Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam wszystkich allegrowiczów, mam takie pytanko zamówiłem buty na jednej z aukcji i sprzedawca wysłał mi dwa prawe buty. Teraz dostałem wiadomość żeby buty odesłać to je oczywiście wymienią. Jednak kto ma obowiązek pokryć dodatkowy koszt odsyłania błędnie wysłanego produktu? Bo ja się nie czuję za bardzo w obowiązku pokrycia kosztów wysyłki. Jak to formalnie wygląda? Dzięki za każde info. Pozdrawiam
@StolarzPL Oczywiście że sprzedawca powinien zwrócić koszt zwrotu i wysłac ponownie na swój koszt. Jeśli tego nie zrobi napisz, doradzimy. Na razie musisz zapłacić, no chyba że masz zwrot darmowy?
@StolarzPL sprzedawca chyba że masz zakup smarta - lub był to inpost paczkomat to zwrot ( zaznacz reklamacja ) i wysyłasz za darmo 🙂
Mam smarta i zamawialem do paczkomatu, podpowiesz zatem jak fizycznie dokonac tego zwrotu? Co nalezy i jak zrobic?
Jak zrobisz zwrot to sprzedajacy może Ci pomniejszyć zwrot srodków , to nie jest zwrot to reklamacja. A zwrot jak już chcesz robisz tu: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/kupione
No tak ja chce zwrocic przedmiot ale nie po to zeby kase odzyskac tylko po to zeby go zareklamowac i zeby mi przyslali to co zamawialem fizycznie 🙂
To załóż dyskusję tam się wypowiesz i tam się wypowie sprzedajacy, wszystko się wyjaśni jak i kiedy. Dobrze Ci radzę. Tu wszyscy co Ci radzą to sprzedajacy i nie chcą dobrze dla Ciebie tylko dla siebie, ale zrobisz jak uważasz. Także po zwrocie "darmowym" przepada Ci następny jakbyś chcial zrobić powtórnie.
@LEW433 "Tu wszyscy co Ci radzą to sprzedajacy..."
Proszę mnie nie obrażać, dawno nie sprzedawałem więc do sprzedających się nie zaliczam..
Ok przepraszam, ale każdy broni się od dyskusji, a jak jest rozwiązana to nikomu nic złego się dzieje, prawda!
@LEW433 A nie prościej doradzić najpierw kontakt ze sprzedającym > tam łatwiej rozwiązać problem > na dyskusję jest zawsze czas > a dyskusja to tylko problemy > trzeba pilnować czasów odpowiedzi itp.
Ale po co? > ważne jest, żeby namieszać > bez awantury dzień stracony.👿
@LEW433 "Ok przepraszam, ale każdy broni się od dyskusji, a jak jest rozwiązana to nikomu nic złego się dzieje, prawda!" - nieprawda. Dyskusja powinna być ostatecznością, jeśli sprzedawca jest oporny, i nie chce rozwiązać problemu "po dobroci".
Normalny człowiek po prostu dzwoni albo pisze maila do sprzedawcy, i mogę się założyć, że w 99% przypadków załatwia sprawę od ręki (jak to zresztą było i w tym przypadku)
@br. że tak zacytuje: "Proszę mnie nie obrażać, dawno nie sprzedawałem więc do sprzedających się nie zaliczam.."
Czyli juz dosżlo do tego że jeśli ktoś kogoś nazwie sprzedającym to jest obraza :((((
Swiat schodzi na psy :(( ( nie obrażając psów)
@_Likos_ Nie, nie... może nieprecyzyjna wypowiedź z mojej strony, a może nieporozumienie, nadinterpretacja.
Nie o nazwanie sprzedającym się rozchodziło, obraźliwa jest insynuacja że jeśli jestem sprzedającym to na pewno mogę być nieobiektywnym, że wszyscy sprzedający są nieobiektywni, nie piszą prawdy, bronią tylko swoich interesów. Że tak jednak nie jest to ładnie to wytłumaczył w swojej wypowiedzi Mikeza.
Przynajmniej tak chciałem to przekazać, a że wyszło jak wyszło...😳
@LEW433 szanuję Twój wkład w to forum ,ale przestań pisać takie głupoty "Tu wszyscy co Ci radzą to sprzedajacy i nie chcą dobrze dla Ciebie tylko dla siebie"
Jestem zarówno sprzedającym, jak i kupującym i potrafię obiektywnie ocenić sytuacje, a tego typu teksty sugerują, że jestem jakiś ograniczony, albo zaślepiony, więc nie mierz wszystkich swoją miarą. Jak trzeba pomóc to pomagam jednej i drugiej stronie transakcji. Zresztą jaki miałbym interes w tym, żeby czyjś klient został z dwoma prawymi butami ?
@StolarzPL No to przecież zawiadomiłeś sprzedającego o błędzie i że liczysz na wymianę butów. Sprzedający ma dwie opcje albo zwróci ci pieniądze i kupisz ponownie, albo wyśle od razu dobre buty. Obydwa rozwiązania są dobre.
Natomiast jeśli założysz dyskusję sprzedający może mieć ci to za złe i zablokować dalszą sprzedaż. Zdarza się tak.
@StolarzPL Znajdujesz zakup na swojej liście zakupów w Allegro i klikasz "Zwrot" Musisz tam zaznaczyć powód zwrotu - niezgodność z opisem. Po zatwierdzeniu dostaniesz od Allegro kod zwrotu.
Byty pakujesz, na paczce piszesz kod zwrotu (wyraźnie, najlepiej flamastrem) i zanosisz paczkę do paczkomatu. Starą etykietę najlepiej oderwać lub zamazać, żeby nie zmyliła kuriera.
Wszystko.
Sprzedający nie pomniejszy ci zwrotu bo towar jest pełnowartosciowy tylko zaszła pomyłka w zakładce zakupy masz przy tym towarze zgłoś zwrot powinna ci się etykieta wygenerować ktorą umieścisz na opakowaniu i odeślesz w paczkomacie lub na poczcie forme zwrotu sprawdzisz w ofercie co było zazwyczaj to paczkomat
Oczywiście tą sprawę musi załatwić sprzedajacy, nie chce to składaj reklamację na niezgodność z opisem i wysyłasz na własny koszt a sprzedający po rozpatrzeniu reklamacji zwraca Ci koszt odesłania. Masz problemy ze sprzedającym załóż dyskusję, masz tam pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Odsyłasz przesyłasz sprzedawcy zdjęcie kwitu ile poniosłeś za odesłanie i nr konta z żądaniem zwrotu kosztów paczki
Rzetelny sprzedający wyśle Ci nową parę, a kurier wraz z wydaniem nowej paczki powinien od Ciebie odebrać tę z niewłaściwym towarem - robiłem tak kilka razy, kiedy otrzymałem nie ten towar co powinienem (albo wadliwy) i za każdym razem tak było to rozwiązaywane. Za nic nie płaciłem.