anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zagubiony zwrot przez Pocztę Polską

ulagran
#8 Zapaleniec

@Syrena_zT@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@nat_not@_HolaOla_ 

Dzień dobry, zwróciłam rolety przez zwrot Allegro i wybrałam przewoźnika jako pocztę Polską. Od 2 miesiecy status przesyłki jest na jakimś punkcie przeladunkowym w Lublinie. Złożyłam reklamacje o zagubienie przesyłki (tak mi poradzili w biurze obsługi klienta poczty) i w końcu dostałam informację, że to Allegro jest stroną i to Allegro musi złożyć reklamację. Proszę o wsparcie w tym temacie, bo zagubiono przesyłkę o wartości 1000 zł i nie mogę dostać zwrotu dopóki sprzedający nie otrzyma zwróconego towaru.

oznacz moderatorów
9 ODPOWIEDZI 9

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@ulagran Prześlij mi, proszę, numer zamówienia i przesyłki zwrotnej.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ulagran
#8 Zapaleniec

@natgnat  dzięki za odzew 🙂


45d39e30-5d87-11f0-9f4e-15e54bd5b767

7Z88/2025

oznacz moderatorów

nat_not
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@ulagran Konsultuję tę sprawę. Gdy dostanę odpowiedź, odezwę się ponownie.

   Natalia
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ulagran
#8 Zapaleniec

Dzień dobry. Miesiąc temu dostałam maila, że złożono w mojej sprawie reklamację 54520316. Minęło ponad 30 dni i nie mam żadnej informacji zwrotnej. Mogę prosić o informację na jakim etapie jest sprawa?  

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@ulagran

Zgłosiłeś skodę z ubezpieczenia przesyłki? Robi się to osobno od reklamacji.

A i Poczta Polska wypłaca odszkodowanie do 100 zł. Nie pośredniczą także w procesie uzyskania odszkodowania z ubezpieczenia przesyłki.

 

Ubezpieczycielem przesyłek w Poczcie Polskiej jest firma Agro-Ubezpieczenia. Najlepiej skontaktuj się z nimi pod adresem email pocztex@agroubezpieczenia.pl

Ważna. Ubezpieczyciel rozpatruje sprawę niezależne od reklamacji w Poczcie Polskiej. 

 

oznacz moderatorów

ulagran
#8 Zapaleniec

Nic nie zgłaszałam, pierwsze słyszę o takim rozwiązaniu. Póki co zgłosiłam reklamację do poczty polskiej i mi ją anulowali, że niby nie jestem stroną. Więc napisałam tutaj i wreszcie allegro się zainteresowało, założyli reklamacje i od miesiąca nie ma z nimi kontaktu.

czy ktoś z moderatorów może potwierdzić, że powinnam zgłosić to do tego Agro ubezpieczenia i czy to powinnam być ja czy ktoś z Allegro?

 

@nat_not 

oznacz moderatorów

N_Nitka28
Moderatorka Allegro Gadane
Moderatorka Allegro Gadane

@ulagran Przepraszam Cię za tak długi czas oczekiwania. Przyspieszyłam Twoją sprawę. 

   Nicol
   Moderatorka
oznacz moderatorów

ulagran
#8 Zapaleniec

@N_Nitka28 Dziękuję za pomoc, po Pani interwencji dostałam informację o uznanej reklamacji. Czy mogę prosić Panią o informację w jakiej kwocie zostanie zrobionyzwrot, bo nie było tego w wiadomości? Zależy mi na pełnej kwocie, którą zapłaciłam za przesyłkę.

Zależy mi także na jakimś mailu lub piśmie potwierdzającym decyzję poczty polskiej Żeby przyspieszyć rozpatrzenie sprawy u ubezpieczyciela, bo rzeczywiście przesyłka była ubezpieczona i mogę ubiegać się o wypłacenie odszkodowania.

oznacz moderatorów

pecela
#20 Guru ⭐⭐

@ulagran

W przypadku ubezpieczenia przesyłki zawsze tak było. W przypadku zadeklarowania wartości szkodę zgłasza się do Poczty Polskiej, a w przypadku ubezpieczenia do Agro-Ubezpieczeń. Do tego deklaracja wartości i ubezpieczenie, to dwie wzajemnie się wykluczające opcje dodatkowe.

A jeżeli chodzi o reklamację z tytułu zaginięcia przesyłki i zgłoszenie szkody do ubezpieczyciela, to jest to od siebie niezależne. Decyzja reklamacyjna PP, nie wpływa na decyzję ubezpieczyciela (ten wydaje niezależną decyzję).

Co najważniejsze, ewentualnie odrzucenie reklamacji przez PP, nie powoduje odrzucenia wniosku przez ubezpieczyciela. Bardzo często w takich przypadkach, wypłacane jest odszkodowanie.

Bardzo ważny jest szybki kontakt z ubezpieczycielem. Po 7 dniach od ciebie uzyskania informacji o szkodzie, OWU zastrzega możliwość obniżenia odszkodowania.

A i zgłaszasz wszelkie poniesione w związku z zaginięciem przesyłki koszty. Oczywiście trzeba je udokumentować.

Ps. To czy przesyłka była ubezpieczona czy miała zadeklarowaną wartość sprawdzisz np przez emonitoring (śledzenie przesyłek). Będzie tam stosowna informacja. 

oznacz moderatorów