Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Kupiłem słuchawki które miały według opisu być wodoszczelne, okazały się bublem które z wodoszczelnością nie mają nic wspólnego, opisałem transakcje i dalem wszędzie 1 gwiazdkę aby ostrzec przed tym produktem na allegro i po tygodniu dostalem takiego emaila.
Pytanie co z tym zrobić? Straszenie prokuraturą za negatywną ocenę na allegro (zresztą zgodnie z prawdą) co z tym zrobić? Jakieś pomysły?
"W imieniu Firmy "[edycja]" Joanna [edycja] informuję, że zastosowanie przez Pana negatywnej opinii, może naruszać dobro naszej spółki. Wystawienie negatywnej opinii bez faktycznych podstaw jest działaniem uderzającym w zasady uczciwej konkurencji i dobro naszej spółki, a na takie działania nigdy nie wyrazimy przyzwolenia.
Po analizie Pańskiego zamówienia nie stwierdziliśmy podstaw uzasadniających wystawienie negatywnej opinii ponieważ każdy proces owego zamówienia został przeprowadzony prawidłowo.
W związku z celowym i świadomym godzeniem w dobre imię firmy "[edycja]" I związaną z tym faktem utratę statusu Super Sprzedawcy Nasza spółka będzie ubiegać się o należne nam odszkodowanie podparte niezbitymi dowodami odnośnie przebiegu realizacji Pana zamówienia.
Informujemy jednocześnie, że w związku z zaistniałą sytuacją sprawa przeciwko Panu, zostanie zgłoszona do prokuratury rejonowej w Nysie z dniem 15.12.2021.
Wszelka dalsza korespondencja będzie prowadzona formalnie zgodnie z Pana adresem zamieszkania, bezpośrednio z reprezentującym nas biurem prawnym.
Informujemy jednocześnie iż owa wiadomość nie ma na celu wymuszenia na kliencie jakiejkolwiek ingerencji w wystawioną opinię, która została wystawiona całkowicie świadomie.
Wiadomość zawiera informacje, w których Spółka "[edycja]" informuje klienta o podjętych co do jego osoby działań Prawnych.
Zapewniam iż Spółka "[edycja]" reprezentowana przez dział Prawny Pana Marka [edycja] o ma całkowite prawo do działań tego typu, oraz do ubiegania się zadośćuczynienia na drodze prawnej.
Sprawa zawsze jest weryfikowana pod kątem prawdziwości przy pomocy nagrań z monitoringu procesu pakowania paczki, listów przewozowych wysłanych paczek, które będą udostępnione platformie allegro, prokuraturze rejonowej jak również Panu.
Ten, czyje dobro osobiste zostaje zagrożone cudzym działaniem, może żądać zaniechania tego działania, chyba że nie jest ono bezprawne. W razie dokonanego naruszenia może on także żądać, ażeby osoba, która dopuściła się naruszenia, dopełniła czynności potrzebnych do usunięcia jego skutków, w szczególności ażeby złożyła oświadczenie odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie. Na zasadach przewidzianych w kodeksie może on również żądać zadośćuczynienia pieniężnego lub zapłaty odpowiedniej sumy pieniężnej na wskazany cel społeczny. (art. 24)
W razie naruszenia dobra osobistego sąd może przyznać temu, czyje dobro osobiste zostało naruszone, odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia pieniężnego za doznaną krzywdę lub na jego żądanie zasądzić odpowiednią sumę pieniężną na wskazany przez niego cel społeczny, niezależnie od innych środków potrzebnych do usunięcia skutków naruszenia. Przepis art. 445 § 3 stosuje się. (art. 448)
@Michalnitecki Cześć. Była to Twoja subiektywna ocena i jeśli transakcja w Twojej opinii jest niezadowalająca - mogłeś wystawić negatywny komentarz. W wiadomości, którą otrzymałeś od sprzedającego nie widzę treści, które naruszałyby regulamin Allegro. Możesz rozstrzygnąć tę sprawę ze Sprzedającym lub w sądzie i jest to wyłącznie Twoja decyzja.
@Michalnitecki Teraz wielu sprzedawców podobnie straszy. Nie pozostało im nic innego, bo nie mogą już wystawić kupującym negatywnych ocen odwetowych. Często ściągają z netu gotowe wzorce z nieistniejących kancelarii prawnych, podpisane przez nieistniejących prawników. Chodzi im tylko o zastraszenie w celu usunięcia oceny. Jeżeli Twój komentarz do transakcji jest zgodny z prawdą, nie zawiera kłamstw i pomówień, absolutnie nic Ci nie grozi, więc go nie usuwaj. Komentarze negatywne są po to, aby ostrzegać innych przed problemami transakcyjnymi, a zgodnie z regulaminem Allegro masz prawo do subiektywnej oceny. Zazwyczaj jest tak, że czym więcej paragrafów podaje sprzedawca w celu zastraszenia, tym bardziej wiadomo, że to tylko straszenie. Nie obawiaj się i nie usuwaj oceny.
Na tym forum co pewien czas pojawiają się podobne zgłoszenia, ale jeszcze żaden sprzedawca nie napisał, że wygrał z kupującym sprawę o komentarz, ani też żaden kupujący nie napisał, że ją przegrał. On do sądu i prokuratury moim zdaniem nie pójdzie bo wie, że poniesie tylko dodatkowe koszty.
Michalnitecki teraz wielu klientów wystawia oceny negatywne z błahego powidu nie dając sprzedawcy możliwości rozwiązania zaistniałej sytuacji , ot tak bo akurat w tym momencie mają zyły humor , szargając jego dobre imię czy obniżając sprzedaż lubianego przez innych klientów produktu .Tak to prawda ,że przeważnie jest to tylko straszenie , ale czasem ,,kosa trafia na kamień ,, , nigdy się nie dowiesz do czego może się posunąć zdesperowany sprzedawca , któremu za kolejny z obłoków wzięty negatyw allegro blokuje konto pozbawiając go tym samy źrodla dochodu .
To jest tyylko moje subiektywne zdanie jako sprzedającego , ale czasem trzeba być człowiekiem i dać szansę drugiemu ....tam za szybką ,.
@Michalnitecki "dalem wszędzie 1 gwiazdkę".
Widać Jestem "twardzielem" przed komputera, jak koszt wysyłki kosmicznie drogi czy ktoś ciebie zmuszał do zakupu?
@Michalnitecki Weź pod uwagę, że tutaj, w części dla kupujących, w zdecydowanej większości odpowiadają inni sprzedawcy z Allegro, którym takie zastraszanie jest na rękę, dlatego nie dziw się niektórym wypowiedziom. Masz prawo do subiektywnej oceny, a komentarze negatywne są na Allegro dopuszczalne.
@Michalnitecki Kupiłeś słuchawki, które według opisu miały być wodoszczelne, a takie nie są. Czyli produkt okazał się niezgodny z opisem. Dałeś wyraz swojemu niezadowoleniu obcinając gwiazdki w "zgodności z opisem" - w porządku.
Jednak piszesz: "dałem wszędzie 1 gwiazdkę" - dlaczego?
Czyżby "obsługa kupującego" i "koszt wysyłki" okazały się niewłaściwe, albo też niewodoszczelne?
I to jest moje, dla odmiany obiektywne podejście, jako kupującego.
Dając wszędzie 1 gwiazdkę w takim przypadku pojechałeś zbyt ostro i sprzedawca ma prawo się bronić przed taką opinią. Jeśli produkt okazał się bublem należały by w pierwszej kolejności ocenić negatywnie ten produkt by inni widzieli co to jest ,nie tylko u tego sprzedawcy ale u wszystkich innych co go sprzedają (o ile mają taką samą pozycję) .Oceniając negatywnie po całości psujesz wizerunek firmy a firma musi się bronić by nie upaść przez subiektywną ocenę.Najlepszym rozwiązaniem jest zawsze dialog a jak z niego nic nie wychodzi wtedy dopiero można przejść do czynów.
Firma sprzedając taką tandetę sama sobie psuje wizerunek, więc komentarz negatywny jest jak najbardziej słuszny. Ocena produktu to sprawa drugorzędna, można to zrobić, ale nie ma obowiązku. Przed sprzedawcami bubli, którzy je w opisie zachwalają i ukrywają wady, należy ostrzegać.
Jak ktoś sprzedaje buble i te buble będą odpowiednio oceniane to sam się przekona że jest to nieopłacalne bez oczerniania jego firmy .Kupujący widząc recenzje produktów rezygnują z zakupów a sprzedawca albo zwija interes albo zaczyna handlować czymś co będzie bardziej zadowalało klientów .
@kolekcjoner608ale buble też są niektórym potrzebne 😁 gdyby tak nie było chiński marketplace - bardzo popularny, nie miałby racji bytu.
Sam często kupuję buble bo są tanie, a potrzebuję np. jednorazowo
Podstawowa kwestia to zdawać sobie sprawę, że nie ma tanio i dobrze 😁
@MrMarco Jak nie ma, jak jest? Bo to jest tak, jak z tanim winem: tanie buble są dobre, bo są dobre i tanie 😁
@szymela54lepiej bym tego nie ujął 😁
Tak, ja wiem, że wam zależy na wystawianiu ocen produktom, aby tylko uchronić sprzedawców oferujących tandetę, ale na szczęście tak nie jest. Zdecydowana większość kupujących pisze w komentarzach negatywnych wystawianych sprzedawcom o złej jakości towarów, co łatwo można sprawdzić. I bardzo dobrze, kupujący wiedzą dzięki temu kogo omijać. Wystarczy też spojrzeć na te okrojone i wyselekcjonowane oceny produktów - tam praktycznie nie ma negatywnych ocen. A o oczernianie takiej firmy sama firma się postarała, oferując wodoszczelne słuchawki, które wodoszczelne nie są. Należy bez obaw wystawiać negatywne oceny, gdy sprzedawca na to zasłuży. Ważne, aby były zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji, wtedy nie ma absolutnie żadnych obaw.
O ile faktycznie był zgodny z przebiegiem transakcji, sporo ocen jest kłamliwych.
Natomiast negatywną ocenę sprzedawcy, za niską jakość produktu, wystawiają w większości ludzie, którzy za 15 zł chcą mieć jakość produktu wartego 150 zł.
Ja tam akurat potrzebuję słuchawek po 15 zł i byłbym niezadowolony, gdybym musiał płacić 150 zł bo te słabej jakości byłyby "niedozwolone"
Ocena musi być obiektywna a nie emocjonalna. Jeżeli jest obiektywna i nie obraża, nie masz powodu do obaw.
Ocena musi być obiektywna
Mylisz się zasadniczo. Zgodnie z regulaminem, ocena ma być subiektywna, a nie obiektywna.
11.1.
W ramach Allegro Użytkownikom udostępniony jest system ocen zarówno w formie opisowej jak i graficznej (tj. graficzna ocena sprzedaży), który służy do wymiany subiektywnych opinii o przebiegu Transakcji i realizacji umowy.
Nikt nie poruszył, moim zdaniem bardzo istotnej, kwestii dotyczącej samej wodoszczelności, która to była powodem gniewu @Michalnitecki
Wodoszczelność to parametr, który jest stopniowalny i tak są urządzenia o klasach wodoszczelności od najniższej (odporność na pot i przypadkowe zachlapanie) do wysokiej (możliwość nurkowania). Być może problem polegał na tym, że klasa wodoszczelności była niska (informacja o klasie wodoszczelności jest na Allegro parametrem obowiązkowym - w zegarkach, w słuchawkach nie wiem), natomiast kupujący poddał słuchawki ekspozycji na warunki, w których dana klasa nie chroni. Stąd może też wynikać taka ostra reakcja sprzedawcy.
Jeśli było tak w istocie to zasadność negatywnej opinii można poddać w wątpliwość w tym punkcie (zgodność z opisem)
Zauważcie, że nawet ko_alka wypowiedziała się "dyplomatycznie", przedstawiając stanowisko Allegro.
Komentarz wystawiasz subiektywny, lecz bierzesz za niego na siebie całkowitą odpowiedzialność - jest on publiczny i anonimowy - nie ma w nim Twoich danych, są dane sprzedającego, widoczne dla wszystkich.
Nikt z nas nie zna treści Twojego komentarza. Dałeś wszędzie po 1-nej gwiazdce - czy zostałeś przy transakcji obsłużony nieprawidłowo? Czy koszt wysyłki był faktycznie "wyssany z palca"?
Wątpię, żebyś jakieś zastrzeżenia co do obsługi - a tym bardziej do kosztów przesyłki.
O to właśnie walczą sprzedawcy - często jest to wystawianie komentarzy z "komórki" - łatwo kliknąć w nie ta gwiazdkę co należy, zdarza się. Dla sprzedawcy jest ważny komentarz - takie są wymagania Allegro, za dużo tutaj o tym pisać.
Dlatego niektórzy sprzedawcy "upokarzają się", wysyłając do kupujących prośby z anulowaniem komentarza, również pozytywnego, ale z obciętymi gwiazdkami nie wiadomo za co. Niestety, sam tak robię - pomijając ewidentne przypadki mojej winy (tu nie wysyłam, gdyż klient miał rację) i czystą złośliwość kupującego - to w większości wysyłania takich próśb są one akceptowane przez kupującego.
Tutaj błąd popełniły obie strony.
Kupujący - towar niezgodny z opisem, "badziewie" - należy odstąpić od umowy lub dokonać reklamacji.
Sprzedający - powinien skontaktować się z kupującym i wyjaśnić sprawę, a potem wysyłać takie pisma - zapewne ładniej by to wyglądało.
Czy można ignorować tego typu pisma i wezwania - moim zdaniem nie. Minęły już czasy, kiedy sprzedawcy "straszyli" kupujących pismami ściągniętymi z internetu. Teraz mają podpisane umowy z odpowiednimi firmami zajmującymi się takimi sprawami.
"On do sądu i prokuratury moim zdaniem nie pójdzie bo wie, że poniesie tylko dodatkowe koszty." - sugeruję dokładnie przejrzeć internet i inne fora - są tam nawet zamieszczone przeprosiny od kupujących gdyż sąd tak nakazał.
@Michalnitecki W tym wątku odpowiedziało Ci chyba 8 innych sprzedawców z Allegro i każdy próbuje Ci wmówić, że źle zrobiłeś wystawiając negatywną ocenę, a niektórzy nawet straszą innymi paragrafami. To normalne na tym forum. Gdyby wszyscy kupujący się bali, żaden sprzedawca nie miałby negatywnych ocen. Nie przejmuj się tym absolutnie i nie daj się zastraszyć. Jeżeli treść komentarza jest zgodna z prawdą, nikt nic Ci nie zrobi i nie poniesiesz żadnych konsekwencji, a Twój komentarz ostrzega innych przed zakupem w tym sklepie. Tak samo jest z gwiazdkami - 1 gwiazdka za zgodność z opisem, bo towar jest niezgodny z opisem. 1 gwiazdka za obsługę, bo co to za obsługa klienta przez sklep, który zachwala towar, a wysyła tandetę i do tego zastrasza prokuraturą. 1 gwiazdka za koszt wysyłki, bo każdy koszt wysyłki może Ci się wydać za wysoki i nikt Ci nie udowodni, że jest inaczej.