Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry, chciałbym się zapytać jak ma się rzecz przy składaniu reklamacji przez dyskusję ze sprzedającym w serwisie allegro. Sprzedający to sklep internetowy, który w swojej procedurze reklamacyjnej (na swojej stronie) ma wyraźnie napisane, że jednym w kroków reklamacji produktu jest wysłanie go do producenta, który ma podjąć decyzję o zasadności usterki. Po 2 tygodniach od dostarczenia produktu do sprzedającego otrzymałem przesyłkę zwrotną, do której dodatkowo zostało załączone pismo z decyzją o nieuznaniu reklamacji podpisane przez spółkę, do której należy sklep, w którym został dokonany zakup przez serwis allegro. Na moją prośbę o przesłaniu mi droga mailową decyzji producenta, w związku z wspomnianym wysłaniem produktu do producenta jako krok w procedurze reklamacyjnej, żeby mieć niejako potwierdzenie że taki krok miał miejsce, dostałem odpowiedź, że wiążąca dycyzja w tej sprawie została już podjęta i że zakupu dokonałem przez serwis allegro. Myślę, że w tym miejscu nie tylko ja jestem pewny, że sprzedający po prostu przez prawie dwa tygodnie przetrzymał towar i pod koniec tego terminu wydrukował pisemko. Chciałbym się zapytać czy w takim przypadku, jeśli sklep internetowy korzysta z usług serwisu allegro, to czy jego prywatny regulamin już nie obowiązuje? Czy jest zasadne poproszenie o pomoc Allegro w dyskusji?
Słowo klucz "teoretycznie".
Modyfikacja treści maila nie wpływa na podpis DKIM. Nadal będzie on prawidłowy, bo DKIM nie zapewnia zachowania integralności wiadomości (DKIM to nie S/MIME).
@pecela "Modyfikacja treści maila nie wpływa na podpis DKIM. Nadal będzie on prawidłowy, bo DKIM nie zapewnia zachowania integralności wiadomości" 😲
Narzędzie do przetestowania - https://www.appmaildev.com/en/dkimfile
Nie wiem w jaki sposób zmienisz treść wiadomości nie znając klucza prywatnego aby hash się zgadzał ale powodzenia.
S/MIME - zapewnia szyfrowanie.
DKIM chroni wiadomość przed modyfikacją tylko pomiędzy serwerem nadawcy a serwerem odbiorcy. Potem wiadomość można dowolnie modyfikować i nie wpływa to na podpis DKIM (bo ten został już potwierdzony przy odbiorze maila przez serwer SMTP).
A co do S/MIME to zapewnia ono zarówno możliwość podpisu cyfrowego, jak i szyfrowania (albo obu na raz). Do podpisywania wiadomości używa się swojego klucza prywatnego, a do szyfrowania klucza publicznego adresata.
@pecela "bo ten został już potwierdzony przy odbiorze maila przez serwer SMT" - podpis cyfrowy jest jednorazowy? DKIM został stworzony co prawda do potwierdzania nadawcy ale dodatkowo zapewnia niezmienność.
Jeżeli w nagłówku wiadomości jest "dkim=pass" to podpis DKIM jest poprawny. Klient email (np. Outlook czy Thunderbird) nie będzie sprawdzał ponownie tego podpisu, tylko oprze się na wcześniejszym potwierdzeniu.
A droga maila w uproszczeniu wygląda tak:
Program pocztowy -> serwer SMTP nadawcy (dodanie nagłówków takich jak np DKIM) -> Serwer SMTP odbiorcy (weryfikacja DKIM, SPF, DMARC itp) (tylko na tym etapie można wyłapać modyfikacją wiadomości po podpisie DKIM) -> Zapis wiadomości w folderze Maildir/ (tutaj można ją modyfikować i nie naruszy to DKIM, bo ten został już potwierdzony i nigdy już będzie sprawdzany ponownie) -> Odczyt przez serwer POP3 lub IMAP i pobranie wiadomości przez klienta email (dodatkowo wiadomość może zostać usunięta z serwera).
@sl-aw-ek Mylisz dostawcę usług płatniczych, z którym użytkownik takich usług jest związany umową (wyrok TSUE) z dostawcą usługi do korespondencji (Allegro) pomiędzy stronami umowy sprzedaży (przedsiębiorcą i konsumentem). Żadna ze stron transakcji nie może ingerować w treść zapisanych w dyskusji wiadomości. Natomiast Allegro ma takie same możliwości ingerencji jak dostawca poczty elektronicznej, nie przeszkadza to w traktowaniu emaila jako trwałego nośnika.
@sl-aw-ek Nie widzę tutaj w jaki techniczny sposób allegro GWARANTUJE NIEZMIENNOŚĆ TREŚCI więc powtarzam - dyskusja NIE JEST NOŚNIKIEM TRWAŁYM.
A w jaki sposób dostawca poczty gwarantuje niezmienność treści maili? Użytkownik Allegro, który nie jest hakerem nie może zmienić treści wiadomości zapisanych w dyskusji. I to wystarczy, żeby uznać, że informacje przechowywane są w niezmienionej postaci.
Powoływanie się na możliwość modyfikacji w ramach działań przestępczych nie ma sensu. Dane na nośnikach fizycznych też można zmienić, dokument papierowy spreparować.
@sl-aw-ek mail miał być tylko środkiem przesyłu informacji, które konsument mógłby np: wydrukować
jak wydrukować dyskusję allegro czy wiadomości allegro?
po zakupie otrzymujecie info w pdf w załącznikach,
a nie informacje zwykłą pocztą
zastanówcie się dlaczego
@RED A jaką wartość dowodową ma wydruk? Musisz mieć dowód na to, że do określonych czynności prawnych doszło w określonym czasie. Email czy inne narzędzia do korespondencji pozwalają na zarejestrowanie czasu wysłania wiadomości.
Wydruk może służyć jedynie do wygodniejszego czytania treści korespondencji i do fizycznej archiwizacji. Jak poprosisz, Allegro z pewnością wygeneruje Ci pdf. Samemu też można to zrobić w przeglądarce.
@-Sainkho- Dyskusja nie jest na nośniku trwałym. Co więcej, Allegro już bekło za te nośniki, tylko nie pamiętam czego to dotyczyło. Serwis dobrze wie co spełnia te warunki. Jednym z nich jest trwały zapis bez możliwości edycji. Allegro nie edytuje dyskusji, ale ma taką możliwość. Wystarczy sama możliwość i już nie ma nośnika trwałego.
@drekenzes Allegro nie edytuje dyskusji, ale ma taką możliwość. Wystarczy sama możliwość i już nie ma nośnika trwałego.
Zgodnie z przywołanymi tu wyrokami (TSUE dot. usług płatniczych i EFTA dot. pośrednictwa ubezpieczeniowego), podmiotem, który ma być pozbawiony możliwości wprowadzania jednostronnych zmian, jest podmiot zobowiązany do przekazywania informacji za pośrednictwem trwałego nośnika (dostawca usług płatniczych, pośrednik ubezpieczeniowy).
W naszym przypadku jest to sprzedający, który ma przekazać kupującemu odpowiedź na reklamację. Według tej zasady dyskusja nie będzie nośnikiem trwałym tylko w przypadku, gdy będzie się toczyć pomiędzy kupującym a oficjalnym sklepem Allegro. Inni sprzedający nie mają możliwości ingerowania w zapisane wiadomości.
@-Sainkho- Jest wiele sklepów ściśle powiązanych z Allegro lub o zacieśnionej współpracy, więc Allegro może mieć interes by coś lekko namieszać w dyskusji. Lub chociażby żeby pozbyć się niewygodnego dla serwisu sprzedawcy. Lub włam bandy białoruskich sabotażystów, by oczernić spółkę. Taka możliwość istnieje. Chyba dopiero wysłanie kopii np w pdf do obu stron transakcji uczyniłoby dyskusję jako utrwaloną na nośniku trwałym.
@drekenzes PDF sam z siebie stanowi trwały nośnik i najlepiej byłoby właśnie w tej formie przekazywać kupującemu odpowiedź na reklamację.
Rzecznik generalny TSUE w opinii dot. sprawy C-375/15 zwraca uwagę, że przesyłanie dokumentów elektronicznych można porównać do tradycyjnej korespondencji papierowej:
"Gdy istotne informacje zostaną przekazane w formie dokumentu elektronicznego, który sam w sobie stanowi „trwały nośnik informacji”, możliwość przechowywania dokumentu elektronicznego na osobistym twardym dysku lub zachowania wydruku w osobistych aktach przez konsumenta z zasady spełnia czasowe kryterium dotyczące dostępności przechowywanych informacji. [...] Porównując tę sytuację z pocztą: jest to w istocie to samo co dostarczenie „listu” do klienta. To, co poszczególni klienci z nim robią – przechowują czy wyrzucają – zależy wyłącznie od nich".
pojęcie nośnik trwały wprowadzono właśnie po to by nie był to mail
https://pl.wikipedia.org/wiki/Trwa%C5%82y_no%C5%9Bnik\
@Ayes_ir nie musi ci nic wysyłać nie jesteś strona postępowania reklamacyjnego na linii sprzedawca / producent i jest ono wewnetrzną sprawą między nimi objętą tajemnicą korespondencji. Chcesz mieć opinię producenta to wyślij zakup do niego na gwarancję.