anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Towar otwarty - nie używany - sprzedawca nie chce zwrócić pełnej kwoty.

Kuusiuu
#7 Wielbiciel#

Witam,

po zwrocie otwartego, nieużywanego towaru otrzymałem wiadomość od sprzedającego, żebym założył spór, bo on nie zwróci pełnej kwoty. Napisał, że zwróci kwotę X, a resztę dopłaci Allegro. Czy to tak działa? Czy ma na myśli Allegro Protect? 

Pozdrawiam

oznacz moderatorów
39 ODPOWIEDZI 39

Client:123374507
#2 Obserwator#

@mdrogeria Zapomniałem dodać, że to nie moje słowa, tylko pewnego bardzo mądrego i doświadczonego sprzedawcy z Allegro. Jak sądzisz, kto to napisał? 

oznacz moderatorów

Client:123374507
#2 Obserwator#
oznacz moderatorów

drekenzes
#17 Koryfeusz#

@Client:123374507 Opakowanie przy pamięci RAM ma trochę inne znaczenie, bo jak ktoś weźmie pamięć do ręki to może ją uszkodzić ładunkami elektrostatycznymi. RAM jest bardzo na nie podatny. Taką pamięć trzeba później przetestować, a to kosztuje.

Bo opakowanie samo w sobie przy zwrotach może być, nie musi itd, to jest jak podajesz.

_________________________________________________________________
Przed upadkiem idzie pycha; a przed ruiną wyniosłość ducha.
oznacz moderatorów

Client:123374507
#2 Obserwator#
oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:123374507 skoro nie Twoje to po co bez sensu paplasz .

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@Client:123374507  fajnie tyko doczytaj co jest dalej napisane w tym samym wątku :
"możesz obniżyć zwrot środków jeśli uważasz ,że jest słuszny i właściwie go umotywujesz. Pamiętaj o ocenie transakcji i dyskusji i o tym , że allegro zawsze stanie po stronie klienta , a konsekwencje zapewne znasz ."
Wiec wyjaśnione jest że obniżenie wartości zwrotu   (W tym przypadku słuszny bo zmienia się stan zwróconego produktu)  w większości przypadków to negatywny komentarz dyskusja i protect - i pozostaje kwestia czy obniżenie wartości jest warte przebycia tej drogi

oznacz moderatorów

Client:123374507
#2 Obserwator#

@NipponShorty  napisał(a):


Wiec wyjaśnione jest że obniżenie wartości zwrotu   (W tym przypadku słuszny bo zmienia się stan zwróconego produktu)


Co jest "produktem" w ofercie sprzedaży części komputerowej? Część komputerowa, fabryczne opakowanie tej części, a może papier i stretch, w który zapakował to wszystko sprzedawca przed wysyłką?

Naprawdę uważasz, że opakowanie części komputerowej (pewnie kawałek blistra i trochę papieru) jest warte aż 30% wartości całego zamówienia? 

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@Client:123374507  nie ja tak uważam tylko sprzedający który taką wartość potrącił. Nie mam wglądu czym się kierował potrącają taką wartość zwrotu - może wartością rynkową, może wróżbą wróżki - tylko sprzedający to wie.
Nie zmienia to jednak faktu że jest różnica między produktem nowym a produktem po zwrocie/przepakowanym co ma wpływ na cenę końcową i zainteresowanie na rynku.

oznacz moderatorów

Client:123374507
#2 Obserwator#

@NipponShorty  napisał(a):

@Client:123374507  nie ja tak uważam tylko sprzedający którą taką wartość potrącił. Nie mam wglądu czym się kierował potrącają taką wartość zwrotu - może wartością rynkową, może wróżbą wróżki - tylko sprzedajac to wie.


Sprzedawca prawdopodobnie kierował się "poradami prawnymi" z tego forum. Znam paru takich i wiem, że dobrze na tym nie wyszli, IYKWIM 😉


@NipponShorty  napisał(a):

Nie zmienia to jednak faktu że jest różnica między produktem nowym a produktem po zwrocie/przepakowanym co ma wpływ na cenę końcową i zainteresowanie na rynku.


Ta różnica to właśnie koszt prowadzenia działalności gospodarczej polegającej na prowadzeniu sprzedaży wysyłkowej. 

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@Client:123374507 
a UOKIK na to :
"Na konsumencie spoczywa obowiązek sprawowania pieczy nad towarem do czasu jego zwrócenia. Po otrzymaniu produktu może zatem sprawdzić jego charakter, kompletność, cechy czy funkcjonowanie – ale tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą."

oznacz moderatorów

Client:123374507
#2 Obserwator#

@NipponShorty  napisał(a):

 Kupujący ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą za zmniejszenie wartości towaru będące następstwem zachowań, które wykraczają poza niezbędne działania pozwalające na zapoznanie się z rzeczą."


Przypomnij mi, kto w Polsce zajmuje się ustalaniem wysokości odszkodowań i kto decyduje, że odszkodowanie w ogóle komuś się należy? Czy to może jest Pan Sprzedawca?

oznacz moderatorów

NipponShorty
#14 Krzewiciel#

@Client:123374507 "Sprzedawca prawdopodobnie kierował się "poradami prawnymi" z tego forum. Znam paru takich i wiem, że dobrze na tym nie wyszli, IYKWIM "
Myślałem że wiesz skoro opierasz się na prawdopodobieństwach i przypuszczeniach 😉

 

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:123374507 przypomnę ci kto ustala - sąd.  A wiesz jak ustala? Kupujący zakłada sprawę w sądzie właściwym do miejsca zamieszkania sprzedawcy i jedzie na rozprawę. Koszty założenia sprawy / dojazdu / prawnika etc ponosi sam, dopiero jak wygra proces może obciążyć nimi stronę przegraną, a do tego w sądzie cywilnym zgodnie z art 8 kc 

Art. 6. Ciężar dowodu - onus probandi

Dz.U.2023.0.1610 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.

Czyli to kupujący ma udowodnić że wartość rynkowa przedmiotu po zwrocie spadła i o ile powinna spaść, a nie sprzedawca dlaczego tyle a tyle potrącił ze zwrotu. Sprzedawca natomiast może produkt przesłać do producenta by ten produkt przetestował i przepakował i okazać fakturę od producenta za ekspertyzę, wtedy pewnie okaże się że kwota zwrotu będzie za wysoka
oznacz moderatorów

Client:123379459
#7 Wielbiciel#

@az1rael  napisał(a):

@Client:123374507 przypomnę ci kto ustala - sąd.  A wiesz jak ustala? Kupujący zakłada sprawę w sądzie właściwym do miejsca zamieszkania sprzedawcy i jedzie na rozprawę. Koszty założenia sprawy / dojazdu / prawnika etc ponosi sam, dopiero jak wygra proces może obciążyć nimi stronę przegraną, a do tego w sądzie cywilnym zgodnie z art 8 kc 

Art. 6. Ciężar dowodu - onus probandi

Dz.U.2023.0.1610 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.

O, jest nasz forumowy prawnik. Bo na tym forum jesteś prawnikiem, co nie?  Na forum Onetu jesteś lekarzem ginekologiem. A na forum Warhammera pewnie jakimś wojownikiem lvl 9000. LOL!


@az1rael  napisał(a):

 

Art. 6. Ciężar dowodu - onus probandi
Dz.U.2023.0.1610 t.j. - Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny
Ciężar udowodnienia faktu spoczywa na osobie, która z faktu tego wywodzi skutki prawne.

Czyli to kupujący ma udowodnić że wartość rynkowa przedmiotu po zwrocie spadła i o ile powinna spaść, a nie sprzedawca dlaczego tyle a tyle potrącił ze zwrotu. Sprzedawca natomiast może produkt przesłać do producenta by ten produkt przetestował i przepakował i okazać fakturę od producenta za ekspertyzę, wtedy pewnie okaże się że kwota zwrotu będzie za wysoka

 Brednie.

oznacz moderatorów

az1rael
#21 Demiurg#

@Client:123379459 brednią jedną wielką jesteś ty na tym forum @w_kiwi wykop chwast tak ja prosił  2 wiadomości wyżej najlepiej po nim zasól by nie odrósł 

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:123374507 Nie , nie samo opakowanie , element elektroniczny przed wydaniem następnemu klientowi trzeba przetestować bo nie widzi jak w sklepie stacjonarnym co klient z nim wyczyniał , sprzedawca nie musi mieć stosownego sprzętu , aby to zrobić i w takim wypadku musi zlecić wykonanie czynności zewnętrznej firmie , a to kosztuje .

oznacz moderatorów

Client:123374507
#2 Obserwator#

@mdrogeria  napisał(a):

@Client:123374507 Nie , nie samo opakowanie , element elektroniczny przed wydaniem następnemu klientowi trzeba przetestować bo nie widzi jak w sklepie stacjonarnym co klient z nim wyczyniał , sprzedawca nie musi mieć stosownego sprzętu , aby to zrobić i w takim wypadku musi zlecić wykonanie czynności zewnętrznej firmie , a to kosztuje .


I co z tego? Uważasz, że koszt ekspertyzy można potrącić ze zwracanej ceny? Może jeszcze koszt paliwa do służbowego samochodu albo nowe buty dla pracownika, bo sprzęt do zewnętrznej firmy trzeba było jakoś zanieść?

Od jak dawna prowadzisz działalność gospodarczą? Masz księgowego, czy sam to wymyślasz?

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:123374507 tak , cytat z UK ,, klient swoim działaniem nie może narażać przedsiębiorcy na dotatkowe koszty ..... KROPKA !! 

P.S. wymyśl coś logiczniejszego  ,albo opuść to forum  bo jak na razie to co piszesz jest czystą błazenadą 

oznacz moderatorów

Client:123379459
#7 Wielbiciel#

@mdrogeria  napisał(a):

P.S. wymyśl coś logiczniejszego  ,albo opuść to forum 


To forum odwiedzam wyłącznie dla rozrywki. A że teraz ma dyżur ta piękna i mądra moderatorka (mądra co najmniej jak @az1rael 😉), to chyba chwilowo sobie odpuszczę i wrócę później. Tak jakoś po 22.00, kiedy w_kiwi pójdzie już spać.

PS. Ten przecinek, który wstawiłeś przed "albo" powinien być przed "bo".

oznacz moderatorów

mdrogeria
#21 Demiurg#

@Client:123379459 ,, To forum odwiedzam wyłącznie dla rozrywki.,,....  puść bańkę nosem  ,to jedyne co możesz zrobić w kierunku zwiększenia swojej popularności .

oznacz moderatorów