Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Witam,
dostałam uszkodzony przedmiot.
Przesyłka została przeze mnie odebrana i nie otworzona przy kurierze (zostawił ją jak nikogo nie było w domu przy garażu).
Po otworzeniu okazało się, że przedmiot jest uszkodzony. Poinformowałam o tym sprzedawcę. Odpisał, że przedmiot był wysłany nieuszkodzony i mam zgłosić reklamację u firmy kurierskiej. Zgłosiłam reklamację mimo, że opakowanie jest całe, nie ma na nim żadnych uszkodzeń.
W międzyczasie zadzwoniłam do rzecznika praw konsumenta. Poinformował mnie, że mogę zażądać wymiany towaru lub naprawy ponieważ dostarczony przedmiot był niezgodny z umową. W moim przypadku nie da się towaru naprawić, trzeba go wymienić. Poza tym to, że otworzyłam przesyłkę nie przy kurierze nie ma znaczenia oraz ja nie jestem stroną pomiędzy przewoźnikiem a sprzedawcą i nie muszę składać reklamacji u przewoźnika.
Poinformowałam sprzedawcę o tym, że reklamuje towar na podstawie art. 43 d ustawy o prawach konsumentach - niezgodności z umową. Sprzedawca stwierdził, że dostanę rekompensatę od firmy przewozowej (prawdopodobnie nie zamierza wymienić przedmiotu).
Nie zależy mi na rekompensacie, chcę mieć nieuszkodzony przedmiot.
Jak wyegzekwować wymianę od sprzedawcy?
@groszek711 trzeba było stworzyć protokół szkody i przekazać go sprzedawcy aby on składał reklamacje u przewoźnika.
@groszek711 Wprowadza Cie w błąd sprzedający, dobrze do reklamacji spisać protokół szkody z przewoźnikiem (wg prawa nie jest on niezbędny) masz na to 7dni, następnie jak spiszesz protokół szkody, a możesz teraz od razu otworzyć dyskusję, masz pomoc Allegro: https://allegro.pl/moje-allegro/zakupy/dyskusje/nowa
Dziękuję za wiadomość.
Mam sporządzony protokół szkody u przewoźnika, mam zgłoszoną reklamację u przewoźnika, prowadzę już też dyskusję ze sprzedawcą, i sprzedawca w tej dyskusji mi piszę, że mam czekać na odszkodowanie od przewoźnika.
Włączyłam już wcześniej Allegro do tej dyskusji, pracownik obsługi Allegro odpisał mi, że mam zgłosić reklamację do przewoźnika.
A wydaje mi się, że mam prawo do zwrotu uszkodzonego towaru, niezależnie od decyzji przewoźnika (szczególnie, że mi nie zależy na rekompensacie przewoźnika, tylko na nieuszkodzonym towarze).
@N_Nitka28@RaBarbar_ka@MiMary@w_kiwi@Sa_nova@la_nika@ayo80@nat_not@_HolaOla_ Sprzedawca twierdzi, że mam czekać na wynik reklamacji przewoźnika i że dostanę rekompensatę od firmy przewozowej (nie wiem na jakiej podstawie ma taka pewność).
Nie chcę rekompensaty czy zniżki. To jest wgnieciony zlew, nie zamontuję takiego.
Mogę zwrócić towar sprzedawcy i oczekiwać, że mi wymieni, mimo, że mam zgłoszoną reklamację do przewoźnika? Szczerze mówiąc już nawet mogę odstąpić od umowy, bo już mi to bokiem wychodzi..
@groszek711 zrozum, że jeśli już złożyłaś reklamację u przewoźnika, to nie możesz domagać się nowego zlewu od sprzedawcy, bo jak przewoźnik zwróci Tobie kasę, to będziesz miała nowy zlew i kasę, a to chyba nie tak ma wyglądać🤔
@KOGIEL_T Ok, ja to rozumiem i to jest logiczne.
Jak przewoźnik nie zwróci kasy, to wtedy sprzedawca ma obowiązek wymienić przedmiot? Jeśli przewoźnik zwróci tylko w części koszty przedmiotu to co w takim przypadku można zrobić?
To był kosztowny dla mnie zakup i chciałabym wiedzieć jakie mam opcje działania. Nie chcę naciągać na nic sprzedawcę, chcę to uczciwie załatwić.
@groszek711 właśnie dlatego trzeba poczekać na decyzję przewożnika