anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja – odesłanie towaru

MAMY ROZWIĄZANIE!
lamka13
#8 Zapaleniec

Z informacji na stronie allegro nie umiem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi jak wygląda procedura odesłania towaru na reklamację. 

To mój przypadek: Zamówiłam produkt, znalazłam w nim wadę po czym zaznaczyłam opcję reklamacja ze zdjeciem. Mam otwarty chat ze sprzedającym, gdzie zapytałam jak to będzie z wysyłką. Sprzedający pisze, żebym zamówiła kuriera, odesłała, a po uznaniu reklamacji zwrócą koszty. Ale z tego co rozumiem zasady allegro, to powinnam dostać od Allegro możliwość nadania paczki przez kuriera a nie na własną rękę? (jeśli to ważne to mam Allegro Smart). 

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7
matt_rose
Moderator Allegro Gadane
Moderator Allegro Gadane

Cześć @lamka13, sprawdź proszę ten artykuł.

   Mateusz
   Moderator
oznacz moderatorów
lamka13
#8 Zapaleniec

Dzięki! Ale ja kliknęłam wcześniej w „reklamacja”. Czy teraz mogę dodatkowo zrobić to poprzez to zwracanie?

oznacz moderatorów
Monika__L
#18 Luminarz

nie bo  jak odeslesz uszkodzony produkt to ci nie oddadzą całej wartości towaru bo będzie uszkodzony.

reklamacja to reklamacja a zwrot to zwrot. Produktu nieuszkodoznego

oznacz moderatorów
lamka13
#8 Zapaleniec

Czyli mam odesłać na swój koszt i mieć nadzieję, że mi zwróci sprzedawca za to, tak?

oznacz moderatorów
Client:35386082
#17 Koryfeusz

Nie. Nie odsyłaj na swój koszt.
Skoro to reklamacja, to Ty udostępniasz sprzedawcy towar, a on ma sobie ten towar od Ciebie odebrać. Najprościej ma Ci wysłać Ci etykietę. 

oznacz moderatorów
komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@lamka13  Jeśli był to zakup konsumencki to Sprzedajcy odbiera towar na swój koszt (art.43d pkt.5 UOPK). 

Może przysłać kuriera po odbiór lub przesłać Ci opłaconą etykietę / kod nadania. 

oznacz moderatorów
pecela
#20 Guru ⭐⭐

@lamka13

W zgłoszeniu reklamacji powołałaś się na reklamację z tytułu niezgodności z umową (rękojmi) czy z tytułu gwarancji.

W pierwszym przypadku masz tylko udostępnić produkt sprzedawany, a ten ma go odebrać. 

W drugim przypadku obowiązują postanowienia zawarte w karcie gwancyjnej, ale gwarant prawie nigdy nie pokrywa kosztów wysyłki do sprzedawcy (za to prawie zawsze pokrywa koszty wysyłki do i z serwisu). 

oznacz moderatorów