anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Reklamacja z dpd

zdzichuk111
#9 Pomysłodawca#

Zakupiłem tv 55 cali. Po rozpakowaniu okazała się uszkodzona matryca. Sprzedający umył ręce i kazał złożyć sobie reklamacje do DPD lub odesłać smartem z powrotem. Po odesłaniu oczywiście potwierdził uszkodzenie ponownie umył ręce powołując się na jakieś swoje prawa że tv jest mój i mogę go sobie zabierać i robić z nim co chce. Oczywiście czym prędzej złożyłem reklamacje w DPD . Na odpowiedź mają 30 dni . W między czasie kontakt z biurem reklamacji allegro który nic nie wniósł,potwierdził prawa sprzedającego i mi kazał czekać. Dzień przyszła odpowiedź. Telewizor wielkości 55 cali jest towarem zabronionym pocztowo przez regulamin DPD i nie podlega reklamacji uszkodzenia. Dodam że w momencie zamawiania nie dostałem możliwości wyboru firmy kurierskiej i to sprzedający zawarł z nimi umowę na dostarczenie towaru. Dlaczego to teraz ja mam ponosić koszty uszkodzenia a szkoda jest całkowita. Może ktoś coś doradzi .

oznacz moderatorów
58 ODPOWIEDZI 58

az1rael
#21 Demiurg#

@zdzichuk111 znawco tematu oni ci napisali że pozostawili bez rozpatrzenia i z jakiego powodu masz w odpowiedzi reklamacyjnej. A wynika to z przepisów prawa pocztowego / przewozowego jak masz dowód na sporzadzenie protokołu i zlożenie reklamacji z protokołem o czasie to pisz odwołanie. Zgodnie z informacjami z listu przewozowego terminu pilnuje nadawca czyli allegro bo to ich smart lub odbiorca czyli ty bo tylko oni mogą złożyć reklamację do przewoźnika. Kto złożył? Jak wypełnileś protokół i przekazałeś do allegrotzn że oni zawalili termin złożenia lub sam zawalileś bo zrobić protokół, a złożyć protokół to są dwie różne rzeczy. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@zdzichuk111 jasno ci napisali że nie wniesiono zastrzeżeń do odbioru paczki mimo widocznych uszkodzeń tzn że w terminie 7dni nie wpłynął do nich protokół szkody 

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@az1rael zgadza się, ale kurier nie jest w stanie wypisać protokołu szkody na miejscu

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RED pisałem to wcześniej że ma 7 dni na sporządzenie protokołu i złożenie go z reklamacją lub wysłanie ich do allegro jako nadawcy smart by ci to do 7 dni zrobili

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@az1rael abstrahując od tematu

zobacz jak wygląda odpowiedź na reklamację

i porównaj jak odpowiada allegro na reklamacje

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@RED wiem jak wygląda bo mój problem nie załatwiony został przez 2 lata i nadal się powtarza 

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@az1rael

Termin 7-dniowy obowiązuje tylko w przypadku, kiedy uszkodzenia nie było widać z zewnątrz.

W przypadku OPa paczka nosiła ślady uszkodzenia, więc roszczenie musi być zgłoszone przed jej to odbiorem. Dla w odpowiedzi DPD napisało o przekroczeniu terminu zgłoszenia szkody (bo upływa on z chwilą odbioru przesyłki).

 

@RED

Protokół można wypisać nawet ręcznie, na zwykłej kartce. Można też umieścić stosowną uwagę na liście przewozowym, czy na protokole odbioru (to coś, co podpisuje się kurierowi na jego tablecie). 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela a jak nie on odbierał paczkę bedąc adresatem np ktoś z domowników?

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@az1rael 
Niestety, ale ustawa nie robi w takich przypadkach wyjątków. Osoba odbierająca pokwitowuje odbiór przesyłki bez widocznych uszkodzeń i od tego momentu, to ona odpowiada za ewentualne uszkodzenia (chodzi oczywiście o uszkodzenia widoczne z zewnątrz). Niestety obecnie większość kurierów podpisuje się za odbiorcę (pokwitowanie odbioru, to wymóg ustawowy) lub doręcza w trybie określonym w art. 37 ust. 4b ustawy prawo pocztowe (zwalnia on operatora z konieczności uzyskania podpisu w czasie obowiązywania stanów nadzwyczajnych (stan wojenny, stan wyjątkowy i stan klęski żywiołowej) oraz w przypadku stanu epidemii lub zagrożenia epidemiologicznego). Jednakże na chwilę obecną w Polsce nie obowiązuje żaden ze stanów nadzwyczajnych (aczkolwiek od 16 września do 16 października na części terytorium kraju obowiązywał stan klęski żywiołowej i tam kurier mógł zostawić paczkę bez podpisu). 

Zauważ też, że w art. 87 ust. 6 mowa jest o uprawnionym, a nie o adresacie. Uprawnionym do odbioru przesyłki jest np. adresat i każda pełnoletnia osoba z nim zamieszkała (kurier powinien umieścić stosowną adnotację, jeżeli przesyłkę odebrał domownik, a nie adresat). 

ps.
Tu raczej zostaje tylko sąd, bo ścieżka reklamacyjna została wyczerpana. Ewentualnie można próbować podważyć swój podpis (ale tylko jak samemu się nie podpisywało), a tym samym prawidłowość doręczenia przesyłki. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@pecela tutaj to zostaje protect bo to allegro ustaliło sobie z przewoźnikiem że ten transportuje coś czego w regulaminie transportować nie zezwala. Wykonawcą smarta jest allegro, nadawcą smarta jest allegro, umowę z przewoźnikiem ma allegro. Obecnie allegro wybiera w smarcie kto doręcza paczkę kupującego nawet z przewoźników których sprzedawca nie udostępnia więc moim zdaniem zwalnia go z odpowiedzialności za paczke do chwili doręczenia, o odbiorze bez zastrzeżeń w momencie doręczenia nawet nie wspomnę, bo to jest cyk o paczka leży np pod furtką, kurierzy tacy agenci że ciepnie ci towar pod tuję i znajdujesz uszkodzoną paczkę 2h później ale zastrzezeń do odbioru mieć nie możesz bo była uszkodzona w momencie odbioru? Przecież to śmiech na sali... pełnoletni domownik też to jakiś cyrk bo jak niby ma tą pełnoletniość stwierdzić na oko albo jak piszesz sami se kwitują odbiór.

oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@az1rael 

Pisemna dwustronna umowa zastępuje regulamin, w zakresie jakim jest on sprzeczny z umową (postanowienia umowy mają pierwszeństwo nad postanowieniami regulaminu).

Jeżeli sprzedawca, nie ma wpływu na wybór przewoźnika, to nie może odpowiadać za jej dostarczenie.

Doręczenia pod drzwi, to prawdziwa plaga. Tu nie dość, że kurier podpisuje się za odbiorcę, to jeszcze zrzeka się za niego wszelkich roszczeń w stosunku do przewoźnika. Choć jak oznaczył, że doręczył bez podpisu (kurier może oznaczyć jako np. wrzut do skrzynki), to można reklamować i jest szansa na uznanie.

A jeżeli chodzi o wydanie przesyłki domownikowi, to kurier powinie spisać dane osoby, której wydał przesyłkę z dokumentu tożsamości. Większość nie ma jednak na to czasu, dużo szybciej jest zapukać lub zadzwonić do drzwi i dać paczkę osobie, która otworzy drzwi i jak najszybciej się ulotnić.

Stosowny artykół na który powołało się DPD w odpowidzi na reklamację (ostatni 6 ustęp).
Art 87
1. Do odpowiedzialności operatorów pocztowych za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej stosuje się ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, jeżeli przepisy ustawy nie stanowią inaczej.

3. Operator pocztowy, który zawarł umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie nastąpiło:
1) wskutek siły wyższej;
2) z przyczyn występujących po stronie nadawcy lub adresata, niewywołanych winą operatora pocztowego;
3) z powodu naruszenia przez nadawcę lub adresata przepisów ustawy albo regulaminu świadczenia usług pocztowych lub powszechnych;
4) z powodu właściwości przesyłanej rzeczy.

Operator pocztowy powołując się na jedną z przyczyn wymienionych w pkt 1-4, przedstawia dowód jej wystąpienia.

5. Operator pocztowy odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi pocztowej w zakresie określonym ustawą, chyba że niewykonanie lub nienależyte jej wykonanie:
1) jest następstwem czynu niedozwolonego;
2) nastąpiło z winy umyślnej operatora;
3) jest wynikiem rażącego niedbalstwa operatora.

6. Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej niedające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi pocztowemu roszczenie z tego tytułu oraz udowodnił, że ubytki lub uszkodzenia przesyłki powstały w czasie między przyjęciem przesyłki przez operatora pocztowego w celu wykonania usługi pocztowej a jej doręczeniem adresatowi.
 
Zastanawiałbym się, czy można by tu przypisać kurierowi rażące niedbalstwo (art 87 ust 5 pkt. 3).
oznacz moderatorów

pecela
#17 Koryfeusz#

@zdzichuk111

Jeżeli przesyłka miała widoczne ślady uszkodzenia, to niestety protokół szkody należy spisać przez jej odbiorem. Odebranie przesyłki bez zastrzeżeń, jest tożsame ze zrzeczeniem się wszelkich roszczeń w stosunku do przewoźnika.

Jest to, nie do podważenia. 

oznacz moderatorów

zdzichuk111
#9 Pomysłodawca#

Screenshot_2024-11-07-10-20-10-414_pl.onet.poczta-edit.jpg

 To że DPD się wypieło na mnie to rozumie ,procedury. Ala taka wiadomość dostałem właśnie od allegro. Przez dwa miesiące wspierali mnie w żalu żeby na koniec stwierdzić brak swoich kompetencji. Kasy nima,tv odesłany przez Smart i też nima i kompetencji też nikt nima. 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@zdzichuk111 ciśnij allegro o protecta z prostego powodu skoro dpd nie pozwala normalnie wysłać tv 55 cali bo jak się rozwali to nie oddadzą ani grosza, a allegro ma z nimi ustalenia że w smarcie to już można taki tv wysłać tzn że allegro ponosi odpowiedzialność bo to ich usługa i oni są nadawcą w smarcie do ciebie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@zdzichuk111 obrazka nie widać aż moderacja nie puści wklej tekst to zobaczymu od razu 

oznacz moderatorów

zdzichuk111
#9 Pomysłodawca#

Dzień dobry.

 

Przykro mi, że przewoźnik odrzucił złożoną reklamację. Jako Allegro nie posiadamy kompetencji i uprawnień, aby to podważyć.

 

W tej sytuacji przysługuje Panu prawo do odwołania się od decyzji przewoźnika lub skierowanie sprawy organom ścigania.

 

Z pozdrowieniami

Natalia [edycja]

Zespół Allegro

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@zdzichuk111 to są jaja...

@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  czyli @zdzichuk111 ma zglosić sprawę na policję przeciwko allegro bo to wasze wewnętrzne ustalenia z przewoźnikiem pozwalają wysyłać tv 55cali czy ma na siebie samego zgłosić że odebrał paczkę z uszkodzeniem bez zastrzeżeń? A może ma policja dpd ścigać za odrzucenie reklamacji? Może przestańcie się już błaźnić tylko wypłaćcie mu protecta ja wiem że koniec roku i słupki nie wychodzą ale tu allegro ewidentnie spartoliło sprawę. Wyślijcie swoich ludzi na szkolenia z zakresu kc i uk oraz prawa przewozowego / transportowego bo takie dyrdymaly piszą że wizerunkowo leżycie i kwiczycie.

oznacz moderatorów

zdzichuk111
#9 Pomysłodawca#

To naprawdę są jaja. Dziś się dowiedziałem że moja reklamacja jednak została pozytywnie przyjęta i koszt tv dostanie w całości zwrócony. Ale od początku. Po otrzymaniu odmowy napisałem jeszcze po raz ostatni jak wtedy myślałem wiadomość do koordynatora z DPD. Pisałem o tym że to nie ja podpisałem odbiór bo nie było mnie w domu,że nie składałem reklamacji od razu u przewoźnika tylko standartowo u sprzedawcy który mnie olał. Poprosili o skany rozmów ze sklepem i kopie rachunku. Dziś przyszło pismo z przeprosinami i uznaniem reklamacji. Samo allegro dało **piiip** po całości wspierając mnie tylko duchowo bo po za podpisaniem umowy na przewóz dużych tv to nic nie zrobili. A nie prosili o cierpliwość. A teraz na koniec bo myślę że sprawa rozwiązana chciałbym podziękować za wszystkie nie zawsze mile ale pomocne sugestie w sprawie. Mam nadzieję że mój przypadek i zawarta tu pomoc merytoryczną pomogą jeszcze komuś w podobnej sytuacji. Dziękuję wszystkim za pomoc i wsparcie. Jak mawiają w kupie siła. 

oznacz moderatorów

zdzichuk111
#9 Pomysłodawca#

I jaszcze wisienka na torcik od allegro kontakt

Dzień dobry,

niezależnie od tego która ze stron ma podpisaną umowę na dostawę, zobowiązany do złożenia reklamacji jest odbiorca - właściciel towaru.
Jeśli paczka została przyjęta bez weryfikacji i pomimo uszkodzeń- nawet niewielkich przewoźnik ma podstawy aby odrzucić Pana reklamację. Nie może on bowiem zweryfikować co działo się z towarem od momentu odbioru do zgłoszenia szkody.

W sytuacji w której uważa Pan, że przewoźnik nie ma racji, lub sprzedający naraził Pana na straty może Pan skierować sprawę na drogę prawną. Jako Serwis nie może zadziałać w takiej sytuacji bowiem nie mamy możliwości weryfikacji co działo się z przesyłką ani przeprowadzenia dochodzenia.

Mają rozmach............

oznacz moderatorów