anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Straszenie sądem

renia1444
#7 Wielbiciel#

Czy dopuszczalne jest straszenie sądem za wystawienie 1 gwiazdki w opinii sprzedającego - w ciągu 7 dni mam zmienić opinię?? To nie można już mieć swojego zdania na temat produktu, który się zakupiło? @ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów
43 ODPOWIEDZI 43

Client:94057046
#14 Krzewiciel#

@A3dam O, znowu straszysz. Sąd mógł coś takiego zasądzić tylko, gdy nie było dowodów na to, że takie coś miało naprawdę miejsce. Czyli albo klient był niezbyt rozgarnięty, albo nie miał na prawnika. To było banalne do obronienia. Sprzedawca wprowadził go w błąd podtrzymując aktywną ofertę na Allegro. Tym samym to sprzedawca nie dopełnił swoich obowiązków, więc ponosi pełną odpowiedzialność za tego efekty. Na dodatek klient mógł nawet oczekiwać odszkodowania z tego tytułu. 

Więc albo dopiszesz resztę historyjki, albo przestań kłamać. 🙂

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@Client:94057046 
Więc albo dopiszesz resztę historyjki, albo ...
"Historyjka" jest do przeczytania na stronach Sądu, ale również na wielu portalach (dzięki którym zyskała na popularności).
Jak bardzo trzeba być leniwym aby nie odnaleźć w internecie cytowanego komentarza ?

Sprzedawca wprowadził go w błąd podtrzymując aktywną ofertę na Allegro.  
Twoje lenistwo w ustaleniu stanu faktycznego (będące prawdopodobnie powodem mylnego rozpoznawania faktów) nie upoważnia Cię to stawiania obraźliwych tez.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

sklepRTVSAT
#12 Orędownik#

allegro powinno dbać również o sprzedających i umożliwiać obronę, tylko że allegro traktuje sprzedawców jak gorszy sort i nie pomagają w żadnej sprawie. Może kiedyś to zrozumieją jak wszyscy sprzedawcy uciekną, a mam taką wielką nadzieję że tak się stanie. 

oznacz moderatorów

denim-outlet
#10 Popularyzator#

Oczywiście ze Allegro powinno dbać o każdego użytkownika i jego bezpieczeństwo na portalu.

Mówią o tym m.in. pkt

10.1 

Wszelkie działania podejmowane przez Użytkownika w ramach Allegro powinny być zgodne z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, w tym dotyczącymi ochrony praw konsumenta. Użytkownik nie może podejmować działań sprzecznych z Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz obowiązującymi przepisami prawa, a także działań, które negatywnie wpływają na bezpieczeństwo funkcjonowania Allegro lub szkodzą Użytkownikom.

10.2.

Użytkownik jest zobowiązany do wyjaśnienia prawidłowości wykonania umowy zawartej pomiędzy Kupującym i Sprzedającym.

Moim zdaniem w sytuacji gdy sprzedawca ma podstawy przypuszczać że komentarz jest pomówieniem powinien mieć możliwość powołując się na pkt 10.2 uzyskać pomoc ze strony portalu.
Kupujący mógłby udzielając wyjaśnień pomóc pracownikom portalu w ocenie czy komentarz/ ocena gwiazdowa a też inne zachowanie kupującego w ramach prowadzonej transakcji było zgodne z regulaminem i obowiązującym prawem.

Niestety regulamin to jedno a praktyka portalu to drugie.

Za każdym razem gdy proszę o pomoc konsultantów allegro w uzyskaniu wyjaśnień odnośnie prawidłowości przeprowadzonych transakcji przez kupujących w tym uzasadnienia komentarza, obniżonej oceny gwiazdkowej itp.  
Otrzymuje informacje że wewnętrze wytyczne portalu nie pozwalają  kierować pytań do kupujących. To w zasadzie zamyka sprawę.  Tak jakby termin użytkownik z pkt 10.2 dotyczył tylko kupujących.

Po uzyskaniu wyjaśnień wielokrotnie portal mógłby interweniować a nawet gdyby blokowały go pewne przepisy sprzedawca miałby materiał dowodowy by w uzasadnionych sytuacjach wyjaśniać sprawę na drodze sądowej.

Jestem przekonany że sama prośba pracowników allegro o złożenie wyjaśnień w wielu przypadkach załatwiłaby sprawę. Kupujący który pod wpływem emocji lub najzwyczajniej złośliwie pomawiał sprzedawcę widząc zainteresowanie portalu mógłby się zreflektować.

oznacz moderatorów