anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot bez oryginalnego opakowania

MAMY ROZWIĄZANIE!
mary-bzz
#9 Pomysłodawca#

Cześć, kupiłam głośniki, ale po ich wypróbowaniu stwierdziłam, że nie spełniają moich oczekiwań. Chciałabym je zwrócić, ale posiadam tylko zewnętrzne oryginalne pudło, natomiast brakuje folijek i jednej części styropianu, w które były opakowane (wyrzuciłam, bo byłam pewna, że zatrzymam produkt). Cześć okablowania jest w oryginalnych opakowaniach. Czy nadal mogę zwrócić produkt, czy sprzedający mi tego nie przyjmie?

oznacz moderatorów
72 ODPOWIEDZI 72
xyz96
#21 Demiurg#

@mary-bzz Masz pełne prawo do zwrotu takiego towaru. Zgodnie z przepisami, sprzedawca nie może wymagać oryginalnego opakowania, więc nie może odmówić przyjęcia zwrotu. Kupujący może odesłać towar w opakowaniu zastępczym. Ważne jest, aby sam towar był odpowiednio zabezpieczony do transportu.

oznacz moderatorów
lottoys
#11 Animator#

Jestem sprzedającym i zawsze stoję po stronie kupującego.

Zawsze jest gdzieś ten kompromis aby klient miał lepiej i moim zdaniem tak powinno być.

 

Jednak co do opakowań nurtuje mnie zagadnienie:

Kupuję 10 telefonów i zostawiam sobie opakowania, które przedstawiają wartość, odsyłam same telefony, czy aby to było zgodne z przepisami ?

Takiego telefonu nigdy nie da się sprzedać w obowiązującej cenie, bez opakowania jego wartość spada

Jest masa takich przykładów, klocki lego - jak się klient poczuje gdy dostanie je w reklamówce 

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@lottoys 

Kupuję 10 telefonów i zostawiam sobie opakowania, które przedstawiają wartość, odsyłam same telefony, czy aby to było zgodne z przepisami ?

Takiego telefonu nigdy nie da się sprzedać w obowiązującej cenie, bez opakowania jego wartość spada

Prawdopodobnie utrata wartości rzeczy (jaką w tym przypadku był telefon) wskutek pozbawienia go pudełka - jest większa niż ew. wartość jaką przedstawia sobą same pudełko.
W takim przypadku taka "operacja" byłaby dla Ciebie nieopłacalna, gdyż ze sprzedaży pudełek nie odzyskałbyś należnie potrąconej Ci kwoty przez Sprzedawcę.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
EMI3456
#7 Wielbiciel#

pod warunkiem ze sprzęt nie był używany ,ktoś zapomniał dodać

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@mary-bzz Pewne jak otrzymasz kolejny zakupiony produkt na allegro który będzie ze zwrotu i bez oryginalnego opakowania nie będziesz robiła afery sprzedawcę.😎

 

Natomiast stanowisko Prezesa UOKiK oraz Komisji Europejskiej. Obie instytucje doprecyzowały, że konsument odstępujący od umowy może korzystać z towaru tylko tak, jak robiłby to w sklepie stacjonarnym. 
 
Zatem sprawdzając produkt w sklepie stacjonarnym przed zakupem niszczysz opakowanie produktu?
 
oznacz moderatorów
mary-bzz
#9 Pomysłodawca#

Nie kupuję w sklepach stacjonarnych - to po pierwsze 🙂 Po drugie - zazwyczaj w sklepach z elektroniką wszystkie towary są na wierzchu, więc nie ma nawet potrzeby wyciągania ich z opakowań, a co dopiero ich niszczenia 😉

 

Dwie sprzeczne odpowiedzi, czekam na kolejną.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@mary-bzz 

1.Nie ma takiej możliwości  żeby wszystkie towary są na wierzchu.

2.Nawet jeżeli nie kupujesz w sklepach stacjonarnych nie zwalnia ciebie ze przestrzegania prawa oraz zwyklej ludzkiej uczciwości w stosunku do sprzedawcy internetowego. Amen.

 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@mary-bzz Pamiętaj, że tutaj odpowiadają głównie sprzedawcy z Allegro, dlatego takie komentarze. Sąd Konsumencki zabrania wymogu oryginalnego opakowania przy zwrocie. Za takie żądania można słono zapłacić. Zobacz rejestr UOKiK; https://www.rejestr.uokik.gov.pl/wyszukiwanie.php?view=#advancedResults

oznacz moderatorów
lottoys
#11 Animator#

Przeważnie tak jest, ale to są sprzedawcy z poczucia zysku a nie z powołania.

Ja jestem **piiip**ie sprzedawcą niemal od dziecka, nigdy by mi na myśl nie przyszło skrzywdzenie kupującego, zawsze spoglądam na siebie okiem klienta i jeśli widzę w tym odrobinę niepewności zawsze klient ma u mnie wygraną pozycję. Może i za duża wrażliwość nabyta w naturze ale przy zastrzeżeniach staram się zobaczyć minę klienta w niejasnych sytuacjach i poczuć się na jego miejscu, rozpatruję każdą uwagę właśnie z tego punktu.

Moim zdaniem handel nie polega tylko na zarobku, choć jest jego częścią, niemniej jednak zadowolenie i miła współpraca jest bardziej priorytetowa nawet gdy powstała strata.

W handlu jest tak jak w szkole, jedni się uczą z zamiłowania i zdobycia wiedzy a inni od nich ściągają aby mieć tylko oceny i zaliczyć coś o czym nie mają pojęcia

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@lottoys Oby więcej takich głosów, bo tutaj jest tylko zastraszanie pismami od nieistniejących prawników i grożenie czarnymi listami 🙂

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@lottoys 

Nie żartuj😁

Sprzedawca to dla Ciebie misja - jak lekarz czy pracownik hospicjum?

Ciekawe podejście...

zadowolenie i miła współpraca jest bardziej priorytetowa nawet gdy powstała strata

Przypomniał mi się dowcip o człowieku, który sprzedawał złotówki po 90 groszy. "Zysku jeszcze nie ma, ale jaki obrót za to!"

To ten sam tok myślenia.

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Wiesz, że pół prawdy to całe kłamstwo?

A "Sąd Konsumencki zabrania wymogu..." to właśnie pół prawdy.

Nikt nie zaprzecza tutaj, że sprzedający jest zobowiązany przyjąć zwrot, nie może odmówić. Może natomiast obniżyć cenę w każdym przypadku, gdy zwrócony towar nie nadaje się do sprzedaży w cenie pierwotnej. A towar bez "zwykłych folijek i styropianu" zdecydowanie się nie nadaje.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 Towar ma mieć niższą wartość ze względu na korzystanie z niego przez konsumenta, opakowanie nie ma tu nic do rzeczy. Skoro w ogóle nie ma obowiązku zwracania oryginalnego opakowania, to tym bardziej sąd, moim zdaniem, nie orzeknie o uzasadnionym zmniejszeniu kwoty zwrotu za brak folijki.

oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@xyz96 

Wszelkie przepisy, komentarze, wyroki i klauzule niedozwolone dotyczą sytuacji, kiedy sprzedawca odmawia przyjęcia zwrotu towaru ze względu na brak lub uszkodzenie opakowania. O obniżeniu kwoty zwrotu nie ma ani słowa, dlatego można według mnie przyjąć, że uszkodzenie (nie: otwarcie) opakowania lub jego wyrzucenie powoduje odpowiedzialność finansową po stronie konsumenta ze względu na obniżenie wartości rzeczy.

oznacz moderatorów
A3dam
#19 Nestor#

@Kasiulki2 
Są również wyroki, które potwierdzają słuszność potrącenia gdy oryginalne opakowanie zostało zniszczone (albo utracone) z winy lub zaniedbania Kupującego). Prawdopodobnie ze względu na mniejszy "populizm" (i gorszą "klikalność") trudniej je jednak odnaleźć w internecie przeciętnemu Czytelnikowi.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów
Kasiulki2
#17 Koryfeusz#

@A3dam 

No proszę! Ja się tu męczę z wyważaniem drzwi "zgodnie z zasadami logiki i doświadczenia życiowego", a one już otwarte😁

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@Kasiulki2 A według mnie jest dokładnie odwrotnie, no i co? Tym masz rację, czy ja? Nie wiesz tego, więc dalsza dyskusja jest zbędna.

oznacz moderatorów
aragil
#15 Entuzjasta#

@mary-bzz  Tylko jak po zwrocie produktu bez opakowania nie będziesz mogła dokonać zakupu u tego sprzedawcy nie bądź zdzwiona.😄 

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@aragil Nie strasz, będzie mogła, założy sobie 10 nowych kont na Allegro i kupi bez problemu.

oznacz moderatorów