anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zapłaciłem za kartę graficzną na poczcie przelewem premium, a teraz PayU chce mi zwracać pieniądze ?

doomfan
#7 Wielbiciel

Witam. Mam nie mały problem z zakupem na Allegro karty graficznej, ponieważ kupiłem ją w ten poniedziałek, czyli 8 września 2025, a jej zakup opłaciłem na Poczcie Polskiej przelewem premium (tym za 8 zł do kwoty 600 zł, a powyżej zależnie od kwoty) we wtorek, czyli następnego dnia (data 9 września 2025) i cały ten wtorek i dzisiaj też nie przyszło mi potwierdzenie na mój adres e-mail, że zapłaciłem wymaganą kwotę za tą kartę graficzną. Tak samo w zakładce "Moje zakupy" na Allegro.pl dalej wisi status płatności na "Płatność w toku". W końcu dziś przyszło mi ostrzeżenie na mój adres e-mail żebym opłacił ten zakup tej karty graficznej, bo mam ją dalej nie opłaconą, ale tak jak mówię - ja już wczoraj rano zapłaciłem na poczcie za nią. Co więcej dziś także na mój adres e-mail przyszła mi wiadomość od PayU, że chcą mi zwrócić te pieniądze, które zapłaciłem za tą kartę graficzną wczoraj na poczcie. Dziwne jest tu też to, że kwota jaką zapłaciłem za tą kartę graficzną na poczcie wczoraj to 2053,98 zł, a zwrócić chcą mi równo 2053,00 zł, a więc bez tych 98 groszy - o co tu chodzi. No, ale nic - podałem im nr konta bankowego mojej Mamy (bo sam nie posiadam konta w banku), swoje imię i nazwisko i coś tam jeszcze i dostałem informację, że środki zostaną zwrócone na to konto mojej Mamy następnego dnia roboczego. Co dziwne w zakładce "Moje zakupy" na Allegro.pl dalej wisi status płatności "Płatność w toku" - zatem jak to w końcu jest ? Zwrócą mi tą kasę z powrotem czy jednak dojdzie ten przelew w końcu do sprzedawcy tej karty graficznej którą miałem zamiar kupić ? Pytam, bo już się trudno w tym bajzlu połapać ? Nie dostałem żadnej informacji od tego PayU dlaczego chcą mi zwrócić te pieniądze które przelałem za tą kartę graficzną - czy to jakiś błąd w ich systemie czy co tam jeszcze. Mogli chociaż podać czy ten przelew się powiódł czy się nie powiódł, no nie wiem kompletnie nic co dalej z tym robić. 😞

oznacz moderatorów
7 ODPOWIEDZI 7

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@doomfan Jeśli zrobiłeś przelew 'expres' to to nie przejdzie. Musi być zwykły. 
Operator zwróci Ci środki na wskazany numer konta.

oznacz moderatorów

doomfan
#7 Wielbiciel

@komis-bell Zawsze robiłem przelewy za zakupy na Allegro na poczcie tym Premium co się płaci 8 zł za przelew do 600 zł, a powyżej 600 zł w zależności od kwoty przelewu i nigdy nie miałem żadnych najmniejszych problemów - jeszcze tego samego dnia po około 3 godzinach od zrobienia takiego przelewu dostawałem powiadomienie na swoją skrzynkę e-maiową, że zapłacił kwotę x za towar x, a w zakładce "Moje zakupy" status płatności zmieniał się w tym samym czasie na "Zakup opłacony". Nie rozumiem więc czemu teraz są takie problemy ?

oznacz moderatorów

komis-bell
#21 Demiurg ⭐⭐⭐

@doomfan W takim razie wygląda to na jakiś błąd po stronie operatora płatności. 
@Syrena_zT @N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @nat_not @_HolaOla_  

oznacz moderatorów

doomfan
#7 Wielbiciel

@komis-bell To co ja mam teraz zrobić - czekać aż mi zwrócą tą kasę na konto, czy jednak pójdzie ostatecznie do sprzedawcy ?

oznacz moderatorów

Syrena_zT
Moderatorka
Moderatorka

@doomfan jeżeli operator płatności poprosił o numer rachunku do zwrotu wpłaty, oznacza to, że przelew był błędny i operator nie mógł go przeprocesować do sprzedawcy. Zwrócą środki na rachunek, który wskazałeś. Jeżeli chodzi o zakup, trzeba płatność ponowić, ponieważ ta nie zostanie zakończona sukcesem. W zakładce [moje zakupy] będziesz miał opcję anulowania i ponowienia płatności. Pamiętaj, że przy ponowieniu zostaną wygenerowane nowe dane do wpłaty, także nowy przelew trzeba zrealizować już na te dane. 

   Alicja
   Moderatorka
oznacz moderatorów

doomfan
#7 Wielbiciel

@Syrena_zT Czyli to znaczy, że Pani na poczcie pomyliła się coś z w tytule przelewu lub/i nr rachunku bankowego, tak ?

oznacz moderatorów

la_nika
Moderatorka
Moderatorka

@doomfan tak, jest to możliwe, że Pani na poczcie lub osoba wypełniająca zlecenie przelewu zrobiła literówkę albo inny błąd, ale nie możemy tego potwierdzić z całą pewnością. 

   Monika
   Moderatorka
oznacz moderatorów