anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

zwrot pieniędzy czy wymiana?

123misiek123
#7 Wielbiciel#

Dzień dobry, w kwietniu zakupiłem patelnię od sprzedawcy za ok 150 zł, teraz ujawniła się jej wada i odesłałem ją w ramach gwarancji, rękojmi. Sprzedający twierdzi że odesłał ją do producenta i reklamacja została uznana i chcą zwrócić mi pieniądze. Problem polega na tym że wolałbym wymiany patelni na nową, gdyż obecnie taka patelnia kosztuje ok 200 zł i bardziej zależy mi na patelni niż na pieniądzach, a akceptując zwrot pieniędzy jestem tak naprawdę stratny. Pytanie brzmi, czy mogę zażądać od sprzedającego wymiany patelni na nową, a nie zwrotu pieniędzy?

oznacz moderatorów
22 ODPOWIEDZI 22

LEW433
#21 Demiurg#

W sytuacji wystąpienia wady konsument może złożyć do sprzedawcy reklamację z tytułu rękojmi i zażądać jednego z czterech działań:

  • wymiany towaru na nowy;
  • naprawy towaru;
  • obniżenia ceny;
  • odstąpienia od umowy – o ile wada jest istotna.

Wybór żądania zależy od konsumenta. Jeżeli przedsiębiorca nie zgadza się z tym wyborem, może pod pewnymi warunkami zaproponować inne rozwiązanie, ale musi się to odbywać w ramach przesłanek dozwolonych prawem. Pod uwagę mogą być brane następujące okoliczności:

  • łatwość i szybkość wymiany lub naprawy towaru;
  • charakter wady – istotna czy nieistotna;
  • to, czy towar był wcześniej reklamowany.




Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

Ja bym na jego miejscu ci wysłał nową i dał jeszcze 50 dych abyś był usatysfakcjonowany, dramat

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@123misiek123 
Sprzedawca ma prawo zwrócić pieniądze w przypadku uznanej reklamacji zamiast wymieniać produkt na nowy.

akceptując zwrot pieniędzy jestem tak naprawdę stratny
Nie jesteś stratny. Otrzymasz 100% zwrotu zapłaconych środków. Przed zakupem nie miałeś patelni i miałeś pieniądze - po uwzględnieniu reklamacji będziesz miał tę samą ilość pieniędzy i również nie będziesz miał patelni. Można dodatkowo powiedzieć, że przez kilka miesięcy bezpłatnie z niej korzystałeś.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Każdy może uważać co chce, klient uważa że jest stratny, ty że nie. Tak już w życiu jest.😮 Ja bym sprzedającemu nie robił problemów, ale nie jestem stroną.

oznacz moderatorów

A3dam
#19 Nestor#

@LEW433 
To nie ja uważam, że Kupujący nie jest stratny w tej sytuacji, ale wynika to z obiektywnego opisu przebiegu zdarzeń.
Kupujący nie pyta o możliwość (bo podstaw prawnych nie ma) robienia problemów - tylko o przysługujące mu prawa co do sposobu załatwienia jego reklamacji wg jego żądania.
Za ew. utratę wartości pieniądza w tym czasie - Sprzedawca przecież nie odpowiada.

*** Złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy i zwrot towaru to dwie zupełnie różne czynności (UOKiK) ***
oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Wiem i rozumiem, winna jest UE i Bruksela.🤣

oznacz moderatorów

xyz96
#21 Demiurg#

@LEW433 Nic nie rozumiesz.

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

Dobrze że samochodu nie kupił dopiero by stracił 😉 ile wtedy byłby stratny;)Dobry Narcyzek

oznacz moderatorów

123misiek123
#7 Wielbiciel#

Oczywiście ja nie chcę robić problemów tylko pytam jakie mam prawa, tym bardziej że u tego gościa kupiłem kilka patelni i przykrywki do nich i wszystko jest ok tylko ta jedna...

zatem co doradzacie?

Powołać się na Podstawa prawna: art. 560 Kodeksu cywilnego

i próbować uzyskać nową patelnię, czy odpuścić?

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Oczywiście że dogadać się ze sprzedającym.😁

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

ja bym ci dał te 50 dych i zablokował

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

oczywiscie żartowałem dogadaj się z sprzedawcą

oznacz moderatorów

123misiek123
#7 Wielbiciel#

Nie rozumiem, po co udzielasz się w Tym wątku, Twoje posty są zbędne a już na pewno nie pomocne,

pytanie było czy z punktu widzenia prawa i rękojmi przysługuje mi wymiana czy nie ma na to żadnych podstaw a Ty bez sensu komentujesz moją postawę.

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

Tak komentuje bo domagasz według mnie wyłudzenia 50 zł a to jest karalne, jak szukasz okazji idz na licytacje wyłowisz coś poniżej 150 zł -to taka moja porada dla ciebie

oznacz moderatorów

hardybejs
#12 Orędownik#

" akceptując zwrot pieniędzy jestem tak naprawdę stratny"co ty jesteś stratny -sprzedawca ci zwraca bo jest wadliwa i po temacie a ty chcesz szczwanie coś jeszcze  od niego w ramach poniesionych strat , dodaj jeszcze może każdy dzień za zwłokę że nie możesz smażyć takie odszkodowanie, lub patelnie zastępczą niech ci wyśle zanim dośle taką jak tobie potrzebna;)masz wiele możliwości;)

oznacz moderatorów

123misiek123
#7 Wielbiciel#

Ludzie człowieku co Ty piszesz?

Nic nie chce wyłudzić tylko pytam, skoro ktoś daje rok rękojmi, to ma świadomość jak to działa, ja nie wiem więc pytam, bo z tego co piszą internety wymiana towaru na nowy jest pierwszą w kolejności, chyba że już nie ma takiego towaru itp.

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

I w czym problem, nie ma takiego i chce oddać kasę, więc co rozumieć???

oznacz moderatorów

123misiek123
#7 Wielbiciel#

No właśnie, jest taka dostępna, on ją ma nową ale sam napisał, że zwróci pieniądze bo "wszystko teraz takie drogie"

oznacz moderatorów

LEW433
#21 Demiurg#

Decyzję musisz sam podjąć czego chcesz i zawsze lepszym rozwiązaniem jest się dogadanie niż wojna. Sam napisałeś że już kupowałeś od niego i wszystko bylo ok.

oznacz moderatorów