Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
W zamian za wystawienie negatywnego komentarza, sprzedawca straszy mnie sądem. Czy to praktyka zgodna z prawem ?
"
WEZWANIE DO USUNIĘCIA SKUTKÓW NARUSZENIA DÓBR OSOBISTYCH
(usunięcie negatywnego komentarza)
Zgodnie z dyspozycją art. 24 § 1 kodeksu cywilnego w zw. z art. 43 kodeksu cywilnego żądam zaniechania kreowania nieprawdziwych i szkalujących moje dobre imię sformułowań oraz niezwłocznego usunięcia skutkow naruszenia moich dobr osobistych poprzez usunięcie negatywnego komentarza zamieszczonego przez Pana w dniu 29.04.2020 r. opublikowanym na stronie Allegro.pl
Naruszenie godności osobistej innej osoby w jakikolwiek sposob, a więc rownież za pośrednictwem Internetu, jest naruszeniem dobr osobistych w rozumieniu prawa cywilnego.
Mając na względzie specyfikę działalności prowadzonej przy użyciu sieci Internet, gdzie podstawową determinantą w podjęciu decyzji o zawarciu umowy jest opinia wyrażana przez kupujących, wskazuję, że na skutek negatywnych oraz nieuzasadnionych wpisow zamieszczonych na stronie Allegro.pl firma [edcyja] narażona jest na utratę dobrego imienia, czci i godności jako rzetelny oraz uczciwy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą od wielu lat, a także na szkody majątkowe poprzez generowanie straty w obrotach handlowych. Zależność pomiędzy ilością sprzedawanych produktow oraz rodzajem otrzymywanych komentarzy lub opinii jest bezsprzeczna.
Do wyrażania opinii o produktach służy zakładka oceń produkt a nie komentarz do transakcji. Sprzedawca nie jest producentem sprzedawanego przedmiotu aby obarczać go niespełnionym oczekiwaniami w kwestii cech produktu. Wszelkie zarzuty przedstawione przez Pana w treści komentarza są cechami produktu ktore wyraźnie przedstawione są w treści aukcji. Bezzasadny jest także zarzut o braku jakiegokolwiek przewodu HDMI ktory zgodnie z treścią aukcji nie jest częścią zestawu gdyż zgodnie z instrukcją obsługi urządzenia producent nie dołącza go do zestawu.
Ponadto, bezzasadne obniżanie oceny poprzez wystawienie jednej gwiazdki zarowno w odniesieniu do czasu wysyłki jaki kosztu dostawy jest zwykłą złośliwością z Pana strony a nie realną oceną transakcji ktora nie ma nic wspolnego z rzeczywistością. Termin nadania przesyłki nastąpił zgodnie z deklaracją przedstawioną w treści oferty a więc w terminie 24 godzin roboczych a jej koszt nie był w żaden sposob ukryty czy też zatajony aby oceniać go na jedną gwiazdkę, tym bardziej gdzie przesyłka była nadana na warunkach szczegolnych z opcją "ostrożnie szkło".
Wobec powyższego wnoszę o niezwłoczne usunięcie skutkow naruszania dobr osobistych w postaci dobrego imienia i czci, poprzez usunięcie komentarza w nieprzekraczalnym terminie 3 dni od dnia otrzymania niniejszego wezwania jednak nie poźniej niż do dnia 04.05.2020. r., pod rygorem skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego z wszelkimi konsekwencjami prawnymi, w tym ponoszenia kosztow sądowych oraz zastępstwa procesowego oraz skutkami odszkodowawczymi i karnymi.
Zwracam dodatkowo uwagę, że zgodnie z art. 14 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, czynem nieuczciwej konkurencji jest rozpowszechnianie nieprawdziwych lub wprowadzających w błąd wiadomości o swoim lub innym przedsiębiorcy albo przedsiębiorstwie, w celu przysporzenia korzyści lub wyrządzenia szkody.
Niniejsze wezwanie jest ostateczne i za takie proszę potraktować także moje stanowisko w tej sprawie.
Brak zadośćuczynienia niniejszemu wezwaniu w terminie, a w szczegolności brak usunięcia wspomnianego wyżej wątku z forum spowoduje już bez dodatkowych wezwań, niezwłoczne skierowanie sprawy do właściwego sądu powszechnego z wszelkimi jej konsekwencjami. "
@xyz96 Czy to znaczy, że subiektywnie można bezkarnie szkodzić każdemu sprzedawcy?
11.5.
Oceny i odpowiedzi powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem Transakcji - to też bierz pod uwagę.
@WREDZIA-W1 Nie, ale na Allegro można wystawić subiektywną ocenę gwiazdkową za czas wysyłki. Nikt nikomu nie udowodni, że jego subiektywne odczucie powinno być na 4 gwiazdki. Dlatego piszę wyżej o kłamstwie polegającym na określeniu czasu wysyłki na tydzień, podczas gdy faktycznie był to 1 dzień, Wtedy kupujący szkodzi sprzedawcy i można to udowodnić, a nawet można go za to ukarać.
@xyz96 I jeszcze to:
11.3.Ocena zawsze przyporządkowana jest do danego Konta oraz konkretnej Transakcji. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za treści umieszczane w ocenach i odpowiedziach.
Jaką ponosi odpowiedzialność, skoro ocena jest subiektywna?
Ocena to komentarz opisowy + gwiazdki. W opisowym nie można kłamać, pomawiać. Jakość przedmiotu w opisowym można ocenić subiektywnie, jako dobry lub słaby, nikt nikomu nie udowodni co dla kogo znaczy dobry lub słaby. W gwiazdkach podobnie.
@WREDZIA-W1 przypomniała mi się ta nasza kupująca number one, co dała 1 gwiazdkę za koszt wysyłki 3,50zł. Po naszych rozważaniach chyba usuneła całego posta ze wstydu ?
@mikeza, wszyscy to rozumieją, poza jedną osobą tutaj, która próbuje wszystkim udowodnić, że to właśnie ona ma zawsze rację i nakręca założyciela tematu 🙂
@konto zamkniętekażde forum musi mieć orędownika praw kupujących, bo bez takiej funkcji ani rusz.
@mikeza, ale bez przesaaadyyy 🙂 skoro nie płacą mu za to, to po co aż tak? 🙂
rozumiem moderatorki, a one nie przesadzają nigdy, a zawsze coś pomogą 🙂
i co, dać się zastraszyć? Ulec sprzedającemu i skasować komentarz? Pomimo tego, że nadmieniłem, że moja ocena jest subiektywna?
ocena PRODUKTU jest subiektywna, a sprzedającego oceniasz obiektywnie i zgodnie z prawdą 🙂
Nie, oceny są subiektywne i muszą być zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Nie ma mowy w regulaminie o obiektywnych ocenach.
@ZIelonyKojot - Twoją ocenę można streścić słowami "sprzedający wprowadził mnie w błąd oferując telewizor jako monitor". Ale Ty złośliwie (popraw mnie, jeśli się mylę) pojechałeś mu po gwiazdkach za czas i koszt wysyłki oraz napisałeś bzdurę, że czegoś brakuje w zestawie, choć nie jest to zestaw i niczego nie brakuje, bo w treści aukcji było napisane, że kabla HDMI nie ma (popraw mnie, jeśli się mylę).
Obie strony są siebie warte...
no tak, tylko, że produkt oceniamy w ocenie produktu, a tak jak mówisz przebieg
transakcji w komentarzu (jeśli potrzeba), transakcji, a nie to czy podoba mi się tv 🙂
Nie powtarzaj tej nieprawdy. Produkt możemy ocenić w ocenie produktu, ale jak najbardziej możemy też i powinniśmy go oceniać w ocenie sprzedawcy, aby ostrzegać innych przed sprzedawcami oferującymi buble - to jasne jak słońce i zgodne z polskim prawem, bowiem za produkt względem kupującego odpowiada SPRZEDAWCA.
możemy oceniać w ocenie sprzedawcy, ale już komentarz apropos przedmiotów jest bez sensu, chyba że ktoś napisze np Polecam Allegrowicza, szkoda tylko, że kabelek był za krótki, ale sprzedawca jest w porządku 🙂 - fair? fair! 🙂
inaczej, nie łączmy oceny sprzedającego i przedmiotów, bo to jest głupie 🙂
@xyz96 i to jest własnie sprzeczność (oczywiście w przypadku negatywnych opinii), bo ocena subiektywna sporadycznie będzie zgodna z rzeczywistym przebiegiem transakcji (bo to jest pojęcie obiektywne), te pojęcia się wykluczają. Ocena subiektywna będzie nacechowana negatywnymi emocjami, uprzedzeniem do sprzedawcy poprzez pryzmat niezadowolenia z towaru itd.
Rzeczywisty przebieg transakcji, czyli szybkośc wysyłki, dostawa, kontakt ze strony sprzedajacego to powinno być ocenione obiektywnie bez uprzedzeń odnośnie zakupionego towaru, W praktyce jest to w zasadzie niemożliwe, bo każdy ocenia przez pryzmat tego co otrzymał w przesyłce. I w tym momencie mamy niezgodność, bo ocena subiektywna rozlewa nam się na całość i nie jest zgodna z przebiegiem transakcji.
@mikeza Dlatego ja wystawiam ocenę po kilku dniach a nie w momencie odbioru żeby nie była to ocena emocjonalna Oczywiście zawsze każdy ma inny pogląd na to
@LEW433 tak to powinno w praktyce wyglądać - na spokojnie i bez emocji.
Nigdy nie zrozumiem np. kupującego, który wystawia negatywa w momencie otworzenia paczki, np. z powodu jakiegoś problemu z zakupionym towarem, a nie zgłasza tego problemu sprzedającemu. Przecież po to jest procedura zwrotu, reklamacji, udzielenia jakiegoś rabatu itd.
Skąd sprzedający może wiedzieć, że np, doszło do uszkodzenia podczas transportu, albo jakiejś pomyłki podczas wysyłki, albo problemów z doręczeniem paczki itp. Wiadomo sytuacji jest wiele, spora grupa klientów nie zgłasza żadnych problemów odnośnie transakcji poza wylaniem żali w komentarzu. A przecież mają tyle praw, zupełnie bez sensu. Niekiedy sposób rozpatrzenia reklamacji, może całkowicie odwrócić bieg transakcji i klient który z początku był wściekły, nagle będzie super zadowolony.
Komentarz negatywny i słabe oceny gwiazdkowe to powinna być już całkowita ostateczność, a nie pierwszy odruch kupującego.
Wystawiłam łącznie z tą oceną dwie negatywne i w pierwszym przypadku też miałam spory problem. Nie sądziłam, że ludzie potrafią reagować w ten sposób. Tym bardziej, że to był pośrednik, a nie osoba odpowiedzialna za produkcję miodu.
@_bluemoon86, najważniejsze by pisać zgodnie z prawdą i własnym sumieniem,
oceniając sprzedawcę i produkt oddzielnie 😛 <bzz bzz> 🐝