Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, chciałem sie zapytać, co zrobić. Otóż odesłałem do sprzedawcy przedmiot z tytułu niezgodności z umową, (zwrot inna wada bądź niezgodność towaru z umową), przesyłka nie została odebrana przez sprzedającego (zasłania się, że to wina poczty, a miał 7 dni na odbiór, było awizo)i wraca teraz do mnie. Oczywiście dyskusja jest otwarta, wkońcu allegro napisało, żeby sprzedawca mi zwrócił pieniądze, sprzedawca coś tam odpisał, nie chciał sie dostosować do tego, na co ja odpisałem sprzedawcy żeby sie dostosował do allegro i teraz mi allegro pisze i zmienia zdanie "specopsbarton Przykro mi, ale zgodnie z prawem, sprzedający może odrzucić reklamację do momentu otrzymania przedmiotu.", a przecież to on nie odebrał paczki. W razie czego, mogę napisać więcej szczegółów. Jakby to było 100 zł, to bym machnął ręką i sie nie bawił w zwroty, ale to jest kwota 1174,09 więc 😞
Proszę o pomoc.
Jak to był zwrot smart to ja za to odpowiadam?
@specopsbarton a chcesz odpowiedź według kodeksu / ustawy czy według allegro?
Allegro powiedzieli mi, żeby tą przesyłkę odebrać i co ja mam teraz to reklamować?
@specopsbarton według prawa ty mhm myślę że tu allegro cię samo wkopało na minę z tym odbiorem i teraz powinni zapłacić za uszkodzenie i oddać protect. Allegro twierdzi że za dostawy zwrotu smart reklamację skłąda sobie sprzedawca do nich a ty nie odpowiadasz za to ale uwaga kazali ci odebrać a to nie sytuacja że sprzedawca odebrał rozwalno prawdopodobnie bo nie zajrzałeś do środka towar więc sytuacja jest inna.
@specopsbarton według prawa masz 7 dni na wniesienie zastrzeżeń do odbioru paczki i złożenie reklamacji jak minie to po ptokach odrzucenie automatyczne
Poczekam na odpowiedź allegro, zobaczymy, co mi powiedzą...
@w_kiwi @ko_alka @la_nika @nat_not @_HolaOla_ wypowie się któraś z was jak teraz wygląda procedura reklamacji smarta? towar nie trafił do sprzedawcy ze zwrotu smart allegro zażyczyło sobie odbiór paczki przez kupującego czyli według prawa za uszkodzenie odpowiada kupujący lub przewoźnik, kto wnosi reklamację i do kogo? @ko_alka zdementujesz swoją wypowiedź którą lew tapetuje forum w takich przypadkach na temat reklamacji zwrotów smarta w oparciu o nowe zasady protecta z tego miesiąca tą z screena
@az1rael masz jakiś konkretny przykład takiej sprawy? Screen, który wrzuciłeś z wypowiedzią Oli jest wyrwany z kontekstu, więc nie jestem w stanie sprawdzić czego ta odpowiedź dotyczyła.
@_HolaOla_ nie mam to screen @LEW433 on lubo go wrzucać na potwierdzenie że w przypadku smarta sprzedawca ma reklamować rozwalona paczke smartem zamiast kupującego mimo że za zwrot wedlug ustawy odpowiada kupujący. Stąd pytanie j.w. kto odpowiada i składa reklamacje do przewoźnika za zniszczony zwrot smartem
@az1rael w przypadku gdy paczka zwrotna uległa uszkodzeniu lub zaginęła reklamację powinien złożyć klient. Jeśli jednak klient upoważni sprzedającego, wówczas sprzedający może złożyć reklamację. Jeżeli paczka jest już fizycznie u sprzedającego, to może on samodzielnie złożyć reklamację, bez upoważnienia klienta.
Złożenie reklamacji dotyczącej zwrotu w ramach Smart nie jest bezwzględnym obowiązkiem sprzedającego. Może on natomiast taką reklamację złożyć jeśli otrzymał już przesyłkę (która np. została uszkodzona w transporcie), ponieważ ma on najlepszą wiedzę na temat np. powstałych uszkodzeń, ma możliwość sporządzenia dokumentacji dot. stanu przesyłki itp.
Podstawą takiego działania jest art. VII z regulaminu Allegro Smart:
VII. Reklamacje
1. Użytkownik, będący Nabywcą może złożyć reklamację, jeżeli usługi przewidziane w niniejszym Regulaminie nie są realizowane przez Allegro lub są realizowane nienależycie, niezgodnie z postanowieniami Regulaminu. Reklamacje dotyczące usług realizowanych przez Dostawców rozpatrywane są przez nich na zasadach wskazanych w regulaminach usług świadczonych przez Dostawców.
Allegro mi odpisali, żebym to ja składał reklamację...na to ja odpisałem, że żadnej reklamacji składał nie będę i niech sprzedający wyśle kuriera.
Kolejna aktualizacja:
Kurier GLS zamówiony przez sprzedającego w piątek odebrał ode mnie paczkę i dziś powinna być moim zdaniem dostarczona do sprzedającego. Dziwnym trafem, dziś przesyłka zniknęła z systemu GLS, a po zobaczeniu potwierdzenia nadania, okazało sie, że widnieje tam zapis:
"Uwaga prosze wykreslic nieodebrane paczki z potwierdzenia nadania zanim zostanie ono przekazane nadawcy"
Sprzedający prawdopodobnie znowu nie odebrał przesyłki, w dodatku dowiedziałem sie, że też prawdopodobnie zmienił adres siedziby...
Już naprawdę zaczynam być przerażony, to tyle pieniędzy i nie wiem, czy je odzyskam 😞