anuluj
Pokazywanie wyników dla 
Zamiast tego wyszukaj 
Czy miało to oznaczać: 

Zwrot słuchawek dousznych, a Ustawa o prawach konsumenta.

Idź do rozwiązania
Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

Jestem w trakcie dyskusji w sprawie zwrotu słuchawek dousznych.

Sprzedający twierdzi, że nie mogę ich zwrócić na podstawie zapisu w ww. ustawie : ,,Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:5) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym
opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;"

W odpowiedzi na to odniosłem się do ,,Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się
umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek
poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o: braku prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 38 lub okolicznościach, w
których konsument traci prawo odstąpienia od umowy; "

Uważam, że nie zostałem poinformowany, iż te słuchawki są artykułem higienicznym, którego nie można zwrócić w związku z zacytowanym przez sprzedającego fragmentem. Nie dostałem żadnych podstaw, ani wskazań, żeby tak sądzić, przed ich rozpakowaniem. Aktualnie uważam, że ja mam rację i chciałbym żeby tak pozostało, jednak po prostu liczę na dojście do tego kto ma rację tak naprawdę, więc argumenty z obu stron są bardzo mile widziane.

oznacz moderatorów
167 ODPOWIEDZI 167
GaJoo1
#9 Pomysłodawca#

@xyz96 Nie wiem w jakim sklepie kupujesz słuchawki douszne, ale ja pracowałem w jednym z największych elektromarketów w Polsce i mieliśmy odgórny zakaz udostępniania słuchawek dousznych klientom do ,,przymierzania’’ ze względów higienicznych. Wszyscy potrafili to zrozumieć i uszanować.

Gumki w pudełkach są wymienne, ale na różne rozmiary, a nie w celu wymiany bo pierwsze się pobrudziły.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@GaJoo1 Zakaz wydany w waszym sklepie nie stanowi o tym, czy to produkt higieniczny. Są jeszcze tysiące innych sklepów.

oznacz moderatorów
GaJoo1
#9 Pomysłodawca#

@xyz96 Jak najbardziej nie stanowi, ale w artykule o zwrotach takich produktów nie pisze się o produktach higienicznych, a o względach higienicznych, a to już odmienne rzeczy 😉

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@GaJoo1 Tak, według tej koncepcji butów nie można by było zwrócić ze względów higienicznych. W końcu kupujący mógł je przymierzać na gołe, brudne stopy.

oznacz moderatorów
GaJoo1
#9 Pomysłodawca#

@xyz96 Autor wątku kupił słuchawki douszne, a nie buty. Rozmawiajmy więc o słuchawkach, a nie o przymierzaniu butów na brudne gołe stopy 🙂

Czyszczenie odzieży jest dużo prostsze niż usunięcie brudów z elektroniki.

oznacz moderatorów
xyz96
#21 Demiurg#

@GaJoo1 Ojej, przecież wiadomo, że chodzi o słuchawki, które można zwracać tak jak buty.

oznacz moderatorów
RED
#20 Guru#

@xyz96 też mnie denerwuje zwrot Oni zawsze piszą "przykro mi".

szczególnie gdy pisze to pracownik allegro każąc spadać ze zgłoszonym problem

 

mam do Ciebie pytanie jak w sklepie testujesz papier toaletowy?

ponieważ sklep ma obowiązek udostępnić stanowisko testowe

więc powinny być udostępnione stanowiska z modelami części ciała by mozna było sobie sprawdzić jak działa lub kabiny by zrobić to na sobie 🙂

zapytałem gogla

https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/684368-zwrot-sluchawek-dousznych.html

Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość w przypadku zakupu słuchawek dokanałowych (dousznych)

- taki zapis występuje w wielu sklepach

 

@Client:72726722 tak na prawdę to sprawdź czy sprzedawca umieścił w swoim regulaminie wyłączenie zwrotu ze względów higienicznych

jeżeli nie złóż reklamację w tym temacie

oznacz moderatorów
Knowhere
#21 Demiurg#

@GaJoo1 No wiesz, niektórzy konsumenci są tak wspaniałymi i cudownymi ludźmi, że pracownicy marketów pozwalają im na o wiele więcej niż innym, np. na testowanie młynka do kawy w sklepie, w międzyczasie podając ciasteczka i herbatkę celem umilenia czasu😉
To wszystko oczywiście z uśmiechem na twarzy, przy akompaniamencie meksykańskiego kwartetu w sombrero i obowiązkowo na czerwonym dywanie😁

______________

"złote myśli" xyz96: "Sprzedawcy zawsze byli, są i będą moimi wrogami na AG."😄

oznacz moderatorów
GaJoo1
#9 Pomysłodawca#

@Knowhere Jak klient ma wypchaną kieszeń to nawet towar do auta zaniosą, ale wtedy robią to tylko na swoją odpowiedzialność 😄

oznacz moderatorów
pulkownik66
#19 Nestor#

Nawiązując do tego testowania na stacjonarce o którym wspomina wielka i nieomylna niewiadoma.

Czy w sklepie dla dorosłych też można sobie wypróbować produkt, czy aby pasuje i spełnia wymagania klienta? np; dildo lub pupsko z galarety. W sumie to tylko się nałoży, włoży i zaraz ściągnie i wyjmie. Nic takiego, taki mały teścik.😂

No chyba by sprzedający takiego klienta pałą przegnał ze sklepu. Sprzedająca też, ale pewnie tylko ,,mietłą"🤣

oznacz moderatorów
sophie-bunny
#13 Ambasador#

@Client:72726722 

"w zakładce zwroty był cytat ustawy o prawach konsumenta. Nie było jednak żadnej informacji, iż ten konkretny produkt jest towarem higienicznym"

Zakładka Zwroty dotyczy konkretnej aukcji, w tym wypadku aukcji ze słuchawkami. Zostałeś więc poinformowany o braku możliwości zwrotu, to czego chcesz więcej?

oznacz moderatorów
Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

 @@sophie-bunny  w zakładce zwroty jest ściana tekstu, zrobili tam kopiuj wklej wszystkiego co mogli, więc skąd mogę wiedzieć, że ten produkt jest towarem higienicznym? To samo mają napisane pod każdym produktem i to nie czyni ich higienicznymi

oznacz moderatorów
mdrogeria
#21 Demiurg#

Client:72726722 nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności , masz wątpliwości korzystaj z funkcji ,, pytanie do sprzedającego ,, . kropka.

oznacz moderatorów
Client:72726722
#9 Pomysłodawca#

@mdrogeria  prawo znam, nie ma w nim sprecyzowanego czym jest towar higieniczny.

oznacz moderatorów
sophie-bunny
#13 Ambasador#

@Client:72726722 

Każdy normalny człowiek wie, że wszystko co służy do bezpośredniego kontaktu z ciałem w okolicach naturalnych otworów (czy to ucho, czy **piiip**😁) jest towarem higienicznym. Proste!

oznacz moderatorów
Client:98572120
#13 Ambasador#

@sophie-bunny Znaczy że szalik mogę zwrócić, a czapki już nie, bo dotyka uszu?

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów
GaJoo1
#9 Pomysłodawca#

@Client:98572120 Czepiasz się teraz słówek 😉

Chciałbym zobaczyć jak chętnie kupujesz takie słuchawki po przymierzaniu czy zwrocie.

oznacz moderatorów
Client:98572120
#13 Ambasador#

@GaJoo1 Moje chęci nie mają znaczenia, a produkt higieniczny to taki, który służy do utrzymania higieny albo do ochrony zdrowia. Słuchawki do tego nie służą.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów
GaJoo1
#9 Pomysłodawca#

@Client:98572120 Zapis w artykule mówi o ,,względach higienicznych”, a nie produkcie higienicznym.

Nie interpretuj takich rzeczy pod siebie.

Przymierzanie słuchawek dousznych i chęć ich zwrotu moim zdaniem już jak najbardziej pod względy higieniczne podpadają, ale to może orzec jedynie sąd.

oznacz moderatorów
Client:98572120
#13 Ambasador#

@GaJoo1 napisał(a): "Przymierzanie słuchawek dousznych i chęć ich zwrotu moim zdaniem już jak najbardziej pod względy higieniczne podpadają"

Teraz to Ty interpretujesz rzeczy pod siebie.

__________________
Czas zlikwidować czarną listę kupujących. Najwyższa pora! Zagłosuj, powiedz innym - wszyscy zyskają.emoji
oznacz moderatorów