anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedający wydał decyzję o nieuznaniu reklamacji, bez kontaktu z producentem

MAMY ROZWIĄZANIE!
Ayes_ir
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry, chciałbym się zapytać jak ma się rzecz przy składaniu reklamacji przez dyskusję ze sprzedającym w serwisie allegro. Sprzedający to sklep internetowy, który w swojej procedurze reklamacyjnej (na swojej stronie) ma wyraźnie napisane, że jednym w kroków reklamacji produktu jest wysłanie go do producenta, który ma podjąć decyzję o zasadności usterki. Po 2 tygodniach od dostarczenia produktu do sprzedającego otrzymałem przesyłkę zwrotną, do której dodatkowo zostało załączone pismo z decyzją o nieuznaniu reklamacji podpisane przez spółkę, do której należy sklep, w którym został dokonany zakup przez serwis allegro. Na moją prośbę o przesłaniu mi droga mailową decyzji producenta, w związku z wspomnianym wysłaniem produktu do producenta jako krok w procedurze reklamacyjnej, żeby mieć niejako potwierdzenie że taki krok miał miejsce, dostałem odpowiedź, że wiążąca dycyzja w tej sprawie została już podjęta i że zakupu dokonałem przez serwis allegro. Myślę, że w tym miejscu nie tylko ja jestem pewny, że sprzedający po prostu przez prawie dwa tygodnie przetrzymał towar i pod koniec tego terminu wydrukował pisemko. Chciałbym się zapytać czy w takim przypadku, jeśli sklep internetowy korzysta z usług serwisu allegro, to czy jego prywatny regulamin już nie obowiązuje? Czy jest zasadne poproszenie o pomoc Allegro w dyskusji?

oznacz moderatorów
94 ODPOWIEDZI 94
mdrogeria
#21 Demiurg#

@Ayes_ir reklamację złożyłeś sprzedawcy więc decyzję otrzymałeś od niego , mam nadzieję ,że z rzeczowym uzasadnieniem , masz prawo się od tej decyzji odwołać .

oznacz moderatorów
Ayes_ir
#8 Zapaleniec#

Sprzedawca obrał własną wersję wydarzeń, pomimo dokładnego opisu warunków, na całą stronę a4, w jakich usterka się pojawiła.

oznacz moderatorów
kolekcjoner608
#21 Demiurg#

@Ayes_ir Skoro sprzedawca w swojej procedurze reklamacyjnej podaje że jednym z kroków jest odesłanie do producenta to znaczy że mogą podjąć inne kroki i w tym przypadku byli w stanie sami zweryfikować stan produktu i wyrazić opinie bez potrzeby wysyłki do serwisu .

oznacz moderatorów
Ayes_ir
#8 Zapaleniec#

Mamy chyba inne rozumienie tematu, dla mnie jeśli jakaś procedura ma wyraźnie opisane kroki realizacji, to znaczy że te kroki mają być wykonywane jeden po drugi, bez pomijania czy naginania.

oznacz moderatorów
sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

@Ayes_ir ale co ma regulamin sklepu internetowego do przedmiotu kupionego na allegro? Dla Ciebie wiążące jest to co znajdowało się w warunkach reklamacji w treści oferty na ALLEGRO. 

Tam mogło być, że przedmiot nie jest objęty gwarancją producenta dla przykładu. 

A tak ogólnie przy rękojmi/niezgodności z umową - jest to odpowiedzialność sprzedawcy a nie producenta i to sprzedawca wydaje decyzję na jaką ma ochotę 😉 

oznacz moderatorów
Ayes_ir
#8 Zapaleniec#

przedmiot był objęty gwarancją producenta przez 24 miesiące, od razu zaznaczę że ten termin nie upłynał

oznacz moderatorów
br.
#21 Demiurg#

@Ayes_ir  No to w czym problem, mogłeś wysłać sam od razu do producenta.

Sprzedający mógł uznać ze usterka nie jest objęta gwarancją i sam podjął decyzję.  Miał prawo.

oznacz moderatorów
_Likos_
#21 Demiurg#

@Ayes_ir  to skoro masz przedmiot oraz gwarancje producenta - > reklamuj bezpośrednio u producenta.  

oznacz moderatorów
NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@Ayes_ir No to odeślij sprzęt na gwarancję do producenta. Skorzystałeś z Reklamacji za którą odpowiada sprzedawca i wydał on decyzję o odrzuceniu reklamacji. Możesz się od tej decyzji odwołać tak jak @mdrogeria zasugerował albo skontaktować się z producentem w sprawie naprawy gwarancyjnej. Najlepiej sprawdzić procedurę gwarancyjną na stronie producenta.

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@Ayes_ir Gwarancja więc wówczas reklamujesz u gwaranta, tu może być każdy od sprzedającego do producenta, natomiast wynika że reklamcja u sprzedającego i tu masz 2lata na niezgodność z opisem(rękojmia) i tu sprzedający przy pierwszej reklamacji ma kila wersji, może naprawić , może .... a nawet zwrócić śrdoki, ma także prawo odrzucić reklamacje. Masz prawo do odwołania, możesz skontaktować się z rzecznikiem konsumentów, możesz także (należy) otworzyć dyskusję..

oznacz moderatorów
kostas11
#21 Demiurg#

@Ayes_ir to czemu nie wysłałeś do producenta na Gwarancje ?  wysłałeś do sprzedawcy z tytułu niezgodności rozpatrzył reklamację w ciągu 14 dni, nie zgadasz się z decyzją udaj się do rzecznika konsumenta.

Reklamacja z tytułu niezgodności składasz sprzedawcy.

Reklamacja z tytułu Gwarancji składasz temu kto udziela przeważnie producent i jest to dobrowolne świadczenie 🙂

 

________
Κώστας
oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@Ayes_ir Po 2 tygodniach od dostarczenia produktu do sprzedającego otrzymałem przesyłkę zwrotną, do której dodatkowo zostało załączone pismo z decyzją o nieuznaniu reklamacji

Czy przed odesłaniem towaru zgłosiłeś sprzedającemu jakieś roszczenie? Żądałeś naprawy lub wymiany?

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

Sprzedający powinien odpowiedzieć na reklamację, czyli uznać żądanie kupującego za zasadne lub nie, w ciągu 14 dni od przedstawienia tego żądania. Jeśli domagałeś się naprawy lub wymiany przed odesłaniem towaru, to sprawdź, kiedy sprzedawca nadał przesyłkę z decyzją odmowną i czy dochował terminu.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- przecież dostał pismo z decyzją o odrzuceniu reklamacji wiec nieistotne jest jakie roszczenie składał bo odrzucono terminowo jego reklamację. To nie jest polecony by coś ci dawała data stempla pocztowego na dokumencie od sprzedawcy jest pewnie data wydania decyzji i podpis i pieczatka firmy 

oznacz moderatorów
-Sainkho-
#14 Krzewiciel#

@az1rael Nie zrozumiałeś moich wypowiedzi.

Autor wątku napisał, że dostał decyzję po dwóch tygodniach od dostarczenia sprzedającemu towaru, czyli dość późno. Jeżeli roszczenie było zgłoszone wcześniej, to warto sprawdzić, czy sprzedający dochował terminu ustawowego. 14 dni na odpowiedź liczy się od daty zgłoszenia roszczenia. I owszem, data nadania przesyłki zwrotnej od sprzedającego będzie mieć znaczenie, skoro decyzję doręczono w wersji papierowej. Data na piśmie nie ma znaczenia, liczy się data wydania / przekazania odpowiedzi kupującemu.

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@-Sainkho- jak zwykle sobie nadinterpretujesz prawo polskie

tutaj znowu wklejka ze strony uokiku

Reklamację można złożyć w dowolnej formie. Dla celów dowodowych najbezpieczniej zrobić to pisemnie. Należy opisać zauważony brak zgodności towaru z umową i określić swoje żądanie przewidziane w ramach niezgodności towaru z umową.

Ważne!
Paragon fiskalny nie jest konieczny do zareklamowania produktu, choć znacznie to ułatwia. To jeden z wielu dowodów nabycia towaru w danym sklepie i w danej cenie. Inne to: świadkowie, wydruki z karty płatniczej czy kredytowej, e-maile. Sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od dostarczenia paragonu fiskalnego.

Warto złożyć reklamację niezwłocznie po zauważeniu niezgodności towaru z umową – ze względów dowodowych. Termin przedawnienia roszczenia z tego tytułu wynosi 6 lat.

Sprzedawca powinien odpowiedzieć na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli tego nie zrobił, uważa się, że ją uznał.

Podstawa prawna: art. 7a i 43d ustawy o prawach konsumenta; art. 118 Kodeksu cywilnego

Art. 7a. prawa konsumenta


Termin udzielenia odpowiedzi na reklamację konsumenta

1.
Jeżeli przepisy odrębne nie stanowią inaczej, przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
 
2.
Jeżeli przedsiębiorca nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w ust. 1, uważa się, że uznał reklamację.
 
3.
Odpowiedź na reklamację przedsiębiorca przekazuje konsumentowi na papierze lub innym trwałym nośniku.
 
Nie ważny jest więc termin doręczenia decyzji a termin jej wydania (każde pismo formalne ma mieć datę wydania decyzji i podpis organu uprawnionego), odsyłam do kpa poczytać sobie o doręczeniu listów poleconych i gdzie się tego używa. Druga rzecz nigdzie nie napisano w prawie że odpowiedź ma być uwzględniająca żądanie. To, że prezes uokiku twierdzi, że ma nie znaczy że tak twierdził będzie sąd. Z samego zakresu bowiem działalności tej instytucji wynika, że inaczej nie może twierdzić niż zakładać zawsze że każde działanie / interpretacja etc ma być z korzyścią dla konsumenta bo od tego ta instytucja jest. Nigdzie nie napisano w przepisach, że udzielenie odpowiedzi w terminie 14dni to jest to samo co poinformowanie o decyzji w terminie 14 dni.
 
oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

@az1rael A jaki masz problem, odpisz! Oczywiście że jest istotne kiedy odniósł się do złożonej reklamacji. ma 14dni od chwili jej złożenia a nie dostarczenia przedmiotu reklamowanego do sprzedającego, o to chodzi!!

oznacz moderatorów
az1rael
#21 Demiurg#

@LEW433 przecież piszę, że na piśmie z odmową uznania reklamacji powinna być data wydania decyzji oraz podpis osoby uprawnionej i data wydania decyzji ma się mieścić w terminie 14 dni, a nie data doręczenia paczki z towarem i decyzją lub jej nadania u przewoźnika. 

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

A jej data złożenia reklamacji!

oznacz moderatorów