyjny, w którym jasno sprecyzujesz swoje roszczenia, czyli wymianę dysku HDD na SSD. Taki dokument najlepiej dołącz do trwającej Dyskusji.
@mariusz2213
Trochę źle napisałem. Jest informacja że gdy zwrócę laptopa to dostanę zwrot środków.
Czy możesz po prostu zacytować (to ważne !) co jest napisane, zamiast "trochę źle pisać" ?
|
Skorzystałeś z Allegro Pay przy tym zakupie.
Poinformujemy Cię, jeśli sprzedający zwróci nam środki i przekażemy je na spłatę Twojego zakupu.
Jeśli jednak sprzedający nie zwróci środków przed terminem spłaty lub prześle te środki bezpośrednio na Twoje konto, będziesz musiał spłacić zakup zgodnie z harmonogramem.
@mariusz2213
I wszystko jasne.
To jest "uniwersalna" formułka Allegro zatwierdzona przez osoby, którym najprawdopodobniej zależało na wprowadzaniu kupującego w błąd. Niestety ten stan nadal trwa (i sądząc po "zapale" z jakim Allegro poprawia? swoją politykę informacyjną wobec kupującego, a cytując klasyka: "trwa mać").
Złożyłeś reklamację, żądając doprowadzenia rzeczy do stanu zgodności z opisem. Z korespondencji prowadzonej ze sprzedawcą wynika, że uznał on Twoją reklamację, a do usunięcia wady potrzebuje mieć odesłanego laptopa (ma do tego prawo).
Nie odstąpiłeś od Umowy, więc laptop pozostaje Twoją własnością, a ew. zwrot środków Tobie przez sprzedawcę - nie spowoduje utraty Twojego prawa własności do laptopa (będziesz miał prawo - nawet sądownie - domagać się zwrotu swojej własności).
Z prowadzonej korespondencji nic nie wskazuje jednak (w mojej opinii) aby sprzedawca zamierzał nie dotrzymać danego słowa i podjętego zobowiązania.
@A3dam umknęła mi Twoja odpowiedź. Dzięki, o to mi konkretnie chodziło! Czyli wysyłam bez obaw o zwror pieniędzy.
@mariusz2213 Tak, możesz napisać w reklamacji swoje żądania, ale jeżeli sprzedający uzna że nie może spełnić twoich żądań może zaproponować inne rozwiązanie, bawet zwrot środków. Poproś go o zapewnienie o wymianie tylko dysku.😊
W sporze zapewnia mnie że wymieni, ale w zasadzie jak mu odeślę laptopa to może zwrócić mi pieniądze i mnie zlać ciepłym.. wiadomo czym.
Masz dyskusje otwartą? poproś go tam żeby napisal że wymieni i odeśle , zawsze jakiś dowód. Oczywiście nie jest to pewnik, ale zawsze jest. Zostanie ci zawsze "komentarz".
jeżeli chcesz wymiany to musisz odesłać, a rozpatrywałeś obniżenie (negocjacie) ceny?
Wiem że muszę. To logiczne. Ale martwi mnie to że może mi go już nie odesłać i zwrócić pieniądze.
Nie brałem tego pod uwagę. Zależy mi na tym dysku. Mam pół roku gwarancji więc przez pół roku musiałbym się bujać z tym hdd.
@mariusz2213
Dopóki sam nie odstąpisz od Umowy - to nie może "nie odesłać" Twojej własności.
Przysłanie pieniędzy byłoby nierozsądne z jego strony. Miałbyś i pieniądze i prawo własności na laptopie.
To znaczy że wybranie zwrotu przedmiotu wcale nie oznacza rozwiązania umowy, tylko skorzystanie z darmowej wysyłki?
Wybrałem taķą opcję przy zwrocie.
'Powód zwrotu: wada wykryta podczas używania (Dysk HDD zamiast SSD. W dyskusji zostało dogadane że nastąpi wymiana dysku w tym konkretnym laptopie.)'
@mariusz2213
Sam zwrot to jest odesłanie, a nie np. "rozwiązanie umowy", ale ...
Podczas wypełniania formularza zwrotu jest "ankieta" z pytaniem dlaczego odsyłasz.
Jeżeli wybierzesz odpowiedź z sekcji ODSTĄPIENIE to powstaje również formularz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy z Art 27 UoPK wysyłany do sprzedającego i wówczas (jeżeli kupujący jest uprawniony do odstąpienia z tego Artykułu: jest konsumentem, a rzecz nie jest wyłączona ustawowo z prawa do odstąpienia od Umowy) dochodzi do rozwiązania Umowy.
Wybranie odpowiedzi z sekcji REKLAMACJA takiego (ani żadnego innego) oświadczenia nie generuje - więc o ile sam nie oświadczysz że odstępujesz (np. z Art 560 kc) to do rozwiązania Umowy nie dochodzi. W reklamacji powinieneś jednak wpisać swoje żądanie: doprowadzenie rzeczy do zgodności z Umową (poprzez naprawę lub wymianę) albo ew. obniżenie ceny.
@A3dam dzięki! Wybrałem 'wada ukryta podczas użytkowania' więc jest to reklamacja. Dzięki bardzo, problem rozwiązany. Odsyłam. Pozdrawiam.