Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Sprzedający dodał mnie do czarnej listy przez co nie mogę zrobić u niego zakupów.
Ale dlaczego to zrobił? Moje podejrzenie jest takie. Po zakupie, oceniłem transakcję i poleciłem sprzedającego z tym, że za koszt przesyłki dałem jedną gwiazdkę. Za wysyłkę taśmy klejącej zapłaciłem 24,99zł. Mam wrażenie, że sprzedający obawia się, być może złej opinii po kolejnym moim zakupie i przez to mnie zablokował. Myślę, że to jest nie fair i allegro powinno coś z tym zrobić. Jestem na czarnej liście za opinie o zakupie...
Tak wiem, kupujący ma zawsze rację. Panie br. miałem również i takie oferty gdzie podniosłem cenę o 5 zł i darmowa wysyłka dla wszystkich i co, i nic. Cena z wysyłką 15 zł Pół roku sprzedaż 0 szt. Za to ten sam towar z kosztami wysyłki 10zł +8,99 zł sprzedawał się a później obniżone oceny za wysyłkę. Dla uzmysłowienia, to miałem wtedy ogromną ilość asortymentu całe 9 pozycji. Więc niech mi Pan nie pisze o ociężałości umysłowej.
@br. "kupił przedmiot za 3 zł ma prawo oczekiwać że sprzedający nie będzie tworzył absurdów i znajdzie sposób na obniżenie kosztów wysyłki".
Proszę o podanie postawy prawnej.
@aragil Dowcipne .. 🤣. A ja poproszę o podanie podstawy prawnej że ziemia jest płaska, albo kulista, zresztą wszystko jedno jaka, ale poproszę o podstawę prawną.
@BDU_TM To tak bywa jeśli się oskarża innych o nierozumienie. Wiadomo zawsze szuka się winnych własnych kłopotów nie u siebie lecz obok, u innych.
Przykro mi jeśli ktoś poczuł się dotknięty moimi uwagami, przepraszam. Szcześliwych Świąt życzę, szczęśliwych tych ostatnich kilku świątecznych godzin.
Kupujący, który wybrał dostawę np. za 8,99 i tyle za nią zapłacił nie powinien obniżać oceny bo mu się wydaje, że można taniej. Sprzedawca i tak dokłada do tej przesyłki co najmniej 2 zł. Skoro kupujący zaznacza niższą ocenę, to wyświetla się, że sprzedający zawyżył cenę wysyłki, czyli na tym zarobił nieuczciwie zawyżając cenę wysyłki. A to już jest pomówienie. Stąd moje oskarżenie o "nierozumienie" wyświetlających się komunikatów. Przecież zaakceptował cenę towaru i koszty wysyłki.
Rozumiem jeśli kupujący zapłacił np: 30 zł za wysyłkę a rzeczywiste koszty były znacznie niższe to sprzedającemu należy się obniżenie oceny. Ale w przeciwnym przypadku to jest to złośliwość ze strony kupującego.
Jeśli jest więcej takich co im się "wydaje" to sprzedający traci tytuł super sprzedawcy a w dalszej kolejności możliwość oferowania darmowej wysyłki smart. Pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w tych trudnych dla nas czasach.
@br. ""Szanowny pan kupujący" który kupił przedmiot za 3 zł ma prawo oczekiwać że sprzedający nie będzie tworzył absurdów i znajdzie sposób na obniżenie kosztów wysyłki. Tylko tyle i aż tyle. Może na przykład sprzedać za 12 zł z darmową wysyłką." - czy przypadkiem 3 + 8,99 to nie jest tyle samo co 12 + 0 (z różnicą jednego grosza)?😁
Ale ja tam w sumie nie wiem, ja matmy uczyłem się w innych czasach😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
@Knowhere Hmmm... czy w tamtych czasach nie uczyli zaokrąglania kwot?
A w przykładzie jak pamiętam nie rozchodziło się o wysokość kosztu przesyłki, lecz o zlikwidowanie problemu poprzez całkowite zlikwidowanie kosztu przesyłki.
@br. Czy się zaokrągli, czy nie zaokrągli, to i tak w praktyce wychodzi 12 zł, więc taki trudny "klient" przyczepi się wtedy tego, że cena towaru za wysoka😏
"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄
To sam zobie zadaj pytanie Po co chcesz u niego kupowac kolejny raz u niego skoro ma dla Ciebie za drogie przesyłki. Kup u tego gdzie ma tańsze i po problemie.
andrew1919 Pewne ma w summę(towar+ wysyłka) najtaniej.😄
Dokładnie !! Kupujący myślą, że sprzedający chce jeszcze na wysyłce zarobić i dlatego oceniają tak nisko a co on ma do kosztów to nie on je reguluje ! Na przełomie 3 miesięcy koszty kuriera DHL przy miesięcznej ilości paczek około 600 ceny wzrosły o 3 zł !! Jak ktoś kupuje to akceptuje te koszty zatem ocena kosztów wysyłki powinna być wyłączona bo kupujący najczęściej obniżają na tym bardzo mocno ocenę krzywdząc tym samym sprzedającego i to celowo !!
Sprzedający zablokował i według mnie nie zrobił nic złego już wiadomo, że przy kolejnej transakcji kupujący zrobi to samo zatem po co ma się użerać i denerwować za "parę groszy" i później walczyć miesiąc na odbudowanie standardu.
Czy przed zakupem nie wiedziałeś ile zapłacisz za wysyłkę?
Zostałam dodana do czarnej listy przez sprzedającego(tagomago-pl) za to, że wystawiłam mu negatywny komentarz - sam powiedział, że to był powód. Wydaje mi się, iż odmowa sprzedaży ze względu na to, że ktoś wystawia negatywny komentarz, nie jest wystarczającym powodem. Tym bardziej, że sprzedający działa na platformie Allegro, więc automatycznie godzi się na taką formę oceny jego sprzedaży. Gdzie można to zgłosić?
jeśli negatyw był uzasadniony, to dlaczego czarna lista i odmowa sprzedaży??? allegro powinno wnikliwie przyjrzeć się takiemu sprzedawcy. zgłosić na pewno, tylko nie podpowiem jak, może dyskusja? Allegro się w nią włącza jeśli się o to poprosi.
nieprawda, Allegro nie wtrąca się kompletnie i mam na to całą korespondencję. Wysyła mnie do sądu. Sama czarna lista, jako narzędzie umozliwia łamiania prawa zawartego w kodeksie cywilnym. Dodam, że również jestem na czarnej liście u sprzedawcy u którego nigdy nic nie kupiłem. Kiedy zapytałem wprot odpowiedział, że kiedyś tam (ponoc kilka lat temu miałem jakieś problemy) Jak mozna mieć problemy ze sprzedawcą części samochodowych, skoro się nie kupowało ich. Nie pojmuje tego, aczkolwiek wkurza mnie coś takiego. Takie narzędzie w rekach sprzedawcy to kpina. Wyśle ci szajs, dokonasz zwrotu -czarna lista, a kto zabroni ? Allegro ? dasz negatywny komentarz - czarna lista - ktokowliek to sprawdzi ? zareaguje. Nie chciałem się zbytnio w to bawic, ale miałem zamiar powaidomić UOKiK, bo to jest kwestia nie konkretnego sprzedawcy, tylko instrumentu do łamania prawa.
@bajcia, czyli chcesz żeby nie było ochrony przed debilami (czyli Czarnej Listy)?
Postaw się na miejscu sprzedającego, któremu po raz 28 ktoś zdejmuje aukcję i jej nie opłaca. Jest opcja albo blokady konta kupującemu albo CL. Chyba to drugie lepsze. Jeśli by nie było CL, to kto by sprzedawał na allegro? Tacy sami co jeżdżą za pół darmo przewozami, byle zadowolić pasażera.
Postaw sie w mojej sytuacji i mi wytłumacz dlaczego jestem na czarnej liście, skoro pracownik allegro sprawdził, że nigdy nie doszło do zawarcia transakcji. Więc jaki powód ?
Zmień motto życiowe na: mówi się trudno i płynie się dalej, tak jak ja 🙂
Czyli nie zmusisz taksiarza do jazdy z tobą kiedy pamięta, że 39 lat temu nie powiedziałeś do widzenia 😄 jego sprawa, twój wybór, nikt ci nie każe kupować u niego 🙂
Ja wrzucam na CL osoby które zasłużyły, dwie osoby z AG też wpadły,
i zrobiłem to dawno po tym jak inni też, za brak szacunku do sprzedających z AG.
jestes w błedzie. Nie jego sprawa i nie jego wybór. On łamie prawo. Pozbawia mnie moich obywatelkich praw i to bez podania przyczyny. Do dzis jej nie poznałem, a dowiedziałem się o tym po 5-ciu latach od rzekomego .... nie wiem czego. Oczywiście, że kupiłem gdzie indziej. To niech mnie łaskawie Allegro poinformuje, że mam omijac taki sklep szerokim łukiem, zamista tracić czas. Nie przyszło Ci to do głowy kolego ? e Ty jako sprzedawca tracisz czas, ale tro Twoja praca i zarabiasz na zycie, a mój czas ktoś zmarnował ? I jam mam mu sie zrewanżowac. Kupujący nie ma czarnej listy sprzedawców.
Całe szczęscie, że juz sprzedajacy nie może wystawiać komentarzy, bo komentaż wg mojej oceny zawsze może byc tylko jeden - pozytywny. Oczywiście mam na myśli kupującego, który zapłacił za towar. A dostałem jeden komentarz zwrotny, negatywny bo osmieliłem się zakwestionować jakośc towaru jaki dostałem, a dostałem zamiast koszulki w bardzo dobrym stanie, scięrkę.
Tylko, że co to da że sobie pomarudzisz, on cię nie odblokuje, bo nadal jego sprawa, jego konto, jego towar, allegro zablokuje mu konto, ale ty nadal nie kupisz 🙂 narazie to zachowujesz się jak klient ma zawsze rację, a sprzedający tego nie lubią. To co piszesz, że on zarabia na życie na tobie, to racja, ale prywatnemu to bez różnicy czy kupisz ty, czy #28972 czy nikt przez rok. Oczywiście możesz zgłosić do tych UOKiKów, ale nadal to nic nie da, bo karaniem szacunku nie wymusisz 🙂
Całe szczęscie, że juz sprzedajacy nie może wystawiać komentarzy, ...
System komentarzy jest zbędny, tak jak i ocen, jeśli są nieobiektywne. Jeśli ktoś daje ocenę/komentarz wg własnego widzimisie (a nie wg prawdziwej sytuacji, jaka nastąpiła) to powinien zastanowić się nad własnym losem, może odbija sobie porażkę życiową jaką się stał 🙂
... bo komentaż wg mojej oceny zawsze może byc tylko jeden - pozytywny.
nie, powinien być OBIEKTYWNY. (rz)
To niech mnie łaskawie Allegro poinformuje, że mam omijac taki sklep szerokim łukiem.
no w sumie.. ale klikając KUP TERAZ wiesz, że nie kupisz 🙂
"bo karaniem szacunku nie wymusisz", przepraszam, ale ja nie oczekuje szacunku od anonimowego sprzedawcy, tylko przestrzegania prawa.
Czy to jest takie nienormalne ? Ten sam sprzedawca w sklepie stacjonarnym kłaniałby sie w pas, czego też nie cierpię.
Czy zaryzykowałby odmowę sprzedazy ? wątpię.
" nie, powinien być OBIEKTYWNY. (rz)" przepraszam, ale moim obowiązkiem jako kupującego jest zapłacić za towar i przelewając kase spełniam ten warunek. Czyż nie tak ?
Sprzedający ma natomiast wywiązac się z umowy zgodnie z zapewnieniem o jakości towaru w opisie. Czy chciałbys kupic płytę gramofonową, używaną, z opisem stan idealny, której nie dałoby się odsłuchać ? Chyba nie, prawda. Szacunek powinien być obustronny a nie- ja jestem sprzedawca, ja tu rządzę, mój towar moje zasady. Otóż nie. Te zasady sa jasno okreslone w prawie. Tylko prawo jakie przysługuje kupującemu to sół na otwarta ranę sprzedawców, na szczęście tylko bardzo małego procenta. Juz kasa była na koncie, a tu zonk, klient reklamacje składa, albo w ogóle odstępuje od umowy.
Nie wspomne juz o wystawianiu towaru, którego sprzedawca po prostu nie ma na stanie. Uważasz, że to jest zasługujące na szacunek. Na szacunek zasługuje sprzedawca, który pisze uczciwie - wysyłka w ciągu 10-ciu dni, a nie ten, który pisze, wysyłka natychmiast i czekasz tydzień. Moglibysmy tak dyskutować długo i namiętnie i każdy by swoje racje przedstawiał.
Szanuje Twoją decyzje donosnie klienta, który blokuje ci towar, za który nie płaci, ale rozwiązeniem nie może być łamanie prawa . Taki delikwent powinien mieć usuniete konto, jezeli jest to nagmninne, jak to przedstawiłeś, a nie czarna lista.
"Oczywiście możesz zgłosić do tych UOKiKów, ale nadal to nic nie da, bo karaniem szacunku nie wymusisz"
czytaj ze zrozumieniem.
Likwidacja przez UOKiK instrumentu Czarna Lista i po problemie.
Z racji tego, że mieszkam na zadupiu, kupuję na allegro naprawde mnóstwo rzeczy i nie tylko na allegro i wierz mi lub nie, Twoja wola, do tej pory wiem o jednym umieszczeniu na owej CL i na dodatek nic od tego sprzedawcy nigdy nie kupiłem. Ot i zagwózdka. Sprzedawca nie za bardz ma zamiar mi wyjaśnic cóż takiego popełniłem, a może po prostu sam nie wie ? może sie mu cos ubzdurało i pomylił niki ?
Nie wiem jak wygląda owo wpisanie na CL, bo nie jestem sprzedawca, ale skoro nie było transakcji żadnej to niby jak ?
Wesołych Świąt