Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
@ko_alka @mr_oma @la_nika @nat_not @_HolaOla_ Witam jestem sprzedawcą i klient ode mnie kupiłem kamerę lecz wystąpił problem z dostawą bo jakby paczka (inpost) gdzieś się zapodziała i inpost nadal prowadzi dochodzenie w tej sprawie a kupujący poprosił o zwrot pieniędzy powinienem zwrócić pieniądze kupującemu czy poczekać aż sprawa z paczką się wyjaśnić?
@jedrzejkruk Kupującemu należy się towar, więc musisz z nim to wyjaśnić, jak zgodzi się zaczekać to OK, nie to musisz szybko rozwiązać problem, zwróć mu środki skoro nie masz towaru.
@jedrzejkruk
W sytuacji gdy przewoźnik uzna przesyłkę za zaginioną (utraconą) albo uszkodzoną, a kupującym był konsument - to masz obowiązek zwrócić pieniądze kupującemu (bo ryzyko zaginięcia lub przypadkowego uszkodzenia przesyłki - w takim przypadku jest po stronie sprzedawcy).
W chwili obecnej - nie mając informacji od przewoźnika o zaginięciu/utraceniu przesyłki - przesyłkę można uznać co najwyżej za opóźnioną.
Jeżeli przesyłka nie odnajdzie się w ciągu kilku dni - to możesz złożyć w InPost dyspozycję (na wypadek gdyby odnalazła się w terminie późniejszym): zwrotu jej do Ciebie, a z Kupującym uzgodnić: wysłać towar ponownie lub zwrócić zapłaconą cenę.
Zgodnie z:
Art. 52 PP
Przesyłkę, która nie nadeszła do miejsca przeznaczenia wskazanego w liście przewozowym w ciągu 30 dni od upływu terminu przewozu, uważa się za utraconą.
A czy ktoś może podesłać informację, w jakiej wysokości przewoźnik InPost zwraca kwotę za zaginiony przedmiot? - przesyłka ubezpieczona - umowa z InPost na przesyłki typu Allegro...