anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Sprzedawca nie zwrócił kosztów odesłania wadliwego produktu, a Allegro zamknęło dyskusję

Krisu81
#7 Wielbiciel#

Witam,

Pierwszy raz zdarzyła mi się taka sytuacja. Kupiłem produkt, który przyszedł uszkodzony. Musiałem go odesłać na własny koszt bo sprzedający w swojej ofercie nie uwzględnił darmowego zwrotu (wysyłka z zagranicy).

Po odesłaniu produktu otrzymałem zwrot jedynie za produkt i wysyłkę do mnie. Rozpocząłem dyskusję, która została zamknięta przez pracownika Allegro, a ja nie otrzymałem zwrotu kosztów odesłania tego bubla do sprzedającego.

Co zrobić w takiej sytuacji? Gdzie wystąpić prawnie o zwrot kosztów wysyłki?

Z góry dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów
12 ODPOWIEDZI 12

LEW433
#21 Demiurg#

Dyskusja zamyka się automatycznie po 30dniach, wg regulaminu, Ty powinieneś ją wcześniej odznaczyć jako nierozwiązana. Ale wracając do sprawy, jeżeli zrobiłeś zwrot bez podania przyczyny to prawidłowo ponieważ koszt zwrotu to koszt kupującego wg prawa, Ty powinieneś taki towar reklamować a wówczas sprzedający po rozpatrzeniu reklamacji ma obowiązek zwrotu kosztów odesłania.

oznacz moderatorów

Krisu81
#7 Wielbiciel#

Dyskusję oznaczyłem wcześniej jako nierozwiązaną.

Produkt zwróciłem z powodu wady - uszkodzenia, więc przyczyna została podana. Sprzedający pozytywnie rozpatrzył reklamację i zwrócił mi koszt zakupu (produkt + wysyłka do mnie).
Dodatkowo kierowałem się wytycznymi podanymi przez pracownika Allegro w dyskusji.
Kilkukrotnie wzywał Sprzedającego do zwrotu środków, aż tu nagle zamknął moją dyskusję.

 

Snap1.png

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Krisu81 sprzedawca ma obowiązek zwrócić koszt odesłania reklamacji gdy
1 złożono reklamację a nie odstąpienie od umowy
2 przedstawiono dowód nadania i kwotę do zapłaty  na oficjalnym dokumencie faktura/paragon od przewoźnika

oznacz moderatorów

Krisu81
#7 Wielbiciel#

Oba warunki zostały spełnione - złożyłem reklamację z powodu otrzymania uszkodzonego produktu i przedstawiłem poniesiony koszt wysyłki zwrotnej.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Krisu81 to pisz tutaj w poście że chcesz wznowienia dyskusji i podaj jej nr moderacja sprawdzi i poprosi o wznowienie  @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  a zakup z Chin?

oznacz moderatorów

Krisu81
#7 Wielbiciel#

Tak, zakup z Chin, ale dostawa była realizowana z magazynu w DE.

Nie wiem gdzie szukać numeru dyskusji, ale dotyczy ona aukcji o nr 13607648404.

oznacz moderatorów

Krisu81
#7 Wielbiciel#

@RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @ko_alka @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_  proszę o weryfikację i wznowienie dyskusji.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

wszystko jasne Chiny 
1 wał na odsyłkę do Chin 
2 prędzej sklep zlikwiduje niż odda kasę za odesłanie a nowy założy w 2 dni

oznacz moderatorów

sl-aw-ek
#17 Koryfeusz#

Sprostuję, już ma założone 10 następnych kont każde na inną "firmę". 
AP chyba nie pokrywa kosztu odesłania towaru w takim przypadku? Czy się mylę? 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@sl-aw-ek zależy na jakiego konsultanta trafisz stan ap jest zalezny od stanu umysłu pracownikabi widzi mi się a raczej mu się

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@Krisu81 dyskusja została wznowiona. W razie problemów poproś o naszą pomoc w dyskusji. 

   Monika
   Moderatorka

   Razem możemy więcej!
  
oznacz moderatorów

Krisu81
#7 Wielbiciel#

Skontaktował się ze mną pracownik Allegro. Kwota za przesyłkę zostanie zwrócona z AP, a kwota doliczona do rachunku Sprzedawcy. Sprawa rozwiązana. Dziękuję za pomoc.

oznacz moderatorów