Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Towary zakupione i opłacone dnia 13.04.2020r. Czas wysyłki określony jako 7 dni roboczych. Towar do dzisiaj nie został wysłany. Na moje pytania czy i kiedy zamówienie zostanie wysłane sprzedający po pewnym czasie odpisał, że przesyłka opóźni się ze względu na to, że mają dużo zamówień. Natomiast na pytanie kiedy to nastąpi odpowiedź: "w momencie nadania paczki zostanie pani powiadomiona". W tym momencie już można było zauważyć wysyp negatywnych komentarzy innych kupujących również z powodu przeciągającej się wysyłki u tego sprzedającego. 27.04 założyłam dyskusję, lecz sprzedający odpisywał na wiadomości moje oraz Allegro formułką : "Dziękujemy za kontakt. Odpowiemy najszybciej jak to będzie możliwe." W końcu odpisał, że zamówienie nie może być teraz zrealizowane, ponieważ nie ma na stanie zamówionych produktów., będzie je miał u siebie może za około 1,5 tygodnia - i czy chcę czekać czy mają anulować zamówienie. Odpisałam , że anulować - na co odpisali po pewnym czasie, że w takim razie mam odstąpić od umowy przez serwis Allegro. I tutaj moje pytanie jak to rozwiązać? Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale to oni nie wywiązali się z umowy sprzedając towar, którego nie są w stanie wysłać w deklarowanym terminie , ani nawet w bliżej określonym. Poza tym jak poprzez serwis allegro jak mówi sprzedający miałabym odstąpić teraz od umowy i odzyskać pieniądze? Poprzez "zwrot zakupu"? Zwrot towaru, którego nie otrzymałam? Mam nadzieję, że za bardzo nie zagmatwałam tego wszystkiego 😉 Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.
Napisz w dyskusji "odstępuje od umowy ze względu na niedotrzymanie warunków z aukcji nr ... i podaj swój numer rachunku bankowego.
KONIEC
A dlaczego ma podawać nr konta jeżeli powinna otrzymać zwrot przez np. allegro finanse i płaciła kartą. Zwrot powinien być zrobiony w takiej formie w jakiej zostało zapłacone. Po co oszustom podawać nr swojego konta i dane.
@_madzia666_ Sprzedawca wprowadza Cię w błąd. To nie Ty masz odstąpić od umowy bez podania przyczyny przez formularz Allegro, tylko on nie jest w stanie jej zrealizować. W Dyskusji zażądaj bezzwłocznego zwrotu wpłaty, powołaj się na art.5431 Kc, jeśli termin dostawy (nie wysyłki) został przekroczony. To też odstąpienie od umowy, ale z winy sprzedawcy. Teraz niektórzy z nich się wycwanili i żądają w takich przypadkach odstąpienia przez formularz Allegro, aby odzyskać prowizję. Nie odstępuj w ten sposób, kontynuuj Dyskusję, wzywaj na pomoc pracownika Allegro i domagaj się zwrotu wpłaty.
Chyba wiem, który to sprzedawca, ma ustawiony automat w Dyskusjach z wklepanym szablonem, aby do Dyskusji nie włączał się pracownik Allegro, ale kupujący zawsze sam może go wezwać 🙂
@xyz96 Podzielam zdanie ,nie odpuszczać oni chcą tylko zyskać a żeby na to zapracować to już nie
@xyz96 w przepisie nie ma słowa o winie Sprzedawcy
Art. 5431. § 1. Jeżeli kupującym jest konsument, sprzedawca obowiązany jest niezwłocznie wydać rzecz kupującemu, nie później niż trzydzieści dni od dnia zawarcia umowy, chyba że umowa stanowi inaczej.
§ 2. W razie opóźnienia sprzedawcy kupujący może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić.
i tak Kupujący musi odstąpić od umowy więc co piszesz że nie musi???
@RED Jak to nie ma o winie? "W razie opóźnienia sprzedawcy".
Odstąpić od umowy musi, ale nie na podstawie art 27 ustawy konsumenckiej, nie "bez podania przyczyny, tylko z winy sprzedawcy, nie w terminie 14 dni od odebrania - to inne odstąpienie, inne przepisy.
To właśnie napisałem w pierwszej odpowiedzi w wątku.
"W razie opóźnienia sprzedawcy" to jest powód nie wina i tu masz rację, że jest to inne odstąpienie i inne przepisy
może będziesz mi odpisywał w dyskusjach z Kupującymi,
którym muszę tłumaczyć, że sprzedawca nie może odstąpić od umowy, w wyniku opóźnienia dostawy, a tylko Kupujący ma do tego prawo
bo mam dość odpowiedzi na teksty w stylu "chcę zwrot pieniędzy ale nie odstąpię od umowy"
Po co bijecie pianę - odstąpić od umowy przez Allegro "zwróć przedmiot" - tam jest opcja do zaznaczenia " towar niedostępny".
Sprzedawca powinien zwrócic przez Allegro wpłatę i po krzyku.
A jeśli chodzi o czas wysyłki w czasie pandemii - Allegro informuje czytelną, żółtą tablicą z wpisem, o opóźnieniach czasów dostaw i prosi o wyrozumiałość kupujących.
Po co się tak nakręcacie i szczujecie??
Polecam bardziej uważną lekturę przedstawianego problemu i nie mieszanie pojęć wysyłki z przesyłką, dostawą itd. Z opisu sytuacji wynika jasno, że chodzi o czas nadania paczki. Pandemia nie ma tutaj akurat nic do rzeczy.