Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Proszę moderatora o opinię - czy sprzedawca ma rację? Czy Allegro wprowadza go w błąd?
Proszę o przeglądnięcie rozmowy:
@leszek_b22 zdecyduj się anulowanie czy zwrot ( reklamacja czy odstąpienie ) pocieszę Cię samo allegro ma z tym problem co to jest 😄
W menu to się obecnie nazywa "zwrot". Nie ma obecnie w menu opcji "anuluj". Allegro kiedyś napisało by używać funkcji "zwrot" i chyba zrobili bałagan.
@leszek_b22 anulowanie jest zanim sprzedawca rozpocznie procesowanie zamówienia, zwrot masz jak odbierzesz paczkę i możesz zwrócić na reklamację lub odstąpić co dziwne działa to 14 dni a reklamację możesz składać do 2 lat, sam se odpowiedz jak to działa skoro ani Ty ani sprzedawca nie wiecie co się stało 😄
Ok, podałeś DEFINICJĘ słów "anulowanie" i "zwrot". OK, definicje są poprawne. Tylko, że do tych dwóch różnych czynności jest JEDEN punkt w menu "Zwrot". I stąd pojawia się problem Sprzedawcy, który nie bardzo wiedział co ma zrobić - o czym napisał w naszej rozmowie.
@leszek_b22 my rozmowy nie widzimy, musiał być cokolwiek więcej napisać 🙂
A Ty anulowałeś czy dokonałeś zwrotu ? bo sam się trochu motasz 😞
Myślę, że moderator widzi rozmowę i zabierze głos w tej dyskusji.
Ja się nie "motam". Działam w systemie stworzonym przez Allegro. Kupiłem 5 pozycji, jedną anulowałem, bo była to pomyłka. Czynność dokonałem PRZED jakimkolwiek działaniem przez sprzedającego. Więc było to ANULOwANIE. Wykonałem to przyciskiem w menu "Zwrot" (bo innego nie ma). Zaznaczyłem jedną pozycję do zwrotu. A sprzedawca stwierdził, że "zwracam" cały zakup. I nic przez dwa dni nie robił. Dopiero gdy do niego napisałem się "obudził" i w końcu zrozumiał o co chodzi.
@leszek_b22 anulowanie to anulowanie, zwrot to zwrot 🙂
Jak anulowanie jest nie widoczne to pozostaje Ci zgłosić zwrot - odstąpienie 😞 ale masz rację sprzedawca się zamotał, takie są skutki kombinowania ze smartem i darmową wysyłką 😄
To nie było "kombinowanie". Temat "kombinowania" był nie raz omawiany na tym forum. Ja się autentycznie pomyliłem i kupiłem białe podkładki gumowe pod krzesła zamiast białych (identycznych z wyglądu na zdjęciu) podkładek filcowych. Dopiero gdy przyszło potwierdzenia mailem co kupiłem to się skapowałem, że zrobiłem głupotę z tym zakupem.
Wprowadzają ci e w błąd tu sprzedający, a wszyscy tu wypowiadający są nimi, zrobiłeś zwrot przed wysłaniem więc nie ma żadnego problemu, jak zaznaczyłeś konkretnie jaki przedmiot, więc cała resztę sprzedający ma obowiązek wysyłki i tyle.
@leszek_b22 Wykonałem to przyciskiem w menu "Zwrot" (bo innego nie ma). Zaznaczyłem jedną pozycję do zwrotu.
Jeżeli w formularzu zwrotu wybrałeś "Zakup przez pomyłkę", to zgłosiłeś odstąpienie od umowy. Sprzedający ma obowiązek zwrócić Ci kwotę za wybrany produkt (w ciągu 14 dni od zgłoszenia), a pozostałe wysłać.
On anulował, kliknął zwrot części zakupu a sprzedający się z tym nie zgadza i chce anulowania całości.
@leszek_b22 jaki to problem?
@leszek_b22 nie możemy odnieść się do tego kto ma rację, bo link, który podałeś prowadzi do rozmowy w centrum wiadomości, więc nie mamy wglądu w jej treść. Mogę poprosić zespół o pomoc, ale wyłącznie jeśli prowadzisz z tym sprzedającym dyskusję.
Dzięki HolaOla :))) Nie prowadzę ze sprzedającym Dyskusji, bo to nie jest jakiś poważny problem. Szkoda, że moderatorzy nie mają większych uprawnień.
Ogólnie - wydaje mi się, że zlikwidowanie opcji w menu "Anulowanie" zaszkodziło jasności działania systemu. Co widać po reakcji sprzedającego.
@leszek_b22 Ma Ci wysłać te których nie zwróciłeś (anulowałeś) i tego się trzymaj, nie daj się wrobić. Wystaw mu wówczas po 1 gwiazdce- bez komentarza, jak się zakończy sprawa.
Ja:
"Przecież zgłosiłem zwrot TYLKO jednego elementu - przez pomyłkę kupiłem jedną rzecz i zgłosiłem jej zwrot - czyli anulowałem zakup tylko tego jednego towaru."
Sprzedawca:
"Tak, niestety wtedy całe zamówienie otrzymuje status zwrot. Zleciłam zwrot za podkładki gumowe, pozostały asortyment zlecam do wysyłki."
Byś może sprzedawca ma rację, że całe zamówienie przyjmuje "dziwny" status: zwrot Tego nie wiem. Na chwilę obecną przesyłka została już wysłana i zlecony zwrot pieniędzy za anulowaną pozycję. Szkoda tylko, że przez dwa dni sprzedawca "spał" bo nie wiedział (nie rozumiał) co się właściwie dzieje.
aktualnie Sprzedawca ma adnotację, że "Kupujący zgłosił zwrot części zamówienia"
Pamiętaj, że niektórzy Sprzedawcy mają po kilkaset zamówień dziennie - Klienci robią po kilka zamówień, mylą się i zmieniają zdanie chwilę po zakupie. Jeśli coś takiego miało miejsce (normalna pomyłka - nic złego) to zawsze warto napisać dwa zdania mailem. Nie boli, a może pomóc 🙂
>Sprzedawcy mają po kilkaset zamówień dziennie
Doskonale to rozumiem - córka sprzedaje na **piiip**u w Anglii i wiem jaki to jest stres by się nie pomylić.
Założyłem ten wątek by pokazać, że jednak coś jest nie tak z systemem. System powinien wyraźnie, szybko, sprawnie, bez żadnych wątpliwości pokazać Sprzedawcy co się dzieje, co kupujący zrobił. Na pewno nie jest to łatwe i proste. Ale jak widać po zachowaniu sprzedającego działanie systemu i jego komunikatywność nie były prawidłowe i czytelne.
>warto napisać dwa zdania mailem. Nie boli, a może pomóc
Tak właśnie zrobiłem i zadziałało. Oczywiście, że ludzie się jakoś potrafią dogadać. Ale to zajmuje mój czas i czas sprzedawcy - w sumie na banalną sprawę, która w ogóle nie powinna się pojawić.
Potwierdzam jako sprzedający.
Klienci kupujący u mnie nie dają sobie rady samemu przejść przez to. Dzwonią i proszą o radę, jak mogą "ANULOWAĆ" ...