Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odebrałam paczkę w paczkomacie.Niestety dopiero w domu ją otworzyłam i okazało się ,że towar jest uszkodzony.Zaznaczam ,że paczka ,gdy odbierałam z paczkomatu nie budziła żadnych zastrzeżeń bo była zapakowana w foliową torbę inpostu.Uważam ,że towar był źle oznakowany ponieważ to było szklane lusterko,a na opakowaniu nie było żadnych oznaczeń,że to jest szkło.Co teraz mogę zrobic?Odesłać lusterko sprzedawcy jako towar uszkodzony? Czy muszę pisać jakiś protokół?
Tylko ,że uważam ,że towar był źle zapakowany i nie oznakowany jako szkło.Poza tym lusterko na pęknięciach miało widoczne odpryski,których nie było w szczelnej foliowej torebce.Więc do końca tak naprawdę nie wiadomo kto tu był winowajcą.
domagasz się od sprzedawcy wykonania czynności, której nie może wykonać
bo nie może wykupić opcji ostrożnie szkło
a sprzedawca wysłał towar tak zapakowany bo zapewne przeczytał
tego linka
Nie ma specjalnej dodatkowej opcji, aby przesyłka była traktowana jako delikatna. InPost dokłada wszelkich starań, aby przesyłki dostarczane były w nienaruszonym stanie.
https://inpost.pl/pomoc-czy-mozna-wykupic-opcje-nadania-paczki-ostroznie
\
ale co mi tam
ja robię jak opisałem i zawsze składam reklamację jako Kupujący inpostowi w podobnych przpadkach
ty robisz jak sobie w ramce zakreśliłaś
pozdrawiam
Pierwszy raz dostałam uszkodzony towar,dlatego szukam rozwiązania najłatwiejszego dla mnie.Zamawiałam już w ten sposób inne wrażliwe produkty i zawsze na opakowaniu była przynajmniej naklejka "uwaga szkło".Nie wiem czy pomagało to w transporcie,ale przychodziły zawsze całe.Sądzę ,że jeżeli w opcjach zaznaczę,że towar uszkodzony w transporcie ,sprzedający i tak będzie miał prawo domagać się odszkodowania z inpostu.Więc nie widzę tu problemu.
@mariola1610 Ty nie wiesz, gdzie nastąpiło uszkodzenie. Sprzedawca mógł już zapakować towar uszkodzony, mogło też dojść do uszkodzenia w transporcie. Ciebie to nie powinno interesować - po prostu w reklamacji piszesz "Towar uszkodzony", zgodnie z prawdą. Nie możesz przesądzać, gdzie został uszkodzony, bo tego nie wiesz. Nie możesz też badać odłamków, przeprowadzać śledztwa - pisz po prosty - Towar uszkodzony.
Poza tym, gdy napiszesz, że w transporcie, sprzedawca będzie Ci stwarzał problem, będzie Cię być może odsyłał z reklamacją do przewoźnika, choć to on odpowiada za wszelkie wady względem Ciebie.
@xyz96 Pięknie, coraz lepiej 🙂
xyz96 "Nie pisz, że towar uszkodzony w transporcie".
@_HolaOla_ Ile będziecie tolerowali tego szkodnika na AG?
@aragil napisał: "Ile będziecie tolerowali tego szkodnika na AG?"
@xyz96 ma rację - nie ma żadnych dowodów, że towar został uszkodzony w transporcie.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Przedmioty które mogą ulec stłuczeniu powinny być dodatkowo opłacone i oznaczone smart takich dodatkowych opłat nie obejmuje w takich przypadkach lepiej wybrać inną formę dostawy którą też sprzedawca powinien udostępnić.
mariola1610 Jak będziesz robiła kolejne zakupy nie bądź zdzwiona ze jesteś na Czarnej Liście u wielu sprzedawców przez swój wybór jako rozwiązanie postu xyz96 w którym nawołuje się wprost do kłamstwa, gratulacje.
Pamiętaj, karma zawsze wraca😇
Jeszcze kilka takich odpowiedzi i to ja poczuję się winna ,że dostałam uszkodzony towar.....Poza tym Twój post brzmi jak groźba.
@mariola1610 Nie przejmuj się grubiaństwem niektórych odpowiadaczy. Umieszczenie na ich czarnych listach to gwarancja uniknięcia problemów przy ewentualnym zakupie. W ten sposób tylko zyskujesz.
Zrób jak Ci radzi @xyz96 i reklamuj uszkodzony produkt. Należy Ci się wymiana na inny, wolny od wad albo zwrot wszystkich poniesionych wydatków.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!
Piszę to jako Sprzedawca
jako konsument jesteś szczególnie chroniona
a Sprzedawca odpowiada za towar
na allegro zakładasz dyskusję gdyzie
składasz sprzedawcy reklamację, że towar jest niezgodny z umową bo zbity
i żądanie np: prosisz o wymianę na sprawny lub zwrot pieniędzy
odsyłasz go za darmo paczkomatem
i sprzedawca w praktyce nie możliwości odrzucenia takiej reklamacji
bo musi udowodnić że to ty uszkodziłaś przedmiot i że otrzymałaś go sprawnego od przewoźnika
a to jest niemożliwe do udowodnienia - ja sam dzisiaj uznałem reklamację słuchawek
które jak twierdził Kupujący zostały zniszczone podczas transportu
chociaż jestem pewien, że były sprawne - wysyłam mu w poniedziałek nowy egzemplarz
jak sprzedawca zrobi coś niezgodnego z prawem to allegro pomoże
i my na tym forum
Czytając odpowiedzi ,nie trudno zauważyć ,że piszesz jako sprzedawca.Ale teraz postaw się na moim miejscu.Jak sądzisz czy sprzedający uzna moją reklamację ,jeżeli będzie miał taki wybór?Na 100% nie,ponieważ odrzuci reklamację i będzie miał problem z głowy.Nie mam zamiaru nikomu robić tu pod górkę.Szukam rozwiązania jak najbardziej prostego dla mnie.W żadnym poście nie napisałam tak naprawdę w jaki sposób jeszcze to zrobię,a już zaczynam być tu zastraszana czarną listą!Wy pomożecie?Hm,, jak do tej pory to pod moim pytaniem jest więcej odpowiedzi atakujących inne osoby i mnie niż samych rozwiązań problemu.Tak jak napisałam wcześniej.Jeszcze kilka takich postów i chyba zacznę czuć się winna ,że to ja otrzymałam połamany towar.A tak naprawdę nie wiem po czyjej stronie lezy wina,dostawcy czy sprzedającego,bo obie wersje budzą wątpliwości.
@mariola1610 Lepiej nie mogłaś tego ująć. Absolutnie nie czuj się winna i nie daj sobie tego wmówić 🙂
@mariola1610 Pomyśl sama: jaki interes miałby sprzedawca by Ci pakować uszkodzony towar, skoro on sam odpowiada za doręczenie w całości? Po to, by wysyłać ponownie i mnożyć sobie koszty? Czyja wina by nie była, to i tak musi Ci dosłać dobre lusterko lub oddać pieniądze. Może zapakował niedostatecznie dobrze, ale wysłał całe.
@mariola1610 Musisz wiedzieć, że tutaj odpowiadają Ci głównie inni sprzedawcy, dlatego takie odpowiedzi, dlatego powstało to zamieszanie. Ja nie jestem sprzedawcą i zawsze patrzę na problemy transakcyjne kupujących z perspektywy kupującego. Po prostu złóż tę reklamację tak, jak to Ci zostało wczoraj przeze mnie na początku zaproponowane. Nie masz obowiązku składać żadnych reklamacji w InPost, nawet UOKiK zabrania, aby sprzedawca tego wymagał.
Dodam, że sprzedawca odpowiada za wszystkie udostępnione przez siebie rodzaje dostawy, więc kupujący wybierając którąkolwiek, dowolną, nie bierze tym samym odpowiedzialności za przesyłkę na siebie. To przy szkle może być nawet list zwykły udostępniony przez sprzedawcę - za taki list też odpowiada sprzedawca.
Zgadza się w takim przypadku sprzedawca sam powinien przy aukcji z takim przedmiotem usunąć smarta i ustawić odpowiedni cennik dostawy .
Dziękuję za wszystkie głosy w tym wątku i z uwagi na to, że dyskusja jest burzliwa zaznaczam, że każdy na Allegro Gadane ma prawo do swojej opinii i porady, więc to Kupującej, czyli w tym przypadku @mariola1610 zostawiam decyzję, z której porady skorzysta. Bardzo proszę jednak, abyście jako uczestnicy tej rozmowy nie obrażali się wzajemnie, bo tego nie będziemy tutaj akceptować.