anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

termin zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy i odesłaniu przedmiotu

MAMY ROZWIĄZANIE!
jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

Mam pytanie jak zmotywować sprzedającego, który upiera się, że na  zwrot pieniedzy ma 14 dni licząc  od daty otrzymania zwracanego przedmiotu, do zmiany tego stanowiska ?

Sugestia, aby zapoznał się z wyjaśnieniami Allegro, dotyczącymi zwrotów (wraz z podaniem linka do tej strony) - nie zadziałala.

oznacz moderatorów
47 ODPOWIEDZI 47
xyz96
#21 Demiurg#

@jaszczur-ka Otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa i poproś w niej o interwencję Allegro.

Sprzedający ma do 14 dni od czasu otrzymania formularza zwrotu i może się wstrzymać tylko do chwili otrzymania zwracanego towaru. 

Po otrzymaniu towaru nie ma już dodatkowych 14 dni. 

oznacz moderatorów
jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

Ile on ma czasu, to ja wiem.  Ale jak spowodować, żeby on to wiedział ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

No przecież masz wyżej link do Dyskusji. Otwórz ją, zgłoś problem, poproś o pomoc Allegro i wtedy będzie wiedział. 

1. 
Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.
2. 
Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. 
Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
oznacz moderatorów
jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

No racja, tylko, że to już jest na ostro... a tak bardziej soft ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

Tak bardziej soft, to mu to powiedz przez telefon. Tylko nie wiem, czy posłucha i zwróci. 

oznacz moderatorów
jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

Ok, poślę mu przepis w dokładnym brzmieniu... a czy mógłbyś mi podać jaki to  konkretnie akt prawny ?

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#
oznacz moderatorów
jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

Dobrze. Odpowiem sama sobie :  Jest to 

U S T AWA
z dnia 30 maja 2014 r.
o prawach konsumenta

Może się komuś przyda 😀

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@xyz96: moim skromnym zdaniem mylisz się. Mam stanowisko Federacji Konsumentów z Warszawy która twierdzi, że sprzedający ma 14 dni na zwrot pieniedzy od momentu otrzymania towaru. Jeśli masz jakies wątpliwości to proponuję Ci, żebys sam do nich napisał e-maila w tej sprawie (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/)

oznacz moderatorów
LEW433
#21 Demiurg#

Po zwrocie towaru sprzedający powinien oddać środki bezzwłocznie do 14 dni, może powstrzymać się do czasu zwrotu towaru, tak jest i nic nie zrobisz.

oznacz moderatorów
jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

No nie.... przecież piszę :   "upiera się, że na  zwrot pieniedzy ma 14 dni licząc  od daty otrzymania zwracanego przedmiotu,"

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 wprowadza w błąd. 

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@jaszczur-ka: i ma rację. Napisałem juz @xyz96 dlaczego ma racje 🙂

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Client:104371448 
Napisałem juz [..] dlaczego ma racje

To chyba Cię wycięło

 

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

@A3dam: masz rację... 😮 wycieło moją wypowiedź. Pięknie. Faktycznie tutaj zdarzają się niesamowite sytuacje. W kazdym razie @LEW433 ma rację. Specjalnie pisalem do Federacji Konsumentów do Warszawy w identycznej sprawie i dostalem odpowiedz, ze sprzedawca ma 14 dni na zwrot OD momentu otrzymania zwracanego towaru.

oznacz moderatorów
Client:104371448
#14 Krzewiciel#

Sorry! Pomylilem sie tez. Pisalem, ze @xyz96: NIE ma racji 😉

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@jaszczur-ka 
Ten zwrot (czyli odesłanie przedmiotu do Sprzedawcy) - był konsekwencją złożenia przez Ciebie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy: z Art. 27 UoPK czy z Art. 560 kc ?

 

 

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@jaszczur-ka 

Ja też mam pytanie: czy naprawdę jest o co kruszyć kopie?

Z reguły kupujący odsyła towar w ciągu dwóch-trzech dni po odstąpieniu od umowy - wtedy różnica między interpretacją xyz96 (moim zdaniem słuszną) a interpretacją sprzedającego to ledwie kilka dni, najwyżej tydzień.

A może wysłałaś zwrot w ostatnim dniu, kiedy to było możliwe? Może domagasz się zwrotu pieniędzy zanim towar dotrze do sprzedawcy? Teoretycznie prawo obliguje sprzedawcę do dokonania zwrotu przed fizycznym otrzymaniem rzeczy, wyłącznie na podstawie potwierdzenia jej odesłania. Osobiście uważam, że tego obowiązku sprzedawcy nie powinni przestrzegać, bo niedopracowane prawo uniemożliwia prawidłowe określenie kwoty zwrotu.

Skoro nie wiem, w jakim stanie wróci do mnie towar, nie wiem też, czy i o ile obniżyć kwotę zwrotu. A jestem pewna, że wielu kupujących - nie bierz tego do siebie - wpadło już na pomysł "odeślę używany towar w ostatnim możliwym terminie, sprzedawca odda mi całą kwotę zanim dostanie produkt z powrotem, a potem niech się buja".

Plaga "dokupowania do Smarta" świadczy, że mam rację.

oznacz moderatorów
jaszczur-ka
#10 Popularyzator#

"A może wysłałaś zwrot w ostatnim dniu, kiedy to było możliwe? Może domagasz się zwrotu pieniędzy zanim towar dotrze do sprzedawcy? "

A może co jeszcze ?   Pleciesz...  Niczego się nie domagam.

Wyraźnie sformułowałam pytanie i otrzymałam satysfakcjonującą odpowiedź od  xyz96.

Proponuję skończyć z biciem piany 

oznacz moderatorów