Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Zakupiony przeze mnie przedmiot został odesłany Sprzedawcy zgodnie z przysługującym prawem konsumenta (towar został odpakowany, okazało się że nie spełnia oczekiwań, odesłany w oryginalnym opakowaniu włącznie ze styropianem i kartonem). Wczoraj otrzymałam telefon od Sprzedawcy że towar jest uszkodzony. Najpierw zdecydował się zwrócić cześć środków, później zmienił zdanie i odmówił oddania pieniędzy? Co w takiej sytuacji? Jeśli przesyłka została uszkodzona podczas transportu, a Sprzedawca nie upewnił się przy kurierze, że produkt jest cały (mimo ze wg informacji karton był pognieciony) cała wina spada na Kupującego? Szukałam podobnych tematów jednak nie znalazłam wskazówek pomocnych w opisanej sytuacji.
burzynska93 "Niestety nie zajmuję się przewożeniem i dostarczaniem przesyłek więc chyba nie bardzo".
Sprzedawca tez nie zajmuję się przewożeniem i dostarczaniem przesyłek ale jako nadawca odpowiada za przesyłkę.😶
Pani złe zapakowała przesyłkę w wyniku czego produkt został uszkodzony podczas transportu.
Pani jako nadawca może reklamować uszkodzenie produktu w u przewoźnika .
Jak mam to zrobić skoro odbiorca nie spisał protokołu przy kurierze nawet jeśli wg podanych informacji karton był uszkodzony i widział to już przy przekazywaniu przesyłki?
@burzynska93 Tutaj na forum tego nikt nie rozstrzygnie, a sprzedawcy tu odpisujący zazwyczaj zniechęcają. Nie przejmuj się tym i więcej tu nic nie pisz, bo mogą Cię naprawdę zniechęcić. Po prostu kontynuuj Dyskusję na Allegro lub zrób ten wniosek do POK. Pieniądze otrzymasz. Napisz tu za kilka dni, jaki finał 🙂
Tak zrobię, dzięki! 🙂
burzynska93 "Jak mam to zrobić skoro odbiorca nie spisał protokołu przy kurierze nawet jeśli wg podanych informacji karton był uszkodzony i widział to już przy przekazywaniu przesyłki? "
Odbiorca przesyłki nie ma żadnego obowiązku spisanie protokołu szkody przy kurierze.
@aragil Ja Ci mówię, że nie wierzę temu sprzedawcy. Ty nie zajrzałbyś przy kurierze do uszkodzonego kartonu? Ja bym nie odpuściła.
@WREDZIA-W1 Ja też nie dlatego poleciłem dyskusję. Ale przyznam że interpretacja @xyz96 Jeżeli przedmiot dotrze do Ciebie od sprzedającego uszkodzony to odpowiada za to Sprzedawca, a jeżeli Ty odeślesz przedmiot i Sprzedawca otrzyma uszkodzony to też odpowiada Sprzedawca - do mnie nie trafia.
@pinsplash Do mnie też nie trafia, ale wiesz jaki jest xyz. Nie przepada za sprzedawcami.
@aragil Ja w tym czuję kombinatorstwo sprzedawcy. Skoro @burzynska93 zapakowała dokładnie tak, jak przyszło, to znaczy, że zapakowała raczej dobrze. Gdyby opakowanie było uszkodzone, sprzedawca powinien przy kurierze zajrzeć do środka i sprawdzić.
Było mnóstwo postów na AG kiedy informacja podana przez autora okazało się nie była do końca zgodna z prawda.🤣
U nas otwieranie zwracanych przesyłek są monitorowane😑
@aragil Wiem, ale zdarzy się cwaniak, który sam potrafi zniszczyć towar, byle nie oddać pieniędzy. To też trzeba wziąć pod uwagę.
WREDZIA-W1 "Wiem, ale zdarzy się cwaniak, który sam potrafi zniszczyć towar, byle nie oddać pieniędzy."
Ten cwaniak pewne jest cwaniakem tez kiedy kupuje😃
@burzynska93 Zwrotu kosztów może, co najwyżej, domagać się od Allegro, a nie od Ciebie. Pisz ten wniosek i nic się nie martw 🙂
burzynska93 " Jeśli przesyłka została uszkodzona podczas transportu, a Sprzedawca nie upewnił się przy kurierze, że produkt jest cały (mimo ze wg informacji karton był pognieciony) cała wina spada na Kupującego?"
Za przesyłkę odpowiada nadawca, ty pakowałeś ,ty odpowiadasz.
Tak samo jest kiedy kupujący nie upewnił się przy kurierze, że produkt jest cały cała wina spada na sprzedawcę.
O, już jest sprzedawca i mamy kłody pod nogi kupującego. Niech se odpowiada. Już taki jeden był cwaniak, co chciał oddać 1 zł. Kupujący z POK otrzymał całą kwotę, a cwaniak pewnie ma problem.
"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami" art. 12 ust. 1 pkt 9."
Natomiast lepszego cwaniaka od ciebie trudno znaleźć ,wysłali zwracany produkt do cioci do Berdyczowa i chcą od sprzedawcy pieniędzy.😃
Nie, to ty stajesz zawsze po stronie cwaniaków, którzy po odesłaniu towaru pokazują zdjęcie podobnej zniszczonej rzeczy i chcą oddać 1 zł. Nie macie szans, jest POK.
Był tu nawet taki cwaniak co pisał, że odesłane towary elektroniczne wkłada na chwilę do mikrofalówki i potem oddaje zero, bo towar bez wartości.
"Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami" art. 12 ust. 1 pkt 9."
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem.
Ja to na pamięć znam, ze zrozumieniem. Sposób z mikrofalówką pod to nie podejdzie.
Na ten przepis się powołujesz i nie podważasz, a inne przepisy podważasz. Przypomnieć?
@burzynska93, po przebiegu Dyskusji widzę, że doszliście ze Sprzedającym do porozumienia. Gdybyś miała jeszcze jakieś wątpliwości, daj proszę znać. 🙂