Autoryzacja nie powiodła się.
Odśwież stronę i spróbuj jeszcze raz.
Dzień dobry .
Zakupiłem nową stację parową Philips , rozpakowałem starannie i użyłem w celu sprawdzenia czy wszystko działa . Okazało się że stacja nie działa tak jak powinna zamiast pary wydobywa się duża ilość wody( to znana usterka jak się okazało) . Zgłosiłem zwrot do sprzedawcy z opisem że stacja jest uszkodzona leje się woda . Stację spakowałem w Orginalny karton i wszystko zapakowałem idealnie tak jak otrzymałem. Po tygodni sprzedający twierdzi że produkt nie jest uszkodzony i odrzuca reklamację . Ja mu odp że tym bardziej jak dla niego produkt jest sprawny może sprzedać komu innemu i odstępuje od umowy a żelazko odesłałem w stanie nienaruszonym.
Odp sprzedawcy :
Oczywiście, jeżeli zwraca Pan towar, kwota zwrotu zostanie pomniejszona, ponieważ towar wrócił do nas w stanie zmienionym, używanym i nie nadaje się do dalszej sprzedaży jako nowy. Jest to prawo które przysługuje sprzedającemu
Czy sprzedający ma prawo pomniejszyć kwotę ? Żelazko było raz odpalone i nie nosiło śladów użytkowania do tego uszkodzone . Mam konto na allegro 20 lat ale takich numerów nie miałem .
Nie wiem, ja tak nie robię.
@LEW433 bo nic nie sprzedajesz😁
@KOGIEL_T Mam na myśli zwracanie towaru po używaniu.
@LEW433 " Lewy" jak piszecie post, to oznaczaj do kogo, będzie mniej nieporozumień😋
Edit: 'Lwy"🙂
Tak kiedyś zalecane, ale ostatni moderacja przedstawiła, a może już dawno że jak piszesz to masz na gorze do kogo piszesz.
@LEW433 ja mam informację do kogo piszę, ale czytający posty nie mają tej informacji😔, więc proszę Cie jeśli kierujesz post do konkretnej osoby, to ją oznacz😋
Dzięki za pomoc . Złożyłem reklamację i poprosiłem o wymianę . A jeśli usterka będzie się powtarzać będę dokumentował i odsyłał do skutku . Dzięki za pomoc już teraz wiem kiedy zwrot a kiedy reklamacja . Najlepiej robić zwrot bez podania przyczyny nie tłumaczyć się bo kiedy chcesz dobrze dla sprzedającego wychodzisz na tym tak jak ja
@.rado. napisał(a):
Dzięki za pomoc . Złożyłem reklamację i poprosiłem o wymianę . A jeśli usterka będzie się powtarzać będę dokumentował i odsyłał do skutku . Dzięki za pomoc już teraz wiem kiedy zwrot a kiedy reklamacja . Najlepiej robić zwrot bez podania przyczyny nie tłumaczyć się bo kiedy chcesz dobrze dla sprzedającego wychodzisz na tym tak jak ja
Nadal nie rozumiesz. Przepisy się zmieniły, więc nie ma już zwrotu z reklamacją - jedno albo drugie. Jeśli robisz zwrot - to pełnowartościowy produkt (jak zwrócisz zepsuty, to możesz dostać 1 zł zwrotu...). W Twoim przypadku najpierw składasz reklamację, aby przywrócić produkt do zgodności z umową, jak zostanie przywrócony, to możesz go jeszcze zwrócić. Natomiast przy drugiej reklamacji możesz już żądać zwrotu pieniędzy, przy pierwszej reklamacji ostateczna decyzja należy do sprzedawcy. Tak w skrócie.
Tak dzięki to dokładnie co napisałeś miałem na myśli. Zamknąłem dyskusję i złożyłem reklamację , czekam na ruch sprzedawcy
Ale reklamację możesz złożyć w dyskusji.
Tak teraz już wszystko wiem , myślałem że osobna zakładka w alegro za to odp.
@.rado. formularz zwrotu na allegro jest połączony z reklamacyjnym to znana wina allegro to co zaznaczyłeś na screenshoocie to reklamacja, sprzedawca rozpatrzył ci reklamacje produkt sprawny reklamacja odrzucona. Odbierasz towar na swój koszt i użytkujesz jak się zepsuje wysylasz na reklamację z tytulu niezgodności z umową do sprzedawcy lub z tytułu gwarancji do gwaranta. Koszt odesłania ponosi sprzedawca ty dokumentujesz poniesienie tego kosztu, ewentualnie on ci przesyła oplaconą etykietę. W przypadku kosztu odesłania towaru na gwarancję to kto ponosi ten koszt stwierdza karta gwarancyjna. Nie jest to znana wada tylko przy 1 włączeniu urządzenie musi popracować dłużej by wytworzyć odpowiednie parametry pary zwyczajnie musi się dobrze rozgrzać, za szybko chciałeś użyć
Jeśli wypływa spora 200ml wody i rozgrzanie ma trwać 10 minut to ja dziękuję za taką stację . Stacją ma być gotowa po odpowiednim sygnale , rozumiem że może polecieć trochę wody ale nie tyle , Dzwonilem do serwisu aby zasięgnąć informacji i serwisant stwierdził że to nie jest normalne !
@.rado. aż tyle to nie, ale normą jest że jeśli osobno masz stację parową i para musi dostać się do stopy żelazka rurką i przejść przez żelazko to się skrapla w wodę od zimnych elementów przez które przechodzi więc one tez muszą złapać temperaturę by skraplania się pary było jak najmniej
Dokładnie ten formularz wprowadza w błąd , teraz już wiem że wysłałem reklamację , dzięki za udzielenie wyczerpującej informacji .
To co wypisuje allegro w "swoich" formularzach nie zwalnia kupujących z myślenia i stosowania polskich przepisów. Prawo do odstąpienia od umowy lub reklamacji istnieje już od wielu lat i każdy powinien umieć je stosować.
Przeprosiłeś sprzedawcę za swoje zachowanie i nieznajomość bełkotu allegro?
@N_Nitka28 @RaBarbar_ka @MiMary @w_kiwi @Sa_nova @la_nika @ayo80 @nat_not @_HolaOla_
Ile razy jeszcze allegro będzie szczuło Kupujących na Sprzedawców **piiip**zielonym formularzem zwrotów i dyskusjami? Ile razy będzie ten temat wałkowany na tym forum?
Macie tutaj kolejny przypadek ze swojego ogródka, Kupujący chciał odstąpić od umowy w waszym cudownym serwisie, a złożył reklamację.
Może ktoś z Was pójdzie do szefostwa i powie: "halo, coś tu nie gra?"
To chyba dobrze że z formularza doszło do reklamacji ! Sprzedający najchętniej odstąpił by od umowy i zaniżył wartość produktu do 1zl z powodu nadmiernego użytkowania ( raz odpalony sprzęt ) były tu takie posty z zegarkami z outletu kwota zwrotu 50%
@.rado. aż tyle to nie ale mógłby dać do naprawy i potrącić kwotę naprawy z faktury i nikt by tego nie zakwestionował bo usługa naprawy wykonana i zapłacona. Ty natomiast masz prawo wymagać okazania ci takiej faktury na potwierdzenie poniesionego kosztu naprawy.