Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiłem tv 55 cali. Po rozpakowaniu okazała się uszkodzona matryca. Sprzedający umył ręce i kazał złożyć sobie reklamacje do DPD lub odesłać smartem z powrotem. Po odesłaniu oczywiście potwierdził uszkodzenie ponownie umył ręce powołując się na jakieś swoje prawa że tv jest mój i mogę go sobie zabierać i robić z nim co chce. Oczywiście czym prędzej złożyłem reklamacje w DPD . Na odpowiedź mają 30 dni . W między czasie kontakt z biurem reklamacji allegro który nic nie wniósł,potwierdził prawa sprzedającego i mi kazał czekać. Dzień przyszła odpowiedź. Telewizor wielkości 55 cali jest towarem zabronionym pocztowo przez regulamin DPD i nie podlega reklamacji uszkodzenia. Dodam że w momencie zamawiania nie dostałem możliwości wyboru firmy kurierskiej i to sprzedający zawarł z nimi umowę na dostarczenie towaru. Dlaczego to teraz ja mam ponosić koszty uszkodzenia a szkoda jest całkowita. Może ktoś coś doradzi .
@zdzichuk111 czyli masz wszystko na pismie , teraz wystąp z roszczeniem do sprzedawcy ,to on konstruował cennik dostaw . Masz skuteczne narzędzie o nazwie dyskusja , nie idź na żadne kompromisy , żądaj wymiany lub pełnego zwrotu srodków , naprawa raczej nie wchodzi w rachubę
Tak mam wszystko na piśmie. Ten sprzedający to nie pierwszy taki przypadek miał ale doczytałem dopiero po szkodzie . Sugerowałem to w kontakcie z Allegro ale nic z tym nie robią. Czekam na kontakt telefoniczny z konsultantem.
@zdzichuk111 jeste na wygranej pozycji ,pilnuj dyskusji , jak zostanie wznowiona okresl jasno i zrozumiale swoje żądania , wymagaj aby sprzedawca zwłoki odebrał własnym transportem .
@zdzichuk111 dysksuja jest już ponownie otwarta. Załącz proszę w dyskusji kopię decyzji przewoźnika, gdyby sprzedający nie odpowiadał lub pojawiłyby się inne problemy, poproś o naszą pomoc w dyskusji.
@zdzichuk111 proś o pomoc Allegro i jak nic nie pomoże to po 14dnaich odznacz ją jako nierozwiązaną- ważne.
@zdzichuk111 poprosiłam o ponowne otwarcie dyskusji i wypowiedź w niej pracownika Allegro w tej sprawie.
Co rozumiesz przez nie miałem możliwości wyboru kuriera? Jakiś kurier allegro w ramach smarta? @zdzichuk111
W opcjach nie ma wyboru przewoźnika. Sprzedawca wybiera.
pokaż z tego scrteenshoota albo link do oferty
Na obezna chwilę toczy się ponownie dyskusja z udziałem allegro. Według sprzedawcy opcja przesyłek zabronionych nie dotyczy umowy z Allegro. Sprawa rozwojowa. Będę informował.
@zdzichuk111 napisał(a):
W opcjach nie ma wyboru przewoźnika. Sprzedawca wybiera.
To była wysyłka w Smart - nie, to nie sprzedawca wybrał przewoźnika. Przewoźnika wybrało Allegro.
Tak nie do końca wiem co się dziś od rana wydarzyło. Zostałem poinformowany o zaangażowaniu konsultanta. Dalej info o jakiś konsultacjach z DPD żeby zamknąć dyskusje i na koniec propozycja dla nie o złożeniu odwołania od decyzji. Tak do końca nie wiem jak uzasadnić swoje odwołanie a w dyskusji nie mogę się wypowiedzieć bo zamknięta. Kuriera mam na podstawie Smart,paczkę wysłał sprzedawca ja miałem zapłacić i odebrać. Żadnego regolaminu nie musiałem czytać i wiedzieć czy Allegro jest czy nie jest zwolnione z przesyłek zabronionych. Już kiedyś po zakupie akumulatora miałem stary zapakować i podać kurierowi wysłanemu przez sklep. Po drodze furier fajtłapa uszkodził paczkę wylał elektrolit i to do mnie dzwonili z pretensjami że dlaczego akumulator wysyłam. Tak nie można i w ogóle. To też było DPD. Oni przywieźli Aku i było ok. Kazali wstępnie odebrać osobiście i w finale odesłali i trafił do mnie. Sklep kazał się nie martwić i nie domagał się zwrotu.
@zdzichuk111 czyli wybrałeś wysyłkę kurier allegro smart nie pisało tam czy to dpd ups etc ewentualnie dopiero w szczegółach zakupu?
Teraz sprawdziłem że przy Smart było tylko do wyboru kurier DPD. Widocznie w iinnym zakupie było bez nazwy. Tylko czy to ma teraz jakieś znaczenie. Opłacam Smart to z niego korzystam. Jak bym się spodziewał takiej historii to bym opłacił ubezpieczenie przesyłki. Tylko umowę z DPD nie zawierałem ja tylko druga strona. A teraz wszyscy umyli ręce .
@zdzichuk111 witaj w świecie allegro
coś się nie zgadza, kupiłeś wysyłkę w allegro, a uważasz, że masz roszczenie do sprzedawcy
przypomnij mi ile zapłaciłeś sprzedawcy za wysyłkę
wysyłający nie musi mieć umowy z dpd - bo umowę ma allegro i to serwis powinien odpowiadać za zniszczenie towaru - w jednym masz rację jeżeli to była wysyłka allegro, dlaczego Ci serwis w tym nie pomaga tylko sugeruje by sprzedawca zgłosił reklamację do allegro
sam widzisz, że to obłęd
@la_nika tak z ciekawości, dlaczego przy wysyłce allegro dpd nie można wysyłać TV, gdzie to jest napisane w waszym regulaminie
@zdzichuk111 na jakie zapisy powołało się dpd?
Nie wiem czy dobrze widać ale nie wiem jak inaczej dodać. A to mi Allegro każe pisać odwołanie . Nie wiem tylko na jakiej podstawie. Jak uzasadnić.
Brak wyboru kuriera w subskrypcji kurier allegro smart poskutkował wyborem przez algorytmy serwisu takiej opcji kuriera, która nie dopuszcza do bezpiecznego transportu towaru w rodzaju jak uszkodzony względem którego toczy się reklamacja u przewoźnika. Ponieważ strony umowy nie miały szans na ustalenie metod transportu poza gwarantowanymi usługą smart domagam się pokrycia moich roszczeń przez serwis allegro w całości. (zakładam że allegro wybrało sobie losowo kuriera w smarcie)