anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Uszkodzony towar w paczkomacie

mariola1610
#9 Pomysłodawca#

Odebrałam paczkę w paczkomacie.Niestety dopiero w domu ją otworzyłam i okazało się ,że towar jest uszkodzony.Zaznaczam ,że paczka ,gdy odbierałam z paczkomatu nie budziła żadnych zastrzeżeń bo była zapakowana w foliową torbę inpostu.Uważam ,że towar był źle oznakowany ponieważ to było szklane  lusterko,a na opakowaniu nie było żadnych oznaczeń,że to jest szkło.Co teraz mogę zrobic?Odesłać lusterko sprzedawcy jako towar uszkodzony? Czy muszę pisać jakiś protokół?

oznacz moderatorów
38 ODPOWIEDZI 38

xyz96
#21 Demiurg#

@mariola1610 Za wady towaru odpowiada sprzedawca - wszystkie wady, te powstałe w transporcie również. Złóż mu pisemną reklamację, zapytaj o adres do odesłania i zażądaj wymiany na jego koszt lub zwrotu wszystkich kosztów. Jeśli będzie jakiś problem, otwórz Dyskusję; https://allegro.pl/dyskusje/nowa w niej ponownie zgłoś reklamację i poproś tam o pomoc pracownika Allegro.

Jeśli chodzi o protokół, to możesz go sporządzić w InPost, ale absolutnie nie masz takiego obowiązku. Nawet bez protokołu sprzedawca musi przyjąć i rozpatrzyć reklamację.

oznacz moderatorów

mariola1610
#9 Pomysłodawca#

Uszkodzony towar też chyba mogę odesłać paczkomatem gdy mam wykupiony smart?

 

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mariola1610 Tak, możesz odesłać paczkomatem, ale wcześniej wyślij sprzedawcy mailem pismo reklamacyjne, napisz tam, że to reklamacja z rękojmi, określ wady i żądaj wymiany lub zwrotu kosztów. Jeśli wypełnisz formularz zwrotu na Allegro i odeślesz bez pisma reklamacyjnego, sprzedawca może to potraktować jako zwykły zwrot bez podania przyczyny i nie odda Ci pieniędzy, ponieważ uzna, że Ty zniszczyłaś przedmiot. Zrób sobie zdjęcia paczki, samego przedmiotu. Do paczki możesz włożyć to samo pismo reklamacyjne.

oznacz moderatorów

mariola1610
#9 Pomysłodawca#

Gdzie znajdę wzór takiego pisama reklamacyjnego?

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mariola1610 Sprawdź w mailu o zakupie czy nie ma załącznika z takim pismem. Na samym dole strony.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mariola1610 Nie trzeba wzoru - data,  swoje dane, dane sprzedawcy, nazwa towaru, data zakupu, opis wad, żądanie wymiany lub zwrotu wszystkich kosztów, podpis. Może być nawet odręcznie na zwykłej kartce. Jeśli chcesz wzór, poszukaj w necie, jest tego pełno.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mariola1610 Wejdź w zakładkę Kupione, pod tą aukcją masz Szczegóły. Kliknij. Na dole strony będzie Zwróć całość lub część zakupów. Kliknij. Tam zaznaczysz powód: Towar uszkodzony w transporcie. Odeślesz za darmo paczkomatem.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

mariola1610
#9 Pomysłodawca#

No tak,ale wtedy muszę składać też reklamację w inpost?Czy wszystkim zajmuje się sprzedawca?

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mariola1610 Wszystkim się zajmuje sprzedawca, bo to on za wszystko odpowiada.

Ula

Ula
oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@mariola1610 Nie składaj reklamacji w InPost, złóż reklamację sprzedawcy, to on odpowiada za wady.

Nie pisz, że towar uszkodzony w transporcie, napisz, że uszkodzony.

oznacz moderatorów

RED
#21 Demiurg#

@xyz96 dlaczego namawiasz Kupującego do działań na szkodę Sprzedawcy?

@_HolaOla_ czytam tutaj na forum jak

@xyz96 czuje się tutaj szykanowany za swoje wpisy

ale tutaj mamy namawianie użytkownika @mariola1610 

by pisała nieprawdę

bo czym jest tekst cyt:

Nie pisz, że towar uszkodzony w transporcie, napisz, że uszkodzony.

 

W przepisach transportowych , bądź w kodeksie cywilnym są zapisy zobowiązujące Kupującego do pomocy w podobnych sytuacjach Sprzedawcy,

mimo, że ten odpowiada za wysyłkę

@mariola1610 złóż reklamację do inpostu i oczywiście do Sprzedawcy

tu masz linka

https://inpost.pl/kontakt/zloz-reklamacje

 

@mariola1610 Sprzedawca jak otrzymałaś uszkodzony towar finalnie zwróci Ci pieniądze

lub wyśle nowy egzemplarz - jak odeślesz mu uszkodzony i to zrobisz za darmo

 

Masz dwa wyjścia:

- działać jak napisał Ci @xyz96 i pozbawić w praktyce Sprzedawcę

możliwości uzyskania odszkodowania od inpostu za uszkodzenie przesyłki

- jako świadomy swoich praw konsument, nic na tym nie stracić i pomóc

Sprzedawcy w nierównej walce z przewoźnikiem, który zniszczył mu towar

 

Twój wybór jakim jesteś człowiekiem

 

 

 

 

 

 

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@RED Brakło mi wpunktów, bo wykorzystałam limit, ale za ten wpis dałabym Ci ze sto 🙂 BRAWO TY!!!! 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 ja dałem

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@pinsplash Ja muszę poczekać do jutra, ale też dam:)

Ula

Ula
oznacz moderatorów

mwmonety
#21 Demiurg#

@WREDZIA-W1 Aja jeszcze mam to dokładam od siebie.

oznacz moderatorów

WREDZIA-W1
#21 Demiurg#

@mwmonety Ja dzisiaj też dołożyłam 🙂

Ula

Ula
oznacz moderatorów

pinsplash
#21 Demiurg#

@RED @WREDZIA-W1 @aragil  A tutaj wątek w którym markam43 ( xyz) doradził wprost sprzedającemu wbrew jego interesowi ( oraz wbrew regulaminowi allegro) :

https://spolecznosc.allegro.pl/t5/pocz%C4%85tkuj%C4%85cy-sprzedawcy/dyskusja-z-kupuj%C4%85cym-proble...

 

_______
BRÓSLI
oznacz moderatorów

aragil
#15 Entuzjasta#

@_HolaOla_ pinsplash  Było więcej postów gdzie @xyz96  doradzał sprzedającemu wbrew jego interesowi ,czekamy na reakcje góry.

oznacz moderatorów

Client:79179573
#16 Inspirator#

@pinsplash Piszesz o @markam43 , a linkujesz do postu @RED. W dodatku w tamtym temacie @LEW433 napisał dokładnie to samo, co zarzucasz markam43, ale lwa nie krytykujesz. 

BTW: Obaj mieli rację i sprzedawca słusznie zrobił słuchając ich rad.

____________

Ty też masz dość CZARNEJ LISTY KUPUJĄCYCH? Poprzyj pomysł!

oznacz moderatorów