Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam.
Dokonałem darmowego zwrotu przesyłki przez Pocztę Polską, która zagubiła moja przesyłkę. Sprzedawca polecił złożyć reklamację na poczcie więc tak uczyniłem. Po kilkunastu dniach dostałem odpowiedź, że odrzucają reklamację, bo nadawca nie jestem ja tylko firma Allegro i to oni muszą złożyć reklamację.
Otworzyłem więc spór że sprzedającym i opisałem sytuację, doloczyłem pismo Poczty i poprosiłem by zajęli się sprawą. Coś na początku chcieli zrobić ale na tym się skończyło, teraz nie odpisują nawet na wiadomości w sporze gdzie proszę ich o kontakt i informacje czy złożyli reklamację do Poczty.
Ktoś miał podobną sytuację? Jak poradziliście sobie z problem? Nie wiem już jakie kroki dalej mam podjąć... Pozdrawiam.
@Damiancz18 Wiem ze kiedyś można było dostać pismo od allegro, które na Ciebie ceduje prawa do reklamacji. Poproś ich o to! I nie zamykaj dyskusji!
@Damiancz18 Zostaw ten spór i jeśli minęło 14 dni od zakupu wypełnij wniosek o zwrot wpłaty z POK;
https://allegro.pl/program-ochrony-kupujacych/wybor-zamowienia
Nie masz towaru i pieniędzy, masz dowód odesłania paczki, powinieneś otrzymać rekompensatę bez zgłaszania sprawy na policję. Allegro gwarantuje bezpieczne zakupy. Jeśli otrzymasz odpowiedź odmowną, napisz tu ponownie.
@xyz96 No i co dalej, jak wypełni wniosek z POK ?
@pinsplash Normalnie, zaznaczy "nie otrzymałem towaru" i dokładnie opisze sytuację. Być może po wysłaniu wniosku nagle okaże się, że sprzedawca jednak otrzymał przesyłkę.
@xyz96 Zwrot to chyba musi mieć jakiś numer nadania, można tak sobie go otrzymać i udawać Greka?
@Kaliope_Brzeg A to kupujący odsyłający towar przez formularz zwrotu na Allegro nie ma żadnego śladu po nadaniu przesyłki zwrotnej?? Moim zdaniem ma.
@xyz96 Otóż to ! Skoro ma to widzi, że gdzieś utknęła po drodze i nie wiem skąd u Ciebie podejrzenie, że sprzedawca ją skitrał i cicho siedzi ? 🙂
Swoją drogą ciekawe jak to jest, nigdy takiego zwrotu pocztowego nie miałam. @Damiancz18 możesz jakoś śledzić nadaną przesyłkę?
@Kaliope_Brzeg Nie o to chodzi. Aby skorzystać z POK w takiej sytuacji kupujący musi mieć potwierdzenie odesłania towaru. Ja nie wiem, co on tam widzi i czy to informacja zgodna ze stanem faktycznym, dlatego piszę, że być może ta przesyłka została jednak odebrana przez sprzedawcę.
@Kaliope_Brzeg Tak przy zwrocie można śledzić przesyłkę. Niestety już jest niewidoczna, znika ta opcja z serwera PP chyba po ok. 3 mies od nadania.
@Damiancz18 Wtedy na stronie https://emonitoring.poczta-polska.pl/ klikasz "szukaj" przy "b) Szukaj przesyłki o podanym numerze w dłuższym okresie (9 miesięcy)"😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Damiancz18 dlaczego założyłeś dyskusję sprzedawcy? Czy on w jakiś sposób zawinił? NIE.
W tej sprawie powinieneś się kontaktować z Allegro. Jest czat, formularz kontaktowy itp. Wystarczy sobie kliknąć tutaj https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/ustawienia-dostawy
Masz tam pełnomocnictwo Allegro. Wystarczy to załączyć do reklamacji. Nawet teraz, możesz złożyć odwołanie, uzupełniając je o ten dokument.
Ta sytuacja to tylko sprawa między Tobą, a Allegro i przewoźnikiem. Sprzedawca nie jest tu niczemu winien więc daj mu spokój w dyskusji.
Założyłem dyskusje sprzedawcy żeby wyjaśnić sytuację. Czy założenie dyskusji to od razu obwinianie czy nękanie? Zostało to stworzone do wyjaśniania spornych sytuacji. Wysłałem zwrot, sprzedawca przez ponad miesiąc nie oddawał pieniędzy więc założyłem dyskusje bo inaczej ciężko było się skontaktować z nim. Jak się okazało nie wrócił pieniędzy bo nie otrzymał paczki i najzwyczajniej w świecie to rozumiem. Chodzi mi tylko o brak reakcji że strony Allegro, nikt się że mną nie kontaktuję, niby dwa razy pisali ze ktoś się zajmie moja sprawa a dalej wszystko stoi w miejscu. Wystarczyła informacje ze mam dołączyć do odwołania jakieś pismo od nich i tyle, skąd ja jako kupujący mam to wiedzieć? Po prostu liczyłem na pomoc z ich strony zwłaszcza że jestem klientem portalu od kilkunastu lat i mam wiele transakcji za sobą i na moje nieszczęście albo i szczęście jedna z takim problemem.
@Damiancz18 Zapewniam Cię, że działamy w Twojej sprawie i zgodnie z informacją, którą otrzymałeś w dyskusji, nasz pracownik wkrótce się z Tobą skontaktuje i przekaże Ci dalsze kroki postępowania w tej sytuacji.
@konto zamknięte Autor wątku rozpoczął dyskusję, bo zgodnie z zasadami, miał do tego prawo. Nie znasz szczegółów dotyczących transakcji,a @Damiancz18 wyjaśnił, że chce wyjaśnić zaistniałą sytuację, więc Twoje uwagi są tutaj zbędne.
@_HolaOla_ rozpoczął dyskusję ZE SPRZEDAWCĄ. Więc pytam się, co takiego zrobił sprzedawca i czemu jest winien, że w tej sytuacji ma otwieraną dyskusję i musi jeszcze pilnować terminowych odpowiedzi??????????????????? Przestańcie tak na nas naciskać z tymi cholernymi cyferkami to nie będziemy się złościć w takich sytuacjach (choć ona mnie nie dotyczy, ale widzę, że jest totalnie absurdalna).
Klient ma problem z przewoźnikiem i Allegro i takie sytuacje powinny być wyjaśniane z Wami, a nie ze sprzedawcą. Jest od tego czat i formularz kontaktowy.
Dla przykładu, mi wczoraj klient założył dyskusję aby zapytać na jaki numer konta dostanie zwrot pieniędzy po zwrocie bo on nie wie i nie pamięta z jakiego płacił. Noż ręce opadają normalnie. Zróbcie do cholery dla takich przypadków jakąś informację czcionką 72 albo większą, że dyskusja dotyczy PROBLEMÓW ze sprzedawcami, a nie pytań np. do Allegro.
@Damiancz18 Poprosiłam już naszego pracownika o zabranie głosu w tej dyskusji, dlatego poczekaj proszę na tę wiadomość.
Ustawa o prawach konsumenta:
Art. 32. 1. Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy.
2. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
3. Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili
otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej
odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Skoro paczka do sklepu nie wróciła, to Sprzedawca wstrzymał się ze zwrotem na podstawie ust. 3 art 32 tej ustawy. Umowa została zrealizowana poprawnie, ponieważ kupujący otrzymał zamówienie. Teraz to jest tylko sprawa między Kupującym a Pocztą. Jeżeli paczka się odnajdzie i wróci do Sprzedawcy, bądź Kupujący przesłał skan potwierdzenia nadania ze stemplem pocztowym, sklep powinien niezwłocznie zwrócić należność, jeśli jednak nie ma potwierdzenia, a paczka nie odnajdzie się nigdy, roszczenie należy skierować do Poczty. Jeżeli Sprzedawca będzie w tej sytuacji obciążony zwrotem na rzecz Allegro z POK bez potwierdzenia nadania, to będzie trochę kuriozalne.
@_HolaOla_ Dziekuję za interwencję. Czekam na kontak w takiej sytuacji.
Co do reszty - mam potwierdzenie zwrotu ze stemplem pocztowym i widnieje tam jako nadawca lecz już nie jako płatnik.
Żeby było śmiesznie dodam, że poczta zgubiła przesyłkę o wymiarze ok. 1m x 0,5m 🙂
Dam znać co dalej wyniknie z tej sytuacji.
@Damiancz18 Jeżeli jesteś w stanie podać im wygląd paczki, to przynajmniej ze względu na gabaryt powinni ją odnaleźć, a jest wysoce prawdopodobne to, że zerwał im się list i paczka leży teraz na magazynie paczek niedoręczalnych w Koluszkach.
Nie wiem tylko czy można im zlecić odnalezienie paczki w tej sytuacji, bo pewnie Allegro powinno to zrobić. Ja bym próbował dzwonić na pocztę w Koluszkach, może coś doradzą, warto spróbować 😄
Jeżeli na paczce była ta etykieta żółto-niebieska wypisywana ręcznie, to jeżeli nie zbyt mocno dociskamy długopis wpisując dane, dolna strona, która pozostaje na paczce może być nieczytelna, przez co faktycznie paczka może leżeć gdzieś w centralnej sortowni.