anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zagubiony zwrot - jak sobie poradziliście z problem?

Damiancz18
#8 Zapaleniec#

Witam. 

Dokonałem darmowego zwrotu przesyłki przez Pocztę Polską, która zagubiła moja przesyłkę. Sprzedawca polecił złożyć reklamację na poczcie więc tak uczyniłem. Po kilkunastu dniach dostałem odpowiedź, że odrzucają reklamację, bo nadawca nie jestem ja tylko firma Allegro i to oni muszą złożyć reklamację.

Otworzyłem więc spór że sprzedającym i opisałem sytuację, doloczyłem pismo Poczty i poprosiłem by zajęli się sprawą. Coś na początku chcieli zrobić ale na tym się skończyło, teraz nie odpisują nawet na wiadomości w sporze gdzie proszę ich o kontakt i informacje czy złożyli reklamację do Poczty. 

Ktoś miał podobną sytuację? Jak poradziliście sobie z problem? Nie wiem już jakie kroki dalej mam podjąć... Pozdrawiam. 

oznacz moderatorów
32 ODPOWIEDZI 32

Knowhere
#21 Demiurg#

@kulki-kulki-pl Ale oprócz tego jest kod kreskowy na etykiecie, a do niego są przypięte w systemie dane zarówno nadawcy, jak i adresata.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

Tak, napisz jak to rozwiązano. Nie możesz być bez towaru i bez pieniędzy, więc jeśli faktycznie sprzedawca nie otrzymał tej paczki, środków raczej nie zwróci, choć w świetle przepisów powinien zwrócić po przedstawieniu dowodu odesłania rzeczy, a wtedy pozostanie Ci POK.

oznacz moderatorów

kulki-kulki-pl
#9 Pomysłodawca#

Czyli trzeba zeskanować potwierdzenie, wysłać Sprzedawcy e-mailem i w treści wiadomości skopiować ustawę którą wyżej przytoczyłem i sklep musi zwrócić nalezność.

Moim zdaniem po zwrocie do Klienta Sprzedawca jeżeli przesyłka się nie odnajdzie powinien spróbować zgłosić się do Poczty z regresem dołączając potwierdzenie przelewu zwrotu na konto Klienta, wyciąg z ustawy prawo konsumenckie, potwierdzenie nadania ze stemplem i pełnomocnictwo od Allegro.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@Damiancz18 Swego czasu allegro wysyłało mejla z pełnomocnictwem do złożenia reklamacji allegro smart (gdyż to allegro jest nadawcą takich przesyłek) w formie pliku pdf.

"jestem klientem portalu od kilkunastu lat" - jak już, to użytkownikiem. Klientami allegro są raczej sprzedający, którzy opłacają prowizje.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

DarkStoorM
#17 Koryfeusz#

@Knowhere  Czy to chodzi o pełnomocnictwo z zakładki Ustawienia Dostawy -> Reklamacje Dostaw  na dole? Właśnie mi się przypomniało, że coś takiego jest.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@DarkStoorM Tak, dokładnie to samo rozsyłali mejlowo w styczniu tego roku.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Knowhere zawsze można sobie pobrać pełnomocnictwo stąd

https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/ustawienia-dostawy

 

Mnie ciekawi tutaj aspekt prawny i odpowiedzialność sprzedawcy. Z jednej strony mamy chory zapis o tym, że aby sprzedawca zwrócił kasę wystarczy wysłać mu potwierdzenie nadania, ale z drugiej, jakby nie było, sprzedawca towaru nie ma i jeśli Poczta nie odnajdzie paczki, nie będzie go miał. Więc na podstawie czego ma zwrócić kasę?

Tym bardziej, że jeśli PP uzna reklamację, to odszkodowanie dostanie KUPUJĄCY, będący de facto tutaj nadawcą. Więc co, ma dostać zwrot kasy i jeszcze cieszyć się odszkodowaniem?

Bardzo ciekawy przypadek i ciekawe co by UOKiK powiedział na to. Choć WYDAJE MI SIĘ, że w tej sytuacji, sprzedawca miałby prawo wstrzymać się z wypłaceniem kasy za zwrot.

@Damiancz18 a może zadzwoń z ciekawości do UOKiK i zapytaj o tą sytuację? Rzuciłbyś tutaj info jak to wygląda. Przydałoby się nam na przyszłość. Oni tam niestety sprzedawcom nie udzielają informacji, co jak widać też jest **piiip**yczne bo nie każda taka porada miałaby na celu szkodzenie klientowi, a wręcz odwrotnie.

oznacz moderatorów

Knowhere
#21 Demiurg#

@konto zamknięte Fakt, ale tak rzadko tam zaglądam, że o tym zapomniałem.

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów

Damiancz18
#8 Zapaleniec#

@konto zamknięte  Napisałem do UOKiK i otrzymałem taka odpowiedź:

Szanowny Panie,

niestety, ale jeśli towar nie został doręczony sprzedawcy to ten ma prawo wstrzymać się z płatnością - zwrotem pieniędzy. Pan natomiast powinien kierować roszczenia do Allegro - jak rozumiem nadał Pan paczkę w ramach Allegro Smart. 

Jeżeli z powodu nienależytego wykonania umowy przez przedsiębiorcę poniósł Pan szkodę, to na podstawie art. 471 kodeksu cywilnego (tj. Dz.U.2019, poz. 1145 z późn. zm.) może Pan żądać od przedsiębiorcy naprawienia powstałej szkody. 

Pana sprawie szkodą jest cena za zagubione twory.

 

Szkodą jest faktycznie poniesiony uszczerbek majątkowy. Konieczne jest jednak, aby udowodnił Pan fakt poniesienia takiej szkody i jej wysokość np. przedkładając paragon za zagubione towary. 

@_HolaOla_ - Nadal nikt z allegro się do mnie nie odezwał. 

 

 

oznacz moderatorów

konto zamknięte
Nie dotyczy

@Damiancz18 czyli tak jak podejrzewałem. Sprzedawca może się tutaj wstrzymać ze zwrotem kasy.

UOKiK chociaż logicznie podszedł do takiej sytuacji.

Dzięki, że wstawiłeś tutaj tą informację 👍

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Damiancz18 Poprosiłam już właściwy zespół o kontakt z Tobą w tej sprawie tej reklamiacji. Gdybyś do jutra nie otrzymał od nas wiadomości, napisz proszę tutaj ponownie. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów

Damiancz18
#8 Zapaleniec#

@_HolaOla_  Po ostatniej interwencji z Twojej strony otrzymałem tylko informacje w sporze ze sprzedawcą, że w najbliższym czasie ktoś się odezwie i na tym się zakończyło. Czekam w takim razie i jak nikt się nie odezwie to muszę wystosować odpowiednie pismo, bo innego wyjścia nie ma chyba... 

oznacz moderatorów

_HolaOla_
Moderatorka
Moderatorka

@Damiancz18 Bardzo, bardzo Cię przepraszam ze tę sytuację, Działam już w Twojej sprawie, abyś otrzymał od nas aktualizację jeśli chodzi o status Twojego zgłoszenia, ale proszę Cię jeszcze o trochę cierpliwości. 

   Ola
   Moderatorka

_____________
Jeżeli czyjaś odpowiedź rozwiązała Twój problem, wybierz To jest rozwiązanie! 🙂
oznacz moderatorów