Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Dokonałem darmowego zwrotu przesyłki przez Pocztę Polską, która zagubiła moja przesyłkę. Sprzedawca polecił złożyć reklamację na poczcie więc tak uczyniłem. Po kilkunastu dniach dostałem odpowiedź, że odrzucają reklamację, bo nadawca nie jestem ja tylko firma Allegro i to oni muszą złożyć reklamację.
Otworzyłem więc spór że sprzedającym i opisałem sytuację, doloczyłem pismo Poczty i poprosiłem by zajęli się sprawą. Coś na początku chcieli zrobić ale na tym się skończyło, teraz nie odpisują nawet na wiadomości w sporze gdzie proszę ich o kontakt i informacje czy złożyli reklamację do Poczty.
Ktoś miał podobną sytuację? Jak poradziliście sobie z problem? Nie wiem już jakie kroki dalej mam podjąć... Pozdrawiam.
@kulki-kulki-pl Ale oprócz tego jest kod kreskowy na etykiecie, a do niego są przypięte w systemie dane zarówno nadawcy, jak i adresata.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
Tak, napisz jak to rozwiązano. Nie możesz być bez towaru i bez pieniędzy, więc jeśli faktycznie sprzedawca nie otrzymał tej paczki, środków raczej nie zwróci, choć w świetle przepisów powinien zwrócić po przedstawieniu dowodu odesłania rzeczy, a wtedy pozostanie Ci POK.
Czyli trzeba zeskanować potwierdzenie, wysłać Sprzedawcy e-mailem i w treści wiadomości skopiować ustawę którą wyżej przytoczyłem i sklep musi zwrócić nalezność.
Moim zdaniem po zwrocie do Klienta Sprzedawca jeżeli przesyłka się nie odnajdzie powinien spróbować zgłosić się do Poczty z regresem dołączając potwierdzenie przelewu zwrotu na konto Klienta, wyciąg z ustawy prawo konsumenckie, potwierdzenie nadania ze stemplem i pełnomocnictwo od Allegro.
@Damiancz18 Swego czasu allegro wysyłało mejla z pełnomocnictwem do złożenia reklamacji allegro smart (gdyż to allegro jest nadawcą takich przesyłek) w formie pliku pdf.
"jestem klientem portalu od kilkunastu lat" - jak już, to użytkownikiem. Klientami allegro są raczej sprzedający, którzy opłacają prowizje.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Czy to chodzi o pełnomocnictwo z zakładki Ustawienia Dostawy -> Reklamacje Dostaw na dole? Właśnie mi się przypomniało, że coś takiego jest.
@DarkStoorM Tak, dokładnie to samo rozsyłali mejlowo w styczniu tego roku.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere zawsze można sobie pobrać pełnomocnictwo stąd
https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/ustawienia-dostawy
Mnie ciekawi tutaj aspekt prawny i odpowiedzialność sprzedawcy. Z jednej strony mamy chory zapis o tym, że aby sprzedawca zwrócił kasę wystarczy wysłać mu potwierdzenie nadania, ale z drugiej, jakby nie było, sprzedawca towaru nie ma i jeśli Poczta nie odnajdzie paczki, nie będzie go miał. Więc na podstawie czego ma zwrócić kasę?
Tym bardziej, że jeśli PP uzna reklamację, to odszkodowanie dostanie KUPUJĄCY, będący de facto tutaj nadawcą. Więc co, ma dostać zwrot kasy i jeszcze cieszyć się odszkodowaniem?
Bardzo ciekawy przypadek i ciekawe co by UOKiK powiedział na to. Choć WYDAJE MI SIĘ, że w tej sytuacji, sprzedawca miałby prawo wstrzymać się z wypłaceniem kasy za zwrot.
@Damiancz18 a może zadzwoń z ciekawości do UOKiK i zapytaj o tą sytuację? Rzuciłbyś tutaj info jak to wygląda. Przydałoby się nam na przyszłość. Oni tam niestety sprzedawcom nie udzielają informacji, co jak widać też jest **piiip**yczne bo nie każda taka porada miałaby na celu szkodzenie klientowi, a wręcz odwrotnie.
@konto zamknięte Fakt, ale tak rzadko tam zaglądam, że o tym zapomniałem.
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@konto zamknięte Napisałem do UOKiK i otrzymałem taka odpowiedź:
Szanowny Panie,
Jeżeli z powodu nienależytego wykonania umowy przez przedsiębiorcę poniósł Pan szkodę, to na podstawie art. 471 kodeksu cywilnego (tj. Dz.U.2019, poz. 1145 z późn. zm.) może Pan żądać od przedsiębiorcy naprawienia powstałej szkody.
W Pana sprawie szkodą jest cena za zagubione twory.
Szkodą jest faktycznie poniesiony uszczerbek majątkowy. Konieczne jest jednak, aby udowodnił Pan fakt poniesienia takiej szkody i jej wysokość np. przedkładając paragon za zagubione towary.
@_HolaOla_ - Nadal nikt z allegro się do mnie nie odezwał.
@Damiancz18 czyli tak jak podejrzewałem. Sprzedawca może się tutaj wstrzymać ze zwrotem kasy.
UOKiK chociaż logicznie podszedł do takiej sytuacji.
Dzięki, że wstawiłeś tutaj tą informację 👍
@Damiancz18 Poprosiłam już właściwy zespół o kontakt z Tobą w tej sprawie tej reklamiacji. Gdybyś do jutra nie otrzymał od nas wiadomości, napisz proszę tutaj ponownie.
@_HolaOla_ Po ostatniej interwencji z Twojej strony otrzymałem tylko informacje w sporze ze sprzedawcą, że w najbliższym czasie ktoś się odezwie i na tym się zakończyło. Czekam w takim razie i jak nikt się nie odezwie to muszę wystosować odpowiednie pismo, bo innego wyjścia nie ma chyba...
@Damiancz18 Bardzo, bardzo Cię przepraszam ze tę sytuację, Działam już w Twojej sprawie, abyś otrzymał od nas aktualizację jeśli chodzi o status Twojego zgłoszenia, ale proszę Cię jeszcze o trochę cierpliwości.