anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający wydał decyzję o nieuznaniu reklamacji, bez kontaktu z producentem

MAMY ROZWIĄZANIE!
Ayes_ir
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, chciałbym się zapytać jak ma się rzecz przy składaniu reklamacji przez dyskusję ze sprzedającym w serwisie allegro. Sprzedający to sklep internetowy, który w swojej procedurze reklamacyjnej (na swojej stronie) ma wyraźnie napisane, że jednym w kroków reklamacji produktu jest wysłanie go do producenta, który ma podjąć decyzję o zasadności usterki. Po 2 tygodniach od dostarczenia produktu do sprzedającego otrzymałem przesyłkę zwrotną, do której dodatkowo zostało załączone pismo z decyzją o nieuznaniu reklamacji podpisane przez spółkę, do której należy sklep, w którym został dokonany zakup przez serwis allegro. Na moją prośbę o przesłaniu mi droga mailową decyzji producenta, w związku z wspomnianym wysłaniem produktu do producenta jako krok w procedurze reklamacyjnej, żeby mieć niejako potwierdzenie że taki krok miał miejsce, dostałem odpowiedź, że wiążąca dycyzja w tej sprawie została już podjęta i że zakupu dokonałem przez serwis allegro. Myślę, że w tym miejscu nie tylko ja jestem pewny, że sprzedający po prostu przez prawie dwa tygodnie przetrzymał towar i pod koniec tego terminu wydrukował pisemko. Chciałbym się zapytać czy w takim przypadku, jeśli sklep internetowy korzysta z usług serwisu allegro, to czy jego prywatny regulamin już nie obowiązuje? Czy jest zasadne poproszenie o pomoc Allegro w dyskusji?

oznacz moderatorów
94 ODPOWIEDZI 94
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael To nie kupujący na zgłosić reklamację na trwałym nośniku, tylko sprzedający ma przekazać kupującemu odpowiedź na takim nośniku.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- zobacz sobie stronę uokiku bo znowu gadasz głupoty sami zalecają złożenie reklamacji na trwałym nośniku. Wyobraź sobie że jakby chciał zakładać sprawę w sądzie to co po 3 miesiacach ma skasowaną wymianę wiadomości z sprzedawcą to jak udowodni złożenie tej reklamacji? Wszak ma na allegro wysyłane wiadomości, a potem jak to nie ma a screenshoota nie zrobiłem. Potwierdzenie złożenia reklamacji przez rozmowę telfoniczną też masz czy tylko biling że dzwoniłeś na nr telefonu?

oznacz moderatorów
drekenzes
#17 Koryfeusz#

@az1rael Transakcja była zawarta w formie elektronicznej, więc w takiej formie powinna być wysłana decyzja o reklamacji. Można w innej formie, byle Kupujący był poinformowany na czas. Reszta to jakieś udziwnianie sytuacji i wynaturzenie procesu reklamacji. Zwłaszcza UOKiK tego nie lubi.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@drekenzes wg przepisów odpowiedź może być w każdej formie na trwałym nośniku  i co do formy to zakładający pozew ma myśleć co i na jakiej podstawie może udokumentować nawet jak ma pomoc rzecznika art 6 kc ciężar dowodu spoczywa na pozywającym. Allegro mu nie zapewnia wieczystego dostępu do wiadomości i dyskusji przez cały okres ochrony prawnej, więc nie jest to trwały nośnik bo informacje o składanej reklamacji zwyczajnie zostaną usunięte z czasem i nie masz nic na użytek dowodowy.

oznacz moderatorów
Ayes_ir
#8 Zapaleniec#

@az1rael Allegro co najwyżej deaktywuje dyskusję, która jest dalej przechowywana w bazie danych i na prośbę może zostać ponownie otwarta.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@Ayes_ir @-Sainkho- po 3 miesiącach allegro kasuje każdą wiadomość czyli przy ponownej reklamacji po prawie 2 latach po poprzedniej nie ma śladu na koncie temat był poruszany na forum moderacja potwierdzała. @-Sainkho- skoro nie może mieć dowodów przez 2 lata bo tyle czasu ochrony mu przysługuje ustawowo to nie jest to nośnik trwały, sugeruję się tez zapoznać co dla instytucji państwowych jest trwałym nośnikiem bo wniosku o żadną dotację nikt ci nie puści jak złożysz go w terminie mailem tylko papier + płyta cd / pendrive z biznesplanem odwoływać się można do Pana Boga, że w załączniku mailem poszło mimo, że w ustawie i rozporządzeniu piszą o nośniku trwałym

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@az1rael "tylko papier + płyta cd / pendrive" - całkowicie poza tematem tego wątku chciałbym zauważyć - C-375/15-BAWAG - to wyrok TSUE który jasno stwierdza, że przesłanie wiadomości na skrzynkę e-mail jest zapisaniem jej na trwałym nośniku, jak również (tutaj użyję przykładu czyli regulaminu ALLEGRO) zapisywanie zmian na stronie i przesyłanie użytkownikom linku do tej strony też jest zapisaniem informacji na trwałym nośniku. I w każdym mailu o zmianie regulaminu allegro (chyba od 2022 roku) otrzymujesz LINK a nie treść regulaminu ... i wszystko jest ok 😉 

Co do instytucji publicznych należy pamiętać, że z dokumentów podpisanych elektronicznie ZUS korzysta ... jestem za młody by pamiętać od kiedy ale ze 20 lat. 

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek a czy ja twierdzę że nie jest? a dyskusję masz na mailu z zgłoszoną reklamacją żeby obejrzeć jej treść? a gdzie trafiają na poczcie wiadomości allegro zwykle? to masz potem jakieś dowody składania reklamacji jak ci allegro wyczyści wiadomości z twojego konta? to skoro sobie nie zrobisz kopii to czy masz dostęp do decyzji reklamacyjnej przez cały okres trwania ochrony? no nie masz więc dyskusja nie jest nośnikiem trwałym wiadomości przez panel wysyłane sprzedawcy i zwrotki też nie są bo jak ci poleci w spam lub allegro wyczyści to masz potwierdzenie złożenia reklamacji? nie masz. Ile miesięcy się w PL czeka na 1 rozprawę plus dyskusja allegro plus przepychanie się między stronami etc nagle ci wyczyszczą wiadomości i dyskusje i z czym zostajesz? że niby twierdzisz że jakaś reklamacja była, a gdzie i kiedy? no na allegro... to pokaż... nie mogę bo usunęli i sprawa w sądzie robi ci papa.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Widzę na swoim koncie dyskusję sprzed 9 miesięcy. Wystarczająco długo.

UOKiK doradza kupującym, żeby korzystali z nośników trwałych, zgłaszając reklamację czy odstąpienie, bo leży to w ich interesie. Nie jest to jednak wymóg ustawowy.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- czy uokik ma za ciebie myśleć? zezwala też na składanie reklamacji w rozmowie telefonicznej. Czy potem jesteś wstanie udowodnić złożenie reklamacji przez telefon?

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Nie rozumiem w ogóle, jaki to ma związek ze sprawą. Sugerujesz, że zgłoszenie reklamacji było nieważne? Sprzedający odebrał towar, wysłał odpowiedź (po terminie), nie ma wątpliwości co do tego, że zgłoszenie przyjął. Czepiasz się dla czepiania.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- nie odnoszę się do sytuacji z posta, a ogólnej. Jak sprzedawca zawalił termin odpowiedzi, a tu zawalił to odpowiada pomijając fakt że w dyskusji nie precyzują żądania reklamacyjnego albo zapominają precyzować, więc jak można spełnić żądanie którego nie było w momencie braku odpowiedzi na reklamację? Twierdzę, że dyskusja nie jest nośnikiem trwałym na poczet złożenia reklamacji. Jakakolwiek utrata danych z serwisu / czyszczenie etc i nie masz dowodu że kiedykolwiek składałaś reklamację dlatego uokik rekomenduje złożenie reklamacji na papierze a ogólnie w prawie składasz wnioski / podania dokumenty urzędowe etc najlepiej za pokwitowaniem odbioru na kopii wtedy masz 100% pewność zachowania terminów i potwierdzenia złożenia. Na forum były niedawno przypadek, gdzie sprzedawca zlikwidował konto zostawiając adres do odesłania reklamacji i kupujący nie mógł przez allegro tej reklamacji zgłosić, mimo założenia dyskusji bo nie poinformował skutecznie sprzedawcy o roszczeniu. Kazali mu odesłać na adres wskazany przez sprzedawcę. 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Zgłoś petycję do Allegro, żeby zrobili normalny formularz reklamacji dostępny przez dwa lata. Sama ciągle to powtarzam.

Osobiście nie korzystam z dyskusji do zgłaszania reklamacji, zawsze wysyłam maila (z odpowiednią dokumentacją zdjęciową). Dopóki cały proces przebiega bezkonfliktowo, nie widzę powodu, żeby "dyskutować" czy "spierać się".

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- ależ oni doskonale o tym wiedza że to co zrobili to badziew... od 4 lat dostają feedback od sprzedawców że to nie działa i mają w zadku, pomysły kupujących też zresztą mają bo żebym to 1 złożył i nic... taki specjalny dział pt słuchamy cię ale gadasz do ściany a potem robią jakąś kaszanę pt bo nam uokik / kupujący / sprzedawcy się dopraszali o coś i nam później na forum oczy wychodzą.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Twierdzę, że dyskusja nie jest nośnikiem trwałym

Definicja ustawowa z art. 2 pkt 4 UoPK: "„trwały nośnik” oznacza każde urządzenie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych do niego osobiście, w sposób umożliwiający dostęp do tych informacji w przyszłości przez okres odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwala na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci".

Według mnie dyskusja spełnia wszystkie wymogi. Dostępna jest pewnie co najmniej przez rok (u mnie 9 mies.).

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Co najmniej  2lata, ponieważ tyle jest na jej otwarcie.

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@LEW433 Czyli wystarczająco na zgłoszenie reklamacji przez cały okres ochrony. Ważne, żeby zapis dyskusji był widoczny na koncie przez odpowiednio długi okres po jej zakończeniu. 

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@-Sainkho- "Według mnie dyskusja spełnia wszystkie wymogi" - a w jaki sposób gwarantuje niezmienność? podpowiem, nie gwarantuje 😉 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@sl-aw-ek a w jaki sposób gwarantuje niezmienność? podpowiem, nie gwarantuje

W taki, że to, co piszą do siebie kupujący i sprzedający zapisuje się w dyskusji. Nie możesz zmienić zapisanej wiadomości.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- określenie dyskusji "urządzeniem" gorszej durnoty nie czytałem

oznacz moderatorów