Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
20 wrzesnia zamówiłam od sprzedawcy produkt. Miał on zostać wysłany inpostem i dotrzeć do mnie w ciągu max 2 dni. Po kilku dniach napisałam do sprzedawcy ponieważ paczka dalej widniała jako niewysłana. Nie otrzymałam żadnej odpowiedzi. Następnego dnia rano założyłam dyskusję licząc, że sprzedawca zdąży wysłać przesyłkę na czas, ponieważ za 2 dni miałam urodziny na których przesyłka miała być prezentem. Do wieczora nie było żadnego odzewu, więc wybrałam w opcjach "przesyłka nie dotarła na czas"(minęło 13 dni od zamówienia) i poprosiłam o zwrot pieniędzy. Jednocześnie udało mi się znaleźć podobny produkt na innej stronie, musiałam zapłacić dodatkowo za ekspresową przesyłkę aby zdążył on na czas. Nastepnego dnia rano, 2 godziny przed końcem czasu na odpowiedź sprzedający w końcu wypowiedział się przepraszając i informując że paczka zostanie wysłana jeszcze dziś i że bardzo przeprasza. Odpisałam mu że nie ma już takiej potrzeby, zdążyłam złożyć zamówienie gdzieś indziej bo produkt nie zdąży dojść wtedy kiedy go potrzebuje. Myślałam że sprawa została zamknięta, jednak minęły kolejne 2 tygodnie od mojej rezygnacji z produktu i dalej nie otrzymałam zwrotu pieniędzy. Założyłam kolejną dyskusję na allegro. Sprzedający oczywiście odpisuje za każdym razem na ostatnią chwilę, po 16-22 godzinach od moich wiadomości. Po kilku dniach stwierdza że paczkę wysłał, ale nie tak jak zamawialam-inpostem, tylko kurierem na adres. Pytam się jaki adres- otrzymuję odpowiedź o jakims adresie zamieszkania przy moim koncie. Ten adres zamieszkania jest nieaktualny, mam natomiast 3 adresy dostaw zapisane na allegro. Sprzedający na weekend przestał odpisywać. Do tej pory nie wiem gdzie ta "wysłana" paczka poszła.
Czy sprzedający mógł wysłać paczkę 14 dni po umówionym okresie wysyłki, inną formą dostawy, na dodatek po mojej rezygnacji z zamówienia? Co mogę zrobić w tej sprawie? Nie potrzebuję już nawet tego produktu-zamowiłam go z innej strony a urodziny były tydzień temu. Chce po prostu odzyskać swoje pieniądze i nie mieć z nim już więcej do czynienia.
Jeżeli wcześniej nie sprzedający nie dotrzymał warunków umowy, masz prawo zrezygnować z zakupu, odznacz dyskusje jako nierozwiązaną. nie odbieraj w takiej sytuacji przesyłki.
Rozumiem, że w 13stym dniu od zakupu odstąpiłaś od umowy dając powód "nie dotarł na czas".
Jeżeli tak, to w tamtym momencie produkt przestał być Twój. Jeżeli sprzedający mimo to go wysłał, to jest to już jego problem i jego towar. Tej paczki nie odbieraj, ona wróci do niego. Obecnie sprzedający jest Ci winien pieniądze.
Jeśli się miga w sporze, wezwij pracownika Allegro. Nie daj sobie też wmówić, że odda, gdy towar do niego wróci, bo to już nie jest Twój towar. On już wysłał nie Twój towar, dodatkowo nie wiadomo gdzie 🙂
Nie widziałam takiej opcji jak odstąpienie umowy więc zaznaczyłam "zwrot przesyłki" myśląc, że skoro dalej nie została nadana to nie będzie to problemem. Obecnie przesyłka widnieje jako zwrócona, jednak po tym jak w dyskusji pracownik allegro wypowiedział się ponaglając sprzedawce do zwrotu pieniędzy ten nagle zaczął twierdzić że ją wysłał, przez co teraz dyskusja widnieje jako "trwająca" a prośba o pomoc allegro zakończyła się wiadomością że "przykro nam ale sprzedajacy próbuje wyjaśnić sprawę, nie ma obowiazku odpisywać w weekendy i święta" więc cały czas muszę tylko czekać aż łaskawie odpisze.
Czynność prawidłowa, wykonałaś zwrot przesyłki, czyli odstąpiłaś od umowy. To już nie jest Twoja paczka, nie musisz jej odbierać.
Sprzedawca po tym nie powinien jej w ogóle wysyłać, ale widzę, że kolejny ma u siebie niezły bajzel i niczego nie ogarnia.
Na chwilę obecną interesuj się tylko zwrotem pieniędzy i tego się domagaj w sporze, bo to jak już napisałem nie jest Twój towar.
Nie znam sprawy, ale jeśli jest tak, jak tu napisałaś, to nie mam pojęcia o jakim wyjaśnianiu sprawy pisze Allegro, bo sprawa została wyjaśniona w momencie, gdzie dokonałaś zwrotu, czyli odstąpiłaś od zakupu podając powód "nie dotarł na czas".
Jasne, dzięki wielkie za odpowiedź!
kolejna sytuacja obrazująca bełkot nowomowy na allegro
@Client:105429008 podałaś kupującemu nieaktualne dane, zgłosiłaś zwrot towaru, który nie otrzymałaś
brawo
bo jak rozumiem, nie wysłałaś sprzedawcy odstąpienia od umowy, czy też w dyskusji nie odstąpiłaś w sposób jednoznaczny od umowy
@LEW433 tak z ciekawości, jakie przepisy w PL mówią, że nie należy w takim wypadku odbierać przesyłki?
Kupująca ma prawo w przypadku niedotrzymania terminu dostawy, wyznaczyć nowy termin dostawy, może odstąpić od umowy
@Crow_Empire wskaż w regulaminie allegro zapis, że wybranie opcji kupujący zgłosił zwrot towaru z opcją "nie dotarł na czas" jest odstąpieniem od umowy i dotyczy to nieodebranej przesyłki
A jaki przepis mówi że po odstąpieniu od umowy zakupu, tu nie wiązanie się przez sprzedającego mam odbierać? Nie wspomnę o tym jak sprzedający lawiruje.
@LEW433 jest przepis, który mówi, że kupujący po odstąpieniu od umowy ma otrzymać od sprzedawcy potwierdzenie na nośniku trwałym tego działania
kupująca użyła w tym przypadku opcji, zwrócę towar jak go otrzymam bo to oznacza zgłoszenie zwrotu przez allegro - nie ma tam słowa o odstąpieniu od umowy
sprzedawca otrzymuje też taką informację od serwisu - od ilu lat domagam się by allegro przestało uzywać bełkotu bo wprowadza wszystkich w błąd?
i po takiej akcji kupującej sprzedawca nie jest informowany przez serwis, że taka przesyłka do niego dotarła, w zwrotach taka przesyłka figuruje jako niewysłana i niedostarczona
sprzedawcy nie mają obowiązku agregować danych takich transakcji- allegro też tego za nas nie robi
kilka dni temu wyjaśniałem u nas taki przypadek, kupujący nie odebrał przesyłki, a potem zgłosił sobie zwrot
u nas w allegro figurowało to jako niewysłane i niedoręczone przy zwrotach
a kurier zakleił na przesyłce dane osoby, która nie odebrała przesyłki - gdyby nie fakt, że u nas w każdej przesyłce jest dowód zakupu z nikiem kupującego to byśmy nie doszli, która to przesyłka
@RED To się nie broni z całym szacunkiem, nie drąż tego, ewidentnie sprzedający cos 'kombinuje".
@Client:105429008 Odstąpienie nastąpiło, wysłał a może nie, nie odbieraj.
@RED https://allegro.pl/pomoc/artykul/polityka-zwrotow-na-allegro-q0yPaBXLrhD
"B. Zwrot produktu
Z opcji skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki. Kliknij [zwróć zakup] i wypełnij Formularz zwrotu towaru – czyli oświadczenie o odstąpieniu od umowy."
Kupująca odstąpiła od umowy, tym samym przestała być właścicielem tego przedmiotu. Następnie Sprzedający wysłał przesyłkę, w dodatku inną metodą niż wybrała.
W momencie wypełnienia formularza odstąpiła od umowy, komu więc ten Sprzedający wysłał tą paczkę i po co?
Sprawa jest oczywista, nie wiem co tu drążysz?
Są trzy fakty, odstąpienie przed wysłaniem i samowolna zmiana metody dostawy przez Sprzedającego. Trzecim faktem jest to, że Kupująca informowała, że odstąpiła i nie należy przesyłki wysyłać. Czytać ze zrozumieniem!
Proszę Moderację o przyjrzenie się tej sprawie.
@Crow_Empire od kiedy wypełnienie formularza zwrotu jest odstąpieniem od umowy? Jeśli przekleiłes to toćka w toćkę z regulaminu allegro to ten co to napisał powinien wylecieć z roboty za brak zrozumienia podstawowych pojęć prawnych. Druga rzecz od kiedy odstąpieniem od umowy jest zdanie że prosze nie wysyłać kupiłam gdzie indziej (parafrazuję) oświadczenie woli ma być jednoznaczne z dniem xxx odstępuję od umowy zakupu towaru yyy zakupionego w dniu zzz zachowując 14dniowy termin wypowiedzenia umowy. O kant zadu rozbić taką nowomowę allegrową pt domniemaj co kupujący by chciał
Z opcji skorzystasz zarówno zanim otrzymasz zamówienie, jak i po odebraniu przesyłki. Kliknij [zwróć zakup] i wypełnij Formularz zwrotu towaru – czyli oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
to jest dopisek chroniący d.u.p.ę w razie kontroli np: uokik
@Crow_Empire sprawdź co otrzymuje od allegro sprzedawca, po otrzymaniu takiego "wniosku" - w korespondencji nie ma słowa o odstąpieniu od umowy
Nie wiem co otrzymuje sprzedawca, nie sprzedaję na Allegro. Dla kupującego wiążące jest to co przekazałem. Pozdrawiam