anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający ograniczył Ci zakupy w jego ofertach...

krzyszu18
#10 Popularyzator

Dziś chciałem dokonać zakupu w jednej firmie i pojawił mi się komunikat:

"Sprzedający ograniczył Ci zakupy w jego ofertach. Skontaktuj się ze sprzedającym i wyjaśnij tę sytuację."

Domyślam się, że chodzi o zwroty towarów, które robiłem.

Trzy zakupy z dziewięciu zostały zwrócone.

Chciałbym się dowiedzieć czy takie praktyki są dozwolone?

Skoro w sklepie stacjonarnym sprzedawca nie może odmówić sprzedaży towaru wystawionego na sprzedaż to na Allegro można tak robić?

@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
14 ODPOWIEDZI 14

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@krzyszu18 tak , sprzedawca ma możliwość zablokowania kupującego jeśli udokumentuje przynajmniej 3-krotne działanie na jego szkodę , idź do RPK bo tu nic nie wskórasz .

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@krzyszu18 sprzedający mają dostępne narzędzie, które umożliwia im "zablokowanie" zakupów od konkretnego kupującego na okres pół roku. Możemy przesłać do sprzedawcy prośbę o weryfikację tej blokady, natomiast nie możemy go zmusić do jej usunięcia. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

krzyszu18
#10 Popularyzator

Dziękuję za wiadomość.

Prosić się nie będę poczekam i za miesiąc inni też będą mieli ten produkt w ofercie. 

Tylko czy takie działanie jest zgodne z prawem konsumenta?

oznacz moderatorów

sklep_solpio
#15 Entuzjasta

@krzyszu18 a wgl pisałeś do sprzedawcy odnośnie tych zwrotów ? czym były spowodowane ? pewnie się wkurzył i tyle. (jeśli allegro udostępnia takie narzędzia to tak).

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@krzyszu18 nie nam to osądzać ,  Władza Ustawodawcza powołała w tym celu dedykowane komórki , tam udaj się ze swoim pytaniem .

oznacz moderatorów

_Likos_
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@krzyszu18  tak jest zgodnez prawem

 

Niezgodne z prawem jest ukrywanie towaru lub odmowa jego sprzedaży bez uzasadnionej przyczyny . Jeśli czesto korzystałeś z prawa zwrotu (33% zakupów zwróciłeś (3 z 9 )) to prawdopdobnie naraziłęś sprzedawce na dodatkowe koszty ( przesyłki , pakowanie itd) a to już jest uzasadniona przyczyna i sprzedawca może odmówić sprzedaży nie łamiąc przy tym prawa.

oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

Konsument ma prawo do zwrotu.

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus owszem , ale jeśli zwroty noszą znamiona nadużycia ...? , czy celowego działania na szkodę ...

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@Syrena_zT   co to ?!! ...we wojsku na odchodne mi na siłę peta wcisnęli , a tu proszę nawet na porucznika awansowałem 

Bez tytułu.png

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria u nas masz trzy pety za swoje osiągnięcia, kapitanie 😉


   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@la_nika Moni 🌸... pety to w sloganie żołnierskim belki czyli takie kreski na pagonach , gwiazdki noszą oficerowie  ,ale do kapitana brakuje mi jednej .

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@mdrogeria  bez sensu napisałam, faktycznie. 
W takim razie u nas jesteś porucznikiem, też nieźle 😉 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów

jabollus
#12 Orędownik

@mdrogeria 1/3 zakupów zwrócona to celowe działanie na szkodę?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@jabollus Moderatorzy lubią wklejki to i ja spróbuję , niemniej sprzedawca musi mieć mocne podparcie skoro się na to zdecydował , konsekwencje mogą bardzo zaboleć .

Bez tytułu.png

oznacz moderatorów