Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
chyba przestałem rozumieć jak działa Allegro.
Kupiłem ortezę i jest na mnie za mała - zwracam - dla mnie to wycieczka do paczkomatu (i tak mam do odebrania nową paczkę), ale dla Sprzedającego to przecież problem - wysłałem wiadomość z pytaniem czy może pomylili rozmiar przy wysyłce, dostałem screena i odpowiedź że to Allegro umieszcza błędną informację...
dla mnie - zwykłego kupującego - na Allegro od 20 lat, 7 miesięcy, 13 dni jest (było do wczoraj...) oczywiste, ze w paczce znajdzie się Tynor OSL-TE11 rozmiar XL - okazuje się, że nie bo jak uprzejmie wyjaśnia Sprzedający : " allegro łączy oferty produktów, dlatego tak jak Pan widzi na górze jest nazwa jaka jest według allegro a po prawej stronie przy naszym logo sklepu oraz naszej nazwie jest napisana nasza nazwa produktu"
Przy okazji (to już mój zrzut) - kto w takim razie uzupełnia Parametry - można ufać tym informacjom?
To jakiś odosobniony przypadek czy od dzisiaj przed zakupem muszę pytać Sprzedającego (a może Allegro?) czy wie jak wygląda jego oferta? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@wiekszy Sprzedający ma rację. Tak działa produktyzacja Allegro. Zwana również : bublem, porażką, nieporozumieniem itp itd...
@wiekszy Za prawidłowe połączenie oferty z produktem odpowiada sprzedający. Ponieważ katalog produktów Allegro jest cały czas w fazie udoskonalania, mogą się zdarzyć błędy w łączeniu automatycznym. Jednak sprzedający powinien wtedy zareagować. Rozumiem, że tego zabrakło w zgłoszonym przypadku.
Oferty są łączone z produktem właśnie na podstawie parametrów. Jeśli otrzymałeś towar, którego parametry nie są zgodne z tymi zawartymi w ofercie, powinieneś go reklamować.
Parametry są pobieranie z produktu z którym to WY błędnie łączycie wystawiane aukcje. Poza tym kody EAN i oznaczenia producentów są używane losowo dla całkiem innych produktów z którymi później łączone są poprawnie wystawione aukcje.
Jak niby sprzedawca ma to kontrolować skoro wy nawet nie przychylacie się do korekty tych swoich produktów tylko większość sugestii odrzucacie?
@pinkpink11 Stworzyli coś źle na samym starcie i teraz są efekty tego, były pisane EANy na "palę"☹️
Sprzedawcy nie powinni odpowiadać za coś co zostało im narzucone i przez co ich klienci są wprowadzaniu w błąd . Za działanie produktyzacji od momentu jej wdrożenia do momentu aż portal uzna że już faza udoskonalania się zakończyła (takiego terminu nie ma) powinni odpowiadać twórcy tego "arcydzieła".
Wybrałem "Niezgodny z opisem" przy zwrocie (darmowym) bo dla mnie jako kupującego to najprostsze rozwiązanie - kolejnego Sprzedającego (u którego zamówiłem - mam nadzieję - właściwy rozmiar poprosiłem o sprawdzenie czy wszystko się zgadza 😉
Ogólnie z reszty odpowiedzi widzę, że warto nie ufać systemowi ani temu, że Sprzedający sam po tym systemie sprawdzi 😞
Zaczynam być naprawdę ciekawy jakie będzie rozwiązanie 🙂
Dostałem dziś maila z inpostu:
Szanowni Państwo,
Informujemy, że przy próbie doręczenia przesyłki o nr [tu numer zwrotu]
wystąpiła przeszkoda w doręczeniu: PODWÓJNE AWIZO.
Prosimy o podanie adresu zwrotnego do nadawcy. Informujemy, że nie wykonujemy zwrotów na paczkomat.
Dyspozycje do w/w przesyłki należy przesłać w terminie maksymalnie 2 dni od otrzymania wiadomości.
Proszę o odpowiedź za pomocą "odpowiedz wszystkim".
Skorzystałem z szybkiego zwrotu (z kodem) - nie mam pojęcia gdzie inpost stara się dostarczyć zwrot ale widzę w historii że faktycznie słabo to idzie:
21 cze 2022 17:24
Przygotowana przez nadawcę
21 cze 2022 17:24
Nadana
21 cze 2022 18:33
Odebrana od nadawcy
21 cze 2022 21:56
Przyjęta w oddziale InPost
21 cze 2022 23:31
W drodze
22 cze 2022 00:25
Przyjęta w oddziale InPost
22 cze 2022 00:25
Przyjęta w sortowni
22 cze 2022 02:55
W drodze
22 cze 2022 09:20
Przyjęta w oddziale InPost
22 cze 2022 09:49
Przekazana do doręczenia
22 cze 2022 19:28
Oczekuje w Paczkomacie
23 cze 2022 08:38
Przekazana do doręczenia
23 cze 2022 16:38
Oczekuje w Paczkomacie
23 cze 2022 16:39
Przekazana do doręczenia
23 cze 2022 16:39
Oczekuje w Paczkomacie
Nie mam pojęcia jak powinny wyglądać takie zwroty więc otworzyłem dyskusję, (jest tam nawet pasująca kategoria specjalnie na wypadek kiedy Sprzedający nie chce odebrać zwrotu - wkleiłem maila od inpostu, poprosiłem żeby Sprzedający uzgodnił z inpostem jak odbierze przesyłkę...
Parę minut później mam odpowiedź (w dyskusji) od Sprzedającego - adres na który chciałby dostać zwrot. Inpost monitoruje dyskusje? Allegro przekaże adres do inpostu? Czy Sprzedający nie tylko nie ogarnia co mu się wyświetla w ofercie ale też gdzie i jak chce odbierać zwroty?
Lubię zakupy na Allegro bo zazwyczaj wszystko działa szybko i wygodnie (nowy - prawdziwy stabilizator łokcia mam już od wczoraj od innego Sprzedającego i jest super). Mam nadzieję że w tej sprawie Inpost, Allegro i Sprzedający będą potrafili sobie poradzić bez mojej pomocy 😉
@wiekszy Pracownik InPostu nie ma wglądu w dyskusję między Tobą a Sprzedającym. Przekaż proszę adres, który podał Ci Sprzedający w odpowiedzi na wiadomość od InPost i poproś na wysyłkę na ten adres.
To oficjalna polityka Allegro? Jako Kupujący wolałbym raczej nie być odpowiedzialny za przekazywanie korespondencji między Sprzedającym, Allegro, i firmą kurierską - nie żebym nie chciał pomóc - po to założyłem dyskusję - nikt mnie nie upoważnił do rozdawania danych adresowych Sprzedawcy innym firmom, wirtualnym asystentem też nie jestem 😉 @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
Dobry żart. Na 603 zgłoszonych przeze mnie błędów w katalogu produktów 369 zostało całkowicie lub częściowo odrzuconych, 61%. To jest "faza udoskonalania"? "Mogą się zdarzyć błędy"? Katalog produktów to jeden wielki błąd.
Ogólnie sprzedawca ma rację. Po prawej stronie jest tytuł wpisany przez sprzedawcę. Po lewej jest tytuł z tzw. katalogu produktów, tworzonego przez użytkowników. Sprzedawca wystawiając ofertę musi wpisać kod EAN (kod kreskowy), ktoś wcześniej w katalogu produktów przypisał do tego EANu rozmiar XL, mimo, że ten sam kod EAN dotyczy wszystkich rozmiarów. Tytuł po lewej stronie często jest błędny i podczas zakupów należy się kierować tym, co jest napisane po prawej stronie.
@wiekszy wiesz co jest w tym wszystkim najlepsze? Zarówno kupujący jak i sprzedający od baaardzo dawna narzekają na tę funkcję bo zwyczajnie utrudnia wyszukiwanie produktów, wystawianie ich, są ciągłe dyskusje na linii kupujący-sprzedający bo dokładnie tak jak Twoim przypadku nie wiadomo co się kupuje... a moderatorzy twierdzą, że to super projekt i będą go tylko rozwijać aby nie można było wystawić żadnej aukcji bez łączenia z ich katalogiem.
@pinkpink11 nie wiem - nie znam się, ja bym wolał więcej kategorii filtrowania (ale pewnie tylko dlatego że sam nic nie Sprzedaję). Dla mnie jeszcze bardziej dziwna jest sugestia moderatorki żebym pośredniczył w kontakcie między Sprzedającym a kurierem (bo takie dane jak adres można przecież rozdawać - może tutaj też wstawić? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ )- domyślam się że jak zwykle wszystko działa na zasadzie "niech się tym zajmie ktoś inny"
@wiekszy Rozumiem Twój punkt widzenia, jednak to Ty zwracasz zamówienie, jesteś nadawcą paczki. Jeśli chcesz, to możesz podać swój adres do zwrotu i nadać paczkę do Sprzedającego raz jeszcze.
A jak nie chcę @ko_alka? Ile razy mogę korzystać z darmowego zwrotu dla jednej paczki? (czy ty mi sugerujesz żebym odsyłał po raz drugi na własny koszt?)
Jeszcze raz - bo może Ci umknął ten szczegół - nie ja adresowałem paczkę - kliknąłem że zwracam bo dostałem nie to co zamówiłem (nie wnikam czy to wina Allegro czy Sprzedającego), na paczkomacie wpisałem kod od Allegro i na tym mój udział powinien się zakończyć. (przynajmniej tak to jest zazwyczaj - dostaję powiadomienie o zwrocie pieniędzy i jestem nadal zadowolonym użytkownikiem Allegro).
Zamiast tego wygląda na to, że muszę dopytywać co, jak i dlaczego - Sprzedający nie poprosił mnie w dyskusji o udostępnienie jego adresu inpostowi, ani pracownik inposta o udostępnienie swojego adresu mailowego sprzedawcy - ponieważ i jedna i druga strona korzysta z Allegro (allegromail w przypadku inpostu) to Allegro jest jedyną stroną, która ma dostęp do wszystkich danych i chyba ma na takie sytuacje jakąś procedurę? (czy źle mi się wydaje?) - @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_
@wiekszy Skonsultowałyśmy tę sprawę z przewoźnikiem i w odpowiedzi dostałyśmy prośbę żebyś korespondował bezpośrednio z oddziałem InPost. W tym przypadku korekty adresu leżą po stronie oddziału.
Jeśli natomiast pojawią się utrudnienia w kontakcie z oddziałem, prosimy o wysłanie wiadomości na pomoc@inpost.pl.
jeszcze ciekawiej 🙂 super Wy (moderatorki gadane?) i przewoźnik uważacie że jak Sprzedający nie odbiera szybkiego zwrotu to jest problem, który musi rozwiązywać Kupujący - a co na to regulamin Allegro?
...wybierz opcję Nadaj paczkę, a następnie Mam kod zwrotu. Zaakceptuj regulamin i wpisz wygenerowany wcześniej kod zwrotu. Gdy otworzy się skrytka, umieść w niej paczkę i zamknij skrytkę. Gotowe!"
i tego Gotowe! chciałbym się trzymać 🙂 ten regulamin o którym mowa powyżej nakłada na mnie jakieś dodatkowe obowiązki, o których nie wiem?