anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie odebrał zwrotu - co teraz?

opadek12
#8 Zapaleniec#

Dzień dobry,

Zakupiłam przedmiot od jednego ze sprzedających. Jednak nie spodobał mi się i zgodnie z prawem wysłałam formularz zwrotu tego samego dnia oraz nadałam paczkę przesyłka pocztową kolejnego dnia. Upominam się o płatność. Dzisiaj sprawdzam status przesyłki, a ona - DWUKROTNIE awizowana - wraca do mnie.

Czy mogę ją odesłać ponownie i żądać zwrotu kosztów?

oznacz moderatorów
20 ODPOWIEDZI 20

xyz96
#21 Demiurg#

Nie odbieraj tej przesyłki. Po odstąpieniu od umowy towar jest własnością sprzedawcy. Otwórz Dyskusję;

https://allegro.pl/dyskusje/nowa i domagaj się zwrotu ceny przedmiotu i kosztu wysyłki do Ciebie. Po 24 godzinach pomoże Ci tam pracownik Allegro.

oznacz moderatorów

Adekpol
#13 Ambasador#

Kluczowe jest to czy sprzedawca akceptuję zwroty, czy prowadzi firmę, czy jest to towar, który można zwrócić 

oznacz moderatorów

opadek12
#8 Zapaleniec#

Tak, sprzedający akceptuje zwroty - było to zaznaczone w ofercie + w wiadomościach z Allegro podał nawet warunki zwrotów oraz przykładowy formularz odstąpienia od umowy. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@opadek12 sprawdziłaś adres zwrotów, mógł być inny niż adres podany na etykiecie czy w danych sprzedającego🙂

oznacz moderatorów

opadek12
#8 Zapaleniec#

adres zwrotów był podany w mailu oraz w warunkach zwrotu, dokładnie zapisałam ten sam. 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@opadek12 może akurat teraz ma urlop, albo nagle się rozchorował?  W dzisiejszych czasach nigdy nie wiadomo. Próbowałaś się z nim jakoś kontaktować mailowo albo telefonicznie żeby to wyjaśnić?

oznacz moderatorów

opadek12
#8 Zapaleniec#

sprawdzałam urlop, sprzedający go nie miał, dzwoniłam - pisałam maile, na maile nie miałam odpowiedzi, telefony zostały odbieranie i byłam zbywana słowem "sprawdzamy" 

oznacz moderatorów

FFMCompany
#7 Wielbiciel#

Witam, a co w przypadku kiedy sprzedający jest na urlopie a kupujący dokonuje zwrotu towaru przez paczkomat bo taka możliwość zwrotu daje Allegro

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Nic, ma obowiązek przyjęcia, poczytaj o urlopie sprzedającego, to "fikcja", musi odpisywać na zapytania w dyskusji itd, czyli i tak sprawdza co się dzieje na koncie.🤗

oznacz moderatorów

_Likos_
#20 Guru#

@FFMCompany  generalnie nic to nie zmienia

1) zwroty i tak przychodzą " na adres" - sprzedający nie moze podac paczkomatu do zwrotów wiec jeśli wysylasz na paczkomat to sprawdz najpierw zakładke sprzedającego, jeśli to zwrot przez allegro przesyłka na pewno trafi na adres jaki podał sprzedający.

2) sprzedający ma obowiązek wywiązywac sie ze swoich zobowiązań- przyjmowac zwroty, odnośić sie do reklamacji, odpowiadac na pytania- nawet na urlopie

3) jelsi widzisz że sprzedający ma urlop - ja osobiście wczesniej napisalbym i spróbowąl ustalić jak odesłac zwrpot aby nie było komplikacji . Oczywiscie nie musisz tego robić lecz zawsze lepiej ułatwiać sobie wzajemnie życie.

4) My np informujemy o urlopie kurierów z którymi współpracujemy- wówczas oni nie podjeżdzają po paczki a jednoczesnie zwroty do nas są odkładane i czekają. Po powrocie pierwszego dnia zwroty docierają do nas a drugiego klienci mają zwracane wplaty.

oznacz moderatorów

wiekszy
#10 Popularyzator#

@_Likos_ 

Wydaje mi się, że się mylisz. Zrobiłem zwrot korzystając z kodu z Allegro i jego historia wygląda tak:
Historia przesyłki
21 cze 2022 17:24
Przygotowana przez nadawcę
21 cze 2022 17:24
Nadana
21 cze 2022 18:33
Odebrana od nadawcy
21 cze 2022 21:56
Przyjęta w oddziale InPost
21 cze 2022 23:31
W drodze
22 cze 2022 00:25
Przyjęta w oddziale InPost
22 cze 2022 00:25
Przyjęta w sortowni
22 cze 2022 02:55
W drodze
22 cze 2022 09:20
Przyjęta w oddziale InPost
22 cze 2022 09:49
Przekazana do doręczenia
22 cze 2022 19:28
Oczekuje w Paczkomacie
23 cze 2022 08:38
Przekazana do doręczenia
23 cze 2022 16:38
Oczekuje w Paczkomacie
23 cze 2022 16:39
Przekazana do doręczenia
23 cze 2022 16:39
Oczekuje w Paczkomacie

Sprzedający nie odbiera zwrotu, Inpost najpierw poprosił mnie o mój adres, ale wyjaśniłem że nadawałem zwrot Allegro i to bez sensu żeby zwrot wracał do mnie. Allegro namawia żebym podał Inpostowi swój domowy adres (nie rozumiem dlaczego) a oni "pomogą" w odesłaniu jeszcze raz  (ale nie mówią jak)...

A całość wiąże się z tym wątkiem, z którego wynika że Kupujący nie może mieć żadnej pewności czy oferta którą kupuje jest zgodna z tym co Sprzedający chce sprzedać, czy może to wynik błędu systemu...

Coraz częściej, zanim coś kupię przez Allegro, zaczynam myśleć czy byłoby mi bardzo szkoda wyrzucić te pieniądze przez okno zamiast wydać, bo odzyskanie ich w przypadku problemów z zakupem wymaga chyba tyle szczęścia i wysiłku co szukanie banknotu porwanego wiatrem... 

oznacz moderatorów

Ziolko39
#21 Demiurg#

@wiekszy A poinformowałes sprzedającego o chęci dokonania zwrotu ? Czy od razu zaniosłeś do paczkomatu ? A może był jakiś wypadek losowy i nie mógł go odebrać ? 

Tak Ci sie spieszyło z tym zwrotem ? A może wystarczyłby telefon i uzgodnienie ?

oznacz moderatorów

Client:44052296
#21 Demiurg#

@wiekszy odesłałaś na paczkomat 🤔 tak było ustalone w zakładce zwroty 🤔 

Jeżeli dopełniałaś wszystkich procedur dotyczących odstąpienia od zakupu przez allegro i odesłałaś na poprawny adres .Teraz poczekaj 14 dni i jak coś to możesz zgłosić problem do transakcji wybierając odpowiedni powód. 

oznacz moderatorów

kolekcjoner608
#21 Demiurg#

Sprawdź czy sprzedawca nie odbiera zwrotu bo nie chce ,(miał zaznaczone że nie przyjmuje zwrotów) czy może nie odbiera bo nie może (np.urlop ,choroba)

oznacz moderatorów

Wenez_Marek
#7 Wielbiciel#

Podłączę się do tematu, a co jeżeli nie przyjąłem zwrotu 14 dniowego i teraz nie mam ani towaru, a Allegro nakazuje zwrot kwoty? Więc mogę nie mieć i pieniędzy i towaru? A kupujący nie chce oddać towaru? Nie chce wysłać kurierem, nie chce zamówionego kuriera i mówi że go nie ma w domu a termin zwrotu środków mija? 

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka
Moderatorka

@Wenez_Marek Po tym, co napisałeś, trudno się zorientować w sytuacji. Najpierw piszesz, że nie przyjąłeś zwrotu, a później, że to klient nie chce zwrócić towaru.

   Natalia
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie!
oznacz moderatorów

Wenez_Marek
#7 Wielbiciel#

Dokładnie tak, nie odebrałem zwrotu, dostałem termin spłaty na 2.11 a klient nie chce, nie może zwrócić karty w tym terminie, czy nie jest to tak że mogę wstrzymać się ze zwrotem aż odbiorę kartę? bo w przeciwnym przypadku zastaje bez pieniędzy i bez karty.

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg#

@Wenez_Marek No dobrze ale czemu nie odebrałeś zwrotu?

oznacz moderatorów

Wenez_Marek
#7 Wielbiciel#

Ponieważ klient kupił towar 20 września, a dostałem zwrot 26 października i akurat nie mogłem odebrać.

oznacz moderatorów