Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Odebrałam paczkę w paczkomacie.Niestety dopiero w domu ją otworzyłam i okazało się ,że towar jest uszkodzony.Zaznaczam ,że paczka ,gdy odbierałam z paczkomatu nie budziła żadnych zastrzeżeń bo była zapakowana w foliową torbę inpostu.Uważam ,że towar był źle oznakowany ponieważ to było szklane lusterko,a na opakowaniu nie było żadnych oznaczeń,że to jest szkło.Co teraz mogę zrobic?Odesłać lusterko sprzedawcy jako towar uszkodzony? Czy muszę pisać jakiś protokół?
@mariola1610 Za wady towaru odpowiada sprzedawca - wszystkie wady, te powstałe w transporcie również. Złóż mu pisemną reklamację, zapytaj o adres do odesłania i zażądaj wymiany na jego koszt lub zwrotu wszystkich kosztów. Jeśli będzie jakiś problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej ponownie zgłoś reklamację i poproś tam o pomoc pracownika Allegro.
Jeśli chodzi o protokół, to możesz go sporządzić w InPost, ale absolutnie nie masz takiego obowiązku. Nawet bez protokołu sprzedawca musi przyjąć i rozpatrzyć reklamację.
Uszkodzony towar też chyba mogę odesłać paczkomatem gdy mam wykupiony smart?
@mariola1610 Tak, możesz odesłać paczkomatem, ale wcześniej wyślij sprzedawcy mailem pismo reklamacyjne, napisz tam, że to reklamacja z rękojmi, określ wady i żądaj wymiany lub zwrotu kosztów. Jeśli wypełnisz formularz zwrotu na Allegro i odeślesz bez pisma reklamacyjnego, sprzedawca może to potraktować jako zwykły zwrot bez podania przyczyny i nie odda Ci pieniędzy, ponieważ uzna, że Ty zniszczyłaś przedmiot. Zrób sobie zdjęcia paczki, samego przedmiotu. Do paczki możesz włożyć to samo pismo reklamacyjne.
Gdzie znajdę wzór takiego pisama reklamacyjnego?
@mariola1610 Sprawdź w mailu o zakupie czy nie ma załącznika z takim pismem. Na samym dole strony.
@mariola1610 Nie trzeba wzoru - data, swoje dane, dane sprzedawcy, nazwa towaru, data zakupu, opis wad, żądanie wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów, podpis. Może być nawet odręcznie na zwykłej kartce. Jeśli chcesz wzór, poszukaj w necie, jest tego pełno.
@mariola1610 Wejdź w zakładkę Kupione, pod tą aukcją masz Szczegóły. Kliknij. Na dole strony będzie Zwróć całość lub część zakupów. Kliknij. Tam zaznaczysz powód: Towar uszkodzony w transporcie. Odeślesz za darmo paczkomatem.
No tak,ale wtedy muszę składać też reklamację w inpost?Czy wszystkim zajmuje się sprzedawca?
@mariola1610 Wszystkim się zajmuje sprzedawca, bo to on za wszystko odpowiada.
@mariola1610 Nie składaj reklamacji w InPost, złóż reklamację sprzedawcy, to on odpowiada za wady.
Nie pisz, że towar uszkodzony w transporcie, napisz, że uszkodzony.
@xyz96 dlaczego namawiasz Kupującego do działań na szkodę Sprzedawcy?
@_HolaOla_ czytam tutaj na forum jak
@xyz96 czuje się tutaj szykanowany za swoje wpisy
ale tutaj mamy namawianie użytkownika @mariola1610
by pisała nieprawdę
bo czym jest tekst cyt:
Nie pisz, że towar uszkodzony w transporcie, napisz, że uszkodzony.
W przepisach transportowych , bądź w kodeksie cywilnym są zapisy zobowiązujące Kupującego do pomocy w podobnych sytuacjach Sprzedawcy,
mimo, że ten odpowiada za wysyłkę
@mariola1610 złóż reklamację do inpostu i oczywiście do Sprzedawcy
tu masz linka
https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje
@mariola1610 Sprzedawca jak otrzymałaś uszkodzony towar finalnie zwróci Ci pieniądze
lub wyśle nowy egzemplarz - jak odeślesz mu uszkodzony i to zrobisz za darmo
Masz dwa wyjścia:
- działać jak napisał Ci @xyz96 i pozbawić w praktyce Sprzedawcę
możliwości uzyskania odszkodowania od inpostu za uszkodzenie przesyłki
- jako świadomy swoich praw konsument, nic na tym nie stracić i pomóc
Sprzedawcy w nierównej walce z przewoźnikiem, który zniszczył mu towar
Twój wybór jakim jesteś człowiekiem
@RED Brakło mi wpunktów, bo wykorzystałam limit, ale za ten wpis dałabym Ci ze sto 🙂 BRAWO TY!!!! 🙂
@WREDZIA-W1 ja dałem
@pinsplash Ja muszę poczekać do jutra, ale też dam:)
@WREDZIA-W1 Aja jeszcze mam to dokładam od siebie.
@mwmonety Ja dzisiaj też dołożyłam 🙂
@RED @WREDZIA-W1 @aragil A tutaj wątek w którym markam43 ( xyz) doradził wprost sprzedającemu wbrew jego interesowi ( oraz wbrew regulaminowi allegro) :
@_HolaOla_ pinsplash Było więcej postów gdzie @xyz96 doradzał sprzedającemu wbrew jego interesowi ,czekamy na reakcje góry.
@pinsplash Piszesz o @markam43 , a linkujesz do postu @RED. W dodatku w tamtym temacie @LEW433 napisał dokładnie to samo, co zarzucasz markam43, ale lwa nie krytykujesz.
BTW: Obaj mieli rację i sprzedawca słusznie zrobił słuchając ich rad.
Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!