Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam, kupiłam kilka dni temu laptopa na allegrolokalnie. Przed chwilą odebrałam paczkę z paczkomatu i okazało się, że został on luzem wrzucony razem z zasilaczem do dużego pudła. Dwie warstwy folii bąbelkowej w której był owinięty laptop na nic się nie zdały (piszę to z oczywiście z przekąsem) i finał jest taki, że ekran jest wylany.
Generalnie nie miało to szans dojść w całości.
Mam zdjęcia po otwarciu jak to wyglądało zapakowane w środku, zaraz po odpaleniu laptopa itd.
Rozpoczęłam dyskusje ze sprzedającym, sprawę opisałam, załączyłam zdjęcia i zażądałam podania danych do odesłania laptopa i zwrotu pieniędzy.
Co jeszcze mogę zrobić? Złożyć reklamację w inpost ? Laptop był tak zapakowany, że tutaj raczej nie ma mowy o jakichś podstawach do roszczenia czegokolwiek bo sprzęt był wrzucony luzem do pudła razem z zasilaczem i tyle.
Co w przypadku odmowy zwrotu pieniędzy przez sprzedającego? Reklamacja z tytułu rękojmi? POK? Jakie inne kroki mogę podjąć?.
Myślę, że może kogoś zainteresuje jak sprawa się będzie rozwijać jeżeli ma podobny problem i szuka rozwiązania.
Dziękuje.
Reklamację należy złożyć ,ale tu wina z tego co piszesz jest po stronie sprzedawcy . Wystawiając takie urządzenie jak laptop powinien go solidnie zabezpieczyć lub ustalić wyższy koszt przesyłki uwzględniający zabezpieczenia . Składaj reklamacje ,a jak to nic nie da to wniosek do AP.
@kolekcjoner608 reklamacja już została odrzucona a ja posądzona o to, że podmieniłam laptopa, matrycę a tak w ogóle to nie ma takiej możliwości i mam mu wskazać jak do tego doszło i temu podobne. Ręce opadają. Wrzucił luzem laptopa do pudla jak szrot i teraz ja mam mu udowadniać kto, jak i gdzie i czym go uszkodził.
Należy przy takiej dostawie odbiorze zaraz wezwać kuriera spisać protokół i złożyć reklamację, przewoźnik odpisze ze źle zapakowany i masz podstawę do tego że to wina sprzedającego. Ale prowadź dyskusję, proś pracownika Allegro o pomoc i po 14dniach odznacz dyskusje jako nierozwiązana.
@LEW433 tak właśnie zrobiłam i złożyłam protokół szkody na stronie inpost, załączyłam zdjęcia itd, dostałam informację, że przyjęli oraz sam protokół w pdf. Mam teraz jeszcze złożyć reklamację? czy poczekać na to co odpiszą ws. tego protokołu? Z góry dziękuje za pomoc.
@obywatelpeel Tak masz protokół, złóż reklamację.
@LEW433 reklamacja złożona, dostałam takie info w dyskusji od allegro:
"W przypadku sprzedawcy niebędącego przedsiębiorcą kwestia odpowiedzialności za przesyłkę nie jest jednoznaczna.„Przejście niebezpieczeństwa” następujące z chwilą wydania przesyłki przewoźnikowi zwalnia sprzedawcę od odpowiedzialności. Jeśli uszkodzenie przesyłki powstało w transporcie, kupujący może domagać się odszkodowania tylko od przewoźnika. Oczywiście sprzedawca nadal jest odpowiedzialny za stan rzeczy w momencie wydania, ale to kupujący musiałby udowodnić, że uszkodzenie powstało przez wysyłką towaru, jeśli chciałby odszkodowania od sprzedawcy. "
Nie rozumiem. Paczka nie została zabezpieczona przez sprzedającego, laptop latał w środku po całym pudle więc się uszkodził, mam dokumentację fotograficzną jak to zostało zapakowane. Brak uszkodzeń zewn. samego pudła. Nie wiem jak mam to rozumieć, komu i co udowadniać skoro to nie na mnie spoczywa zabezpieczenie paczki przed wysyłką. POK takie przypadki objemuje? co mam zrobić jak już dostanę odpowiedź w sprawie reklamacji? pozdr.
@obywatelpeel Właśnie dlatego miałaś złożyć reklamacje u przewoźnika, i jeżeli odpisze że to wina sprzedającego że źle zapakował> masz dowód.
ok, rozumiem, dzięki.
@obywatelpeel Chodzi o to, że niezależnie od sposobu pakowania niebezpieczeństwo uszkodzenia paczki i towaru przechodzi na kupującego z momentem jej nadania.
Czysto teoretycznie tak zapakowany laptop mógłby dotrzeć bez żadnych uszkodzeń i wtedy problemu nie ma niezależnie od tego jak dobrze lub jak niedbale był zabezpieczony.
Jeśli natomiast sprzęt uległ uszkodzeniu w transporcie musisz spisać protokół szkody i złożyć reklamację do przewoźnika a ten oceni czy towar był zabezpieczony dostatecznie dobrze czy też nie.
Jeśli przewoźnik stwierdzi, że do uszkodzenia doszło w wyniku złego zabezpieczenia przesyłki to wtedy zgłaszasz się do sprzedającego z żądaniem zwrotu środków.
dzięki za pomoc
@obywatelpeel przed chwilą sprzedający wypowiedział się w dyskusji, więc sprawdź proszę swoją skrzynkę mailową.
Tak, sprawdziłam, oczywiście do niczego się nie poczuwa, winą obarcza mnie za wszystko, łącznie z tym, że podmieniłam laptopa, przecież to nawet nie jest śmieszne. Reklamacje z góry odrzuca, mogę tutaj wkleić to co odpisał (bez żadnych danych) bo oczy przecieram ze zdziwienia to co tam wypisuje. Co w takimi razie mam teraz zrobić ?
Dziękuje.
@obywatelpeel poprosiłam już o wypowiedź naszego pracownika w Waszej dyskusji, który poinformuje Cię co powinieneś zrobić dalej w tej sytuacji.
@obywatelpeel po pierwsze protokół szkody masz na to 7 dni od odbioru o ile uszkodzeń nie było widać z zewnątrz paczki, bo bez protokołu można domniemać że to Ty uszkodziłeś już po odbiorze, potem składasz reklamację u przewoźnika Ty bo przy sprzedaży od osoby prywatnej niebezpieczeństwo uszkodzenia i utraty przechodzi na Ciebie w momencie nadania, ale jak odrzucą za złe pakowanie to występujesz z roszczeniem do sprzedającego 🙂
@kostas11 tak, właśnie złożyłam protokół bezpośrednio przez stronę inpost - nie ma żadnych uszkodzeń zewnętrznych paczki. Laptop był luzem wrzucony i gonił w paczce razem z zasilaczem (też luzem), więc sprawa jest (dla inpostu) raczej klarowna. Dziękuje, pozdrawiam.
@obywatelpeel jak masz protokół to sprawa prosta, chodź trochu potrwa w przepychankach 😄