Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
Dokonałem zwrotu w ramach allegro smart przez Pocztę Polską (Pocztex). Posiadam etykietę nadania ze stemplem pocztowym. Paczka została wysłana tak samo zapakowana jak przyszła (t.j. 3 paczki sklejone w jedną).
Zwrot został wykonany poprawnie a tu nagle dostaje maila, że sprzedawca przyznał zwrot za 1/3 towaru. 1/3 pieniędzy jeszcze nie dostałem. Musiałem sam dopytywać o co chodzi. Według sprzedawcy dostał on wyłącznie 1 z 3 części paczek. Dyskusja została otwarta.
Scenariusz 1) Poczta polska zgubiła 2/3 paczki
Scenariusz 2) sprzedawca coś kręci.
Zakładając scenariusz nr 1 jak postąpić by uzyskać zwrot środków, nie uważam, że wina leży po mojej stronie.
Zgłosiłem sprawę do allegro i otworzono reklamację u przewoźnika, próbowałem zgłosić żądanie przez allegro protect w odpowiedzi dostałem informację od allegro, że trzeba czekać na rozwiązanie reklamacji u przewoźnika (poczta polska).
Na forum znalazłem podobny post z odpowiedzią UOKIK . (https://spolecznosc.allegro.pl/t5/dyskusje-kupuj%C4%85cych/zagubiony-zwrot-jak-sobie-poradzili%C5%9B...)
"Szanowny Panie,
Jeżeli z powodu nienależytego wykonania umowy przez przedsiębiorcę poniósł Pan szkodę, to na podstawie art. 471 kodeksu cywilnego (tj. Dz.U.2019, poz. 1145 z późn. zm.) może Pan żądać od przedsiębiorcy naprawienia powstałej szkody.
W Pana sprawie szkodą jest cena za zagubione twory.
Szkodą jest faktycznie poniesiony uszczerbek majątkowy. Konieczne jest jednak, aby udowodnił Pan fakt poniesienia takiej szkody i jej wysokość np. przedkładając paragon za zagubione towary. "
Czy ktoś z was miał sytuację, że prawdopodobnie poczta polska zawaliła ? Jeśli tak, jak to zostało rozwiązane ? Nie ukrywam, że zależy mi na odzyskaniu pieniędzy przed świętami. Czy faktycznie pozostaje czekać na odpowiedź na reklamację przez Pocztę Polska ?
@w_kiwi@ko_alka@la_nika@nat_not@_HolaOla_
@Ramiel92 to że sklejone 3 paczki dotarły do Ciebie to nie znaczy że tak wrócą i jest to poprawnie, przewoźnicy zabraniają sklejania kartonów, a za odesłanie Ty odpowiadasz, sprzedawca postąpił poprawnie oddał za to co dostał, Ty złóż reklamację na poczcie i czekaj na odszkodowanie lub odnalezienie reszty sklejki 🙂 widocznie źle sklepiłeś i się rozpadło 😞
@kostas11 problem polega na tym, że paczka została wysłana tak jak została odebrana. Nawet nie wpadłem na to by przepakować po swojemu. Czyli w takiej sytuacji jedynym wyjściem jest ubieganie się o odszkodowanie z poczty ? Czy jest jakaś realna szansa na odzyskanie środków?
@Ramiel92 ,,problem polega na tym, że paczka została wysłana tak jak została odebrana ,, ,... to nie znaczy ,że do sprzedawcy dotarła w takim stanie jak została nadana , jak pierwotnie spakował sprzedawca moe ma tu najmniejszego znaczenia bo to on odpowaida za prawidłowe dostarczenie produktu do klienta , ale niestety działa to również w drugą stronę ,sprzedawca otrzymałśrodki za to co otrzymałeś a Ty otrzymałeś zwrot za to co dotarło do sprzedawcy .
@Ramiel92 Zakup i zwrot ze Smartem?
@LEW433 Zakup i zwrot ze smartem dokładnie.
Allegro zgłosiło reklamację do poczty polskiej i kazali czekać.
Ja również zgłosiłem reklamację do poczty polskiej o rekompensatę. Niestety nie dołączyłem pełnomocnictwa allegro.
Uważam, że skoro sprzedawca zapakował jak zapakował to raczej automatyczne jest odesłanie tego samego jednak rozumiem argumenty, że to nadawca odpowiada za paczkę.
Pytanie pozostaje otwarte w jaki sposób odzyskać pieniądze za zakup?
To przeczytaj i powalaj się na to w dyskusji, a jak jej nie otworzyłeś to należy otworzyć dyskusję: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa