anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Skąd wiedzieć co się kupuje?

wiekszy
#10 Popularyzator#

chyba przestałem rozumieć jak działa Allegro. 

Kupiłem ortezę i jest na mnie za mała - zwracam - dla mnie to wycieczka do paczkomatu (i tak mam do odebrania nową paczkę), ale dla Sprzedającego to przecież problem - wysłałem wiadomość z pytaniem czy może pomylili rozmiar przy wysyłce, dostałem screena i odpowiedź że to Allegro umieszcza błędną informację...

Zrzut ekranu 2022-06-20 222335 (1).png

dla mnie - zwykłego kupującego - na Allegro od 20 lat, 7 miesięcy, 13 dni jest (było do wczoraj...) oczywiste, ze w paczce znajdzie się Tynor OSL-TE11 rozmiar XL - okazuje się, że nie bo jak uprzejmie wyjaśnia Sprzedający : " allegro łączy oferty produktów, dlatego tak jak Pan widzi na górze jest nazwa jaka jest według allegro a po prawej stronie przy naszym logo sklepu oraz naszej nazwie jest napisana nasza nazwa produktu"

Przy okazji (to już mój zrzut) - kto w takim razie uzupełnia Parametry - można ufać tym informacjom? 

Zrzut ekranu 2022-06-21 165651.jpg

To jakiś odosobniony przypadek czy od dzisiaj przed zakupem muszę pytać Sprzedającego (a może Allegro?) czy wie jak wygląda jego oferta? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
17 ODPOWIEDZI 17

pinsplash
#21 Demiurg#

@wiekszy Sprzedający ma rację. Tak działa produktyzacja Allegro. Zwana również : bublem, porażką, nieporozumieniem itp itd...

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@wiekszy Za prawidłowe połączenie oferty z produktem odpowiada sprzedający. Ponieważ katalog produktów Allegro jest cały czas w fazie udoskonalania, mogą się zdarzyć błędy w łączeniu automatycznym. Jednak sprzedający powinien wtedy zareagować. Rozumiem, że tego zabrakło w zgłoszonym przypadku.

Oferty są łączone z produktem właśnie na podstawie parametrów. Jeśli otrzymałeś towar, którego parametry nie są zgodne z tymi zawartymi w ofercie, powinieneś go reklamować.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

Parametry są pobieranie z produktu z którym to WY błędnie łączycie wystawiane aukcje. Poza tym kody EAN i oznaczenia producentów są używane losowo dla całkiem innych produktów z którymi później łączone są poprawnie wystawione aukcje.

Jak niby sprzedawca ma to kontrolować skoro wy nawet nie przychylacie się do korekty tych swoich produktów tylko większość sugestii odrzucacie?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@pinkpink11 Stworzyli coś źle na samym starcie i teraz są efekty tego, były pisane EANy na "palę"☹️

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Sprzedawcy nie powinni odpowiadać za coś co zostało im narzucone i przez co ich klienci są wprowadzaniu w błąd . Za działanie produktyzacji od momentu jej wdrożenia do momentu aż portal uzna że już faza udoskonalania się zakończyła (takiego terminu nie ma) powinni odpowiadać twórcy tego "arcydzieła".

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

Wybrałem "Niezgodny z opisem" przy zwrocie (darmowym) bo dla mnie jako kupującego to najprostsze rozwiązanie - kolejnego Sprzedającego (u którego zamówiłem - mam nadzieję - właściwy rozmiar poprosiłem o sprawdzenie czy wszystko się zgadza 😉

Ogólnie z reszty odpowiedzi widzę, że warto nie ufać systemowi ani temu, że Sprzedający sam po tym systemie sprawdzi 😞 

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

Zaczynam być naprawdę ciekawy jakie będzie rozwiązanie 🙂

Dostałem dziś maila z inpostu:

Szanowni Państwo,

Informujemy, że przy próbie doręczenia przesyłki o nr [tu numer zwrotu]

wystąpiła przeszkoda w doręczeniu: PODWÓJNE AWIZO.

Prosimy o podanie adresu zwrotnego do nadawcy. Informujemy, że nie wykonujemy zwrotów na paczkomat.

Dyspozycje do w/w przesyłki należy przesłać w terminie maksymalnie 2 dni od otrzymania wiadomości.

Proszę o odpowiedź za pomocą "odpowiedz wszystkim".

 

Skorzystałem z szybkiego zwrotu (z kodem) - nie mam pojęcia gdzie inpost stara się dostarczyć zwrot ale widzę w historii że faktycznie słabo to idzie:

21 cze 2022 17:24
Przygotowana przez nadawcę
21 cze 2022 17:24
Nadana
21 cze 2022 18:33
Odebrana od nadawcy
21 cze 2022 21:56
Przyjęta w oddziale InPost
21 cze 2022 23:31
W drodze
22 cze 2022 00:25
Przyjęta w oddziale InPost
22 cze 2022 00:25
Przyjęta w sortowni
22 cze 2022 02:55
W drodze
22 cze 2022 09:20
Przyjęta w oddziale InPost
22 cze 2022 09:49
Przekazana do doręczenia
22 cze 2022 19:28
Oczekuje w Paczkomacie
23 cze 2022 08:38
Przekazana do doręczenia
23 cze 2022 16:38
Oczekuje w Paczkomacie
23 cze 2022 16:39
Przekazana do doręczenia
23 cze 2022 16:39
Oczekuje w Paczkomacie

Nie mam pojęcia jak powinny wyglądać takie zwroty więc otworzyłem dyskusję, (jest tam nawet pasująca kategoria specjalnie na wypadek kiedy Sprzedający nie chce odebrać zwrotu - wkleiłem maila od inpostu, poprosiłem żeby Sprzedający uzgodnił z inpostem jak odbierze przesyłkę...

Parę minut później mam odpowiedź (w dyskusji) od Sprzedającego - adres na który chciałby dostać zwrot. Inpost monitoruje dyskusje? Allegro przekaże adres do inpostu? Czy Sprzedający nie tylko nie ogarnia co mu się wyświetla w ofercie ale też gdzie i jak chce odbierać zwroty? 

Lubię zakupy na Allegro bo zazwyczaj wszystko działa szybko i wygodnie (nowy - prawdziwy stabilizator łokcia mam już od wczoraj od innego Sprzedającego i jest super). Mam nadzieję że w tej sprawie Inpost, Allegro i Sprzedający będą potrafili sobie poradzić bez mojej pomocy 😉

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@wiekszy Pracownik InPostu nie ma wglądu w dyskusję między Tobą a Sprzedającym. Przekaż proszę adres, który podał Ci Sprzedający w odpowiedzi na wiadomość od InPost i poproś na wysyłkę na ten adres. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

To oficjalna polityka Allegro? Jako Kupujący wolałbym raczej nie być odpowiedzialny za przekazywanie korespondencji między Sprzedającym, Allegro, i firmą kurierską - nie żebym nie chciał pomóc - po to założyłem dyskusję - nikt mnie nie upoważnił do rozdawania danych adresowych Sprzedawcy innym firmom, wirtualnym asystentem też nie jestem 😉 @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

Nad_Pilica
#12 Orędownik#

Dobry żart. Na 603 zgłoszonych przeze mnie błędów w katalogu produktów 369 zostało całkowicie lub częściowo odrzuconych, 61%. To jest "faza udoskonalania"? "Mogą się zdarzyć błędy"? Katalog produktów to jeden wielki błąd.

oznacz moderatorów

vonNogay
#15 Entuzjasta#

Ogólnie sprzedawca ma rację. Po prawej stronie jest tytuł wpisany przez sprzedawcę. Po lewej jest tytuł z tzw. katalogu produktów, tworzonego przez użytkowników. Sprzedawca wystawiając ofertę musi wpisać kod EAN (kod kreskowy), ktoś wcześniej w katalogu produktów przypisał do tego EANu rozmiar XL, mimo, że ten sam kod EAN dotyczy wszystkich rozmiarów. Tytuł po lewej stronie często jest błędny i podczas zakupów należy się kierować tym, co jest napisane po prawej stronie.

oznacz moderatorów

pinkpink11
#12 Orędownik#

@wiekszy wiesz co jest w tym wszystkim najlepsze? Zarówno kupujący jak i sprzedający od baaardzo dawna narzekają na tę funkcję bo zwyczajnie utrudnia wyszukiwanie produktów, wystawianie ich, są ciągłe dyskusje na linii kupujący-sprzedający bo dokładnie tak jak Twoim przypadku nie wiadomo co się kupuje... a moderatorzy twierdzą, że to super projekt i będą go tylko rozwijać aby nie można było wystawić żadnej aukcji bez łączenia z ich katalogiem.

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@pinkpink11 nie wiem - nie znam się, ja bym wolał więcej kategorii filtrowania (ale pewnie tylko dlatego że sam nic nie Sprzedaję). Dla mnie jeszcze bardziej dziwna jest sugestia moderatorki żebym pośredniczył w kontakcie między Sprzedającym a kurierem (bo takie dane jak adres można przecież rozdawać - może tutaj też wstawić? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ )- domyślam się że jak zwykle wszystko działa na zasadzie "niech się tym zajmie ktoś inny"

oznacz moderatorów

ko_alka
Moderatorka
Moderatorka

@wiekszy Rozumiem Twój punkt widzenia, jednak to Ty zwracasz zamówienie, jesteś nadawcą paczki. Jeśli chcesz, to możesz podać swój adres do zwrotu i nadać paczkę do Sprzedającego raz jeszcze. 

Ola
Moderatorka

  _____________
  Wypełnij ankietę i daj znać, co myślisz o Allegro Gadane! 🙂
oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

A jak nie chcę @ko_alka? Ile razy mogę korzystać z darmowego zwrotu dla jednej paczki? (czy ty mi sugerujesz żebym odsyłał po raz drugi na własny koszt?) 

Jeszcze raz - bo może Ci umknął ten szczegół - nie ja adresowałem paczkę - kliknąłem że zwracam bo dostałem nie to co zamówiłem (nie wnikam czy to wina Allegro czy Sprzedającego), na paczkomacie wpisałem kod od Allegro i na tym mój udział powinien się zakończyć. (przynajmniej tak to jest zazwyczaj - dostaję powiadomienie o zwrocie pieniędzy i jestem nadal zadowolonym użytkownikiem Allegro). 

Zamiast tego wygląda na to, że muszę dopytywać co, jak i dlaczego - Sprzedający nie poprosił mnie w dyskusji o udostępnienie jego adresu inpostowi, ani pracownik inposta o udostępnienie swojego adresu mailowego sprzedawcy - ponieważ i jedna i druga strona korzysta z Allegro (allegromail w przypadku inpostu) to Allegro jest jedyną stroną, która ma dostęp do wszystkich danych i chyba ma na takie sytuacje jakąś procedurę? (czy źle mi się wydaje?) -  @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@wiekszy Skonsultowałyśmy tę sprawę z przewoźnikiem i w odpowiedzi dostałyśmy prośbę żebyś korespondował bezpośrednio z oddziałem InPost. W tym przypadku korekty adresu leżą po stronie oddziału.

Jeśli natomiast pojawią się utrudnienia w kontakcie z oddziałem, prosimy o wysłanie wiadomości na pomoc@inpost.pl.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

jeszcze ciekawiej 🙂 super Wy (moderatorki gadane?)  i przewoźnik uważacie że jak Sprzedający nie odbiera szybkiego zwrotu to jest problem, który musi rozwiązywać Kupujący - a co na to regulamin Allegro?

...wybierz opcję Nadaj paczkę, a następnie Mam kod zwrotu. Zaakceptuj regulamin i wpisz wygenerowany wcześniej kod zwrotu. Gdy otworzy się skrytka, umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Gotowe!" 

i tego Gotowe! chciałbym się trzymać 🙂 ten regulamin o którym mowa powyżej nakłada na mnie jakieś dodatkowe obowiązki, o których nie wiem?

@ko_alka@mr_oma@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

oznacz moderatorów