anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający chce abym skorzystał z gwarancji, a ja chcę złożyć reklamację z tytułu rękojmi,co teraz?

Devil20x
#7 Wielbiciel#

Witam, 9.12.2021 zakupiłem świetlówki do akwerium u Sprzedającego na allegro, wczoraj po około 10 miesiącach użytkowania jedna z dwóch przestała działać. Skontaktowałem się ze sprzedającym i niestety Ten nie przyjmuje za bardzo do wiadomości ze chce skorzystać z RĘKOJMI z uwagi na awarię produktu przed rokiem użytkowania i usilnie wymusza na mnie skorzystanie z reklamacji z tytułu gwarancji. Prosił bym o delikatna pomoc i wytłumaczenie sprzedającemu w czym tkwią różnicę pomiędzy obiema formami reklamacji. Dziękuję i pozdrawiam

oznacz moderatorów
8 ODPOWIEDZI 8

preshop
#10 Popularyzator#

Złożenie reklamacji wydaje mi się być oświadczeniem jednostronnym i sprzedający nie ma wpływu na to, czy złożysz reklamację z tytułu rękojmi. Należy ją po prostu złożyć - wysłać mailem/ listownie z potwierdzeniem nadania, jasno określając roszczenia i najlepiej jednocześnie odsyłając towar, a potem już tylko czekać na ustosunkowanie się sprzedawcy. Wówczas może ją uznać lub nie, jednak ustosunkować się musi; w przypadku braku terminowej odpowiedzi reklamację uznaje się za zasadną.

oznacz moderatorów

Devil20x
#7 Wielbiciel#

No nie do końca się z tym zgodzę bo w przypadku rękojmi przed upływem 1e miesięcy należy przyjmować ze towar był wadliwy, ponad to w przypadku  rekalmacji gwarancyjnej koszty dostawy ponosi kupujący w przypadku rękojmi koszty demontażu dostawy pokrywa sprzedający.

Jeszcze jedno w formularzu kontaktowym muszę wpisać nr oferty i wpisuje ten dość długi ciąg znaków i formularz krzyczy że nieprawidłowy mimo że 3x sprawdzałem 

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Devil20x ten długi ciąg to numer zamówienia, a numer oferty wygląda np. tak 

Numer oferty: 9420298559 i masz go na dole strony po lewej 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

Agent051
#16 Inspirator#

@Devil20x do ciebie należy decyzja z jakiej formy reklamacji skorzystasz. Sprzedający nie może mieć na to wpływu.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

@Devil20x Sprzedający nie może Ci narzucić czy chcesz złożyć reklamację z tytułu rękojmi czy gwarancyjną, sądzę że jak złożyć na gwarancję to przez kilka tygodni/miesięcy nie zobaczysz towaru. Moim zdaniem składaj z tytułu rękojmi i jak będą problemy to pisz tu: https://allegro.pl/pomoc/kontakt?kategoria=65a29468-5e40-4672-a8d6-e0a1f77e6d3a&subjectId=5d429015-5...

oznacz moderatorów

Devil20x
#7 Wielbiciel#

Potrzebuję skontaktować się z Pomocą allegro niestety formularz kontaktowy wymaga ode mnie numeru oferty ale po wpisaniu go system informuje że jest błędny. Potrzebuję się skontaktować z kimś konkretnym gdyż sprzedajacy nie chce wywiązać się z RĘKOJMI. Zakup odbym się ponad 180 dni temu dokładnie 9.12.21

oznacz moderatorów

kostas11
#21 Demiurg#

@Devil20x podaj link do oferty to Ci podam numer 🙂

________
Κώστας
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Zakładasz 2 wątek, po co pisz w tym samym: @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  nr oferty jest na dole po lewej stronie, np:

LEW433_1-1662996922770.png

 

oznacz moderatorów