Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Mam pytanie jak zmotywować sprzedającego, który upiera się, że na zwrot pieniedzy ma 14 dni licząc od daty otrzymania zwracanego przedmiotu, do zmiany tego stanowiska ?
Sugestia, aby zapoznał się z wyjaśnieniami Allegro, dotyczącymi zwrotów (wraz z podaniem linka do tej strony) - nie zadziałala.
@jaszczur-ka Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o interwencję Allegro.
Sprzedający ma do 14 dni od czasu otrzymania formularza zwrotu i może się wstrzymać tylko do chwili otrzymania zwracanego towaru.
Po otrzymaniu towaru nie ma już dodatkowych 14 dni.
Ile on ma czasu, to ja wiem. Ale jak spowodować, żeby on to wiedział ?
No przecież masz wyżej link do Dyskusji. Otwórz ją, zgłoś problem, poproś o pomoc Allegro i wtedy będzie wiedział.
No racja, tylko, że to już jest na ostro... a tak bardziej soft ?
Tak bardziej soft, to mu to powiedz przez telefon. Tylko nie wiem, czy posłucha i zwróci.
Ok, poślę mu przepis w dokładnym brzmieniu... a czy mógłbyś mi podać jaki to konkretnie akt prawny ?
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawa-konsumenta-18105223/roz-4
Ustawa o prawach konsumenta.
Dobrze. Odpowiem sama sobie : Jest to
U S T AWA
z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta
Może się komuś przyda 😀
@xyz96: moim skromnym zdaniem mylisz się. Mam stanowisko Federacji Konsumentów z Warszawy która twierdzi, że sprzedający ma 14 dni na zwrot pieniedzy od momentu otrzymania towaru. Jeśli masz jakies wątpliwości to proponuję Ci, żebys sam do nich napisał e-maila w tej sprawie (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/)
Po zwrocie towaru sprzedający powinien oddać środki bezzwłocznie do 14 dni, może powstrzymać się do czasu zwrotu towaru, tak jest i nic nie zrobisz.
No nie.... przecież piszę : "upiera się, że na zwrot pieniedzy ma 14 dni licząc od daty otrzymania zwracanego przedmiotu,"
@LEW433 wprowadza w błąd.
@jaszczur-ka: i ma rację. Napisałem juz @xyz96 dlaczego ma racje 🙂
@Client:104371448
Napisałem juz [..] dlaczego ma racje
To chyba Cię wycięło
@A3dam: masz rację... 😮 wycieło moją wypowiedź. Pięknie. Faktycznie tutaj zdarzają się niesamowite sytuacje. W kazdym razie @LEW433 ma rację. Specjalnie pisalem do Federacji Konsumentów do Warszawy w identycznej sprawie i dostalem odpowiedz, ze sprzedawca ma 14 dni na zwrot OD momentu otrzymania zwracanego towaru.
Sorry! Pomylilem sie tez. Pisalem, ze @xyz96: NIE ma racji 😉
@jaszczur-ka
Ten zwrot (czyli odesłanie przedmiotu do Sprzedawcy) - był konsekwencją złożenia przez Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy: z Art. 27 UoPK czy z Art. 560 kc ?
Ja też mam pytanie: czy naprawdę jest o co kruszyć kopie?
Z reguły kupujący odsyła towar w ciągu dwóch-trzech dni po odstąpieniu od umowy - wtedy różnica między interpretacją xyz96 (moim zdaniem słuszną) a interpretacją sprzedającego to ledwie kilka dni, najwyżej tydzień.
A może wysłałaś zwrot w ostatnim dniu, kiedy to było możliwe? Może domagasz się zwrotu pieniędzy zanim towar dotrze do sprzedawcy? Teoretycznie prawo obliguje sprzedawcę do dokonania zwrotu przed fizycznym otrzymaniem rzeczy, wyłącznie na podstawie potwierdzenia jej odesłania. Osobiście uważam, że tego obowiązku sprzedawcy nie powinni przestrzegać, bo niedopracowane prawo uniemożliwia prawidłowe określenie kwoty zwrotu.
Skoro nie wiem, w jakim stanie wróci do mnie towar, nie wiem też, czy i o ile obniżyć kwotę zwrotu. A jestem pewna, że wielu kupujących - nie bierz tego do siebie - wpadło już na pomysł "odeślę używany towar w ostatnim możliwym terminie, sprzedawca odda mi całą kwotę zanim dostanie produkt z powrotem, a potem niech się buja".
Plaga "dokupowania do Smarta" świadczy, że mam rację.
"A może wysłałaś zwrot w ostatnim dniu, kiedy to było możliwe? Może domagasz się zwrotu pieniędzy zanim towar dotrze do sprzedawcy? "
A może co jeszcze ? Pleciesz... Niczego się nie domagam.
Wyraźnie sformułowałam pytanie i otrzymałam satysfakcjonującą odpowiedź od xyz96.
Proponuję skończyć z biciem piany